Ponyland veulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MOHGirl

Ponyland veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 18:49

Ik heb vorig jaar een veulen gekocht bij ponyland.

We hebben haar Jay genoemd vanwege de J op haar hoofd.
In haar paspoort heette ze anders.
Ze is ook gechipt bij ponyland voordat ik haar meenam.

Ik ben ontzettend blij met haar en ze is verder ook gewoon gezond, ze had wel wat wormen en een kuchje maar dat is gelukkig alweer voorbij. Niets geks in elk geval.
Ik heb geen idee wie har ouders zijn, en hoe groot ze zal worden.
Graag zou ik andere ervaringen willen horen, en als iemand enig idee heeft wie had ouders zijn dan hoor ik dat graag.

Ik weet dat ponyland niet heel erg goed bekend staat, maar ik mag gelukkig niet klagen.
Ik wilde graag een gezelschaps pony waar ik dan over 3 jaar in elk geval wel wat aan heb. Ben nu net moeder geworden dus geen tijd om nu een extra paard beweging te geven, en een Shetlander erbij vonden we erg nutteloos qua geld en voer, omdat we daar niets mee zouden doen.

Vandaar dat wij hebben gekozen voor het grootste veulen van ponyland, die daarnaast ook nog eens chique eruit zag.

Toen ik haar net had gekocht, 4 maanden oud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Net 1 dag bij ons:
Afbeelding

Ze is 2 april 1 jaar oud geworden, ik zal daar vanavond even nieuwe foto's van bijvoegen, ze is inmiddels bijna even groot als mijn C-pony van 1,36cm.

Ik hoop op wat leuke en ook minder leuke reacties kunnen gewoon neergezet worden over bv ponyland.

Zoals ik al zij, ik heb zelf geen slechte ervaring met ponyland.

Kennissen van mij welk die hebben een veulen met droes.. Heel naar.

Groetjes Lis

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:08

Ik heb 2 van ponyland, 2 merries, een appaloosa en een bonte.
Zijn beide nu bijna 6 jaar oud, heel lief, in het begin wel bang, maar nu hele lieve pony's, 1 inmiddels ingereden, ook al staat ze een paar maand stil, dan ook nog braaf.
Andere is half ingereden, ontbreekt steeds een beetje aan tijd om verder te gaan.
Waren beide heel makkelijk met inrijden, geen gebok of gedonder.
Het zijn beide D-pony's. De ene net de andere paar cm. groter, en forser, daar kan wel een volwassene op.
Als ik zo die van jou zie, lijkt mij dat die groter wordt dan die van mij. Lijkt langere benen te hebben..

MOHGirl

Re: Ponyland veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 19:11

Jay was vanaf dag 1 eigelijk al onwijs mak.
Ik heb haar de 2e dag zelfs al afgespoten om een beetje de gorigheid er vanaf te spoelen.
Heb je de 2 merries vanaf veulen daarvandaan?

Heb je foto's van de paardjes?

Ik hoopte op een e-pony... Zal ze dat redden denk je?

Groetjes lis en bedankt voor je reactie

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:14

Ja waren 4 maand oud toen ik ze kreeg..
Foto's plaatsen heb ik me nog steeds niet in verdiept.. :o
Die van mij zijn rond de 1m40.
Dus ook maar net een D trouwens.
Ik heb wel de moeders gezien, ze liepen er toen nog bij.

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:15

Ik heb stage gelopen daar.
Ik denk dat je nooit oficieele ouders gaat krijgen want ze gooien een eigen gefokte hengst in een groep met merries die er dan oplos mag dekken. Het is maar net welke hengst er bij die groep is geweest, vraag me af of ze dat zelf nog wel weten? Er werd volgens mij wel wat dingen bij gehouden.
Ik heb nog steeds een verdeelde mening over hoe het daar aan toe ging. Aan de ene kant vond ik ze wel goed voor hun dieren, aan de andere kant dacht ik dat sommige dingen toch wel anders konden.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:17

Heb toen idd nog gevraagd naar de geboortedatum,maar die wisten ze niet, konden ze dan wel opzoeken maar nooit gekregen.
Waren toen nog niet gechipt.
Pony's zagen er toen ik er was goed uit, ook hoeven enz.
Maar heb ze dus nog net bij de moeders gezien.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:19

ik ken ponyland niet, maar dat veulentje lookt wel schattig!

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:21

Dakotah schreef:
Heb toen idd nog gevraagd naar de geboortedatum,maar die wisten ze niet, konden ze dan wel opzoeken maar nooit gekregen.
Waren toen nog niet gechipt.
Pony's zagen er toen ik er was goed uit, ook hoeven enz.
Maar heb ze dus nog net bij de moeders gezien.

Daar was ik al bang voor.
Eigenlijk zijn het gewoon asbakkenpony's in plaats van hondjes haha.
Ze zetten rustig een e hengt op een a pony.
Daarom is het ook wel moeilijk in te schatten hoe groot ze worden.

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:22

dat ze er toen goed uitzagen, kan dat ze net bekapt zijn.
Hoe smid komt volgens mij twee per jaar, want toendertijd dan werden ze uit het land gehaald om te scannen en dan kwam de hoefsmid ook meteen langs. Weet niet of het nog zo is. En ze kregen dan ook meteen een wormenspuit.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 19:24

Ja precies, ik wist dat wel hoor, maar ik hoopte gewoon op iemand net als jij die daar stage had gelopen en toevallig Jay had herkend aan haar J vorige kolletje.
Ze had beloofd nog eens foto's op te zoeken van haar met haar moeder maar die heb ik helaas nooit gekregen...

Groetjes lis

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:26

Ze had het er toen over dat er 150 veulens per jaar werden geboren, dat je dan niet uit je hoofd de geboortedatum weet van alle veulens kan ik nog begrijpen. Het was in mei, maar welke dag was niet bekend.
Maar ach ik heb er zelf 1 verzonnen.

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:29

Op het moment dat ik er stage liep is al wel een aantal jaren terug. Volgens mij in 2008 of 2009 misschien nog wel eerder. Dus ken het veulen niet. Maar er liepen toen wel 300 pony's rond en de veulens nog niet meegeteld. Ze hielden toen ook iet echt bij hoor wanneer de veulens geboren werden. Hun systeem was zo dat ongeveer de groepen zo werden ingedeeld wanneer ze waren uitgerekend werken. Was wel altijd grappig, kom je de ene dag de groep controleren niks aan de hand e de dag erna in een keer twee of drie veulens erbij.