Nakomelingen van Carosso VDL..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Nakomelingen van Carosso VDL..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:38

Ik heb onlangs een nakomeling van Carosso VDL gekocht.
Nu vroeg ik mij af of er nog meer bokkers zijn met een Carosso VDL nakomeling, om ervaringen te delen..

Het gaat om deze hengst: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/186558

Afbeelding

Deze hengst heeft destijds de 2e bezichtiging van het KWPN gelopen, en is inmiddels Zangersheide goedgekeurd.
Momenteel staat hij bij Dennis van Tilburg, waar hij verder opgeleid wordt voor de sport
Meer informatie krijg ik (als het goed is) nog..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:37

Ik heb lang een merrie verzorgt die 3 maal gedekt is van Carosso VDL.

De oudste word dit jaar geloof ik 5, een ruin, en deze loopt nu in het LRV klasse licht (ongeveer 1 meter)
foto:
Afbeelding

De middelste is Jamais Vue, een merrie die dit jaar 4 word, loopt de beginnelingen of jonge paarden parcourtjes LRV ben niet helemaal zeker
foto
Afbeelding

En de jongste is Lidi, deze is 2 jaar geloof ik
foto als veulen:
Afbeelding

edit: even in je profiel gespiekt die van jou is al een knapperd seg! <3

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:56

Dank je!! :o

Leuk dat je er zelfs 3 kent, want zo vaak kom je ze nog niet tegen..
Weet je ook iets van hun karakters?

k_m

Re: Nakomelingen van Carosso VDL..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:32

De middelste is nu een groot half jaar onder het zadel, durft af en toe wel eens een bokje geven maar niet extreem. Kan wel heel dwars zijn maar eens die één sprong genomen heeft springt ze alles perfect rond.. Voor de rest weet ik me nog te herinneren dat ze af en toe wel brutaal was, in de vorm van omverlopen enz. maar dit was voor ze opgeleerd werd en dus nog niet zo vaak in de hand was.

De eerste is van karakter echt een schatje leuke knuffelbeer, weet dat die met het opleren ook altijd braaf is geweest je kon gewoon rustig met hem naar buiten enzo toen, makkelijk met de trailer, voor de rest weet ik over hem niet zo heel veel..

Het derde paardje was altijd een suuper braaf veulen, echt een tof ding. Je kon der wassen, dotjes maken poetsen hoefjes, alles geen probleem. Ben 2 weken geleden met haar nog mee gaan kijken naar een wedstrijd vrijspringen en dit ging redelijk goed, ze is nog maar jong maar sprong correct, niet overdreven veel techniek. Voor de rest is ze nog steeds doodbraaf, gaat de trailer op alsof ze het al 20 jaar doet en is ook een echt schatje!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:18

Grappig.. die van mij is ook braaf.. probeert soms wel tikkie brutaal te zijn, maar accepteert een eerlijke correctie wel.
Verder is ze heel aanhankelijk en vertrouwd ze echt op mensen..

Ik doe er nu niet meer mee als alleen poetsen en zo mak mogelijk maken.. pas in de zomer/najaar mag ze aan het werk ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:30

Dat eerste is echt wel herkenbaar, op het vrijspringen zag je ook dat de jongste lekker rustig stond en echt vertrouwde op de eigenaar omdat hij d'r gerust stelde. Dat brutaal zijn kan ik in de middelste zeker herkennen, zo waren de middelste en de jongste als veulen ook altijd al!

Uit wat voor moeder komt jou paard?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:37

Uit een Ambassador moeder (v. Ahorn).
Moeder heeft zelf op M niveau gelopen en kreeg een blessure waardoor ze ingezet is als fokmerrie.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:59

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:48

Ik kom hier even (hopelijk) nieuw leven in blazen!

Ik ben erg benieuwd hoe de nakomelingen het nu doen! En of er misschien nog meer mensen zijn met een paard van Carosso :D

Wij gaan dit jaar namelijk dekken met Carosso VDL :) Ik heb een erg (lees: te) hete, kleine merrie en hoop met Carosso wat meer rust en hoogte te krijgen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:30

Hoi Koekje.. leuk dat je met Carosso gaat dekken.. :D

Er staat trouwens sinds een paar dagen een filmpje van de hengstenshow 2014 op youtube:

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:01

De hengst zelf ken ik vrij goed! Staat hier nog geen kilometer vandaan en ken de ruiter goed :j

Denk zelf dat de hengst te groot en te traag is voor het hogere werk maar dat is ook precies waarom ik voor Carosso gekozen heb :))

Hoe doet die van jou het? Toont die veel bloed?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 12:08

Ja.. die toont idd veel bloed..
Merrie is vlug en zeer sensibel, doch eerlijk en werkwillig _/-\o_
De eerste paar keren vond ze het hout eng, maar nu begint ze er echt op aan te trekken.
Hoe ze verder zal ontwikkelen is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar het is wel een dame die het voor je wilt doen..

Carosso is groot en idd wat traag, maar dat zie ik in mijn merrie weer niet terug.. :n

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:08

Mijn merrie is inmiddels in 1x drachtig van Carosso dus no way back :))

Van VDL zeiden ze inderdaad dat ze wel bloed vertonen. Wel veel grote nakomelingen wisten ze te vertellen en wat ik begreep waren ze tot nu toe erg tevreden over hoe de nakomelingen zich lieten zien :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:34

Stoer!! *\o/* *\o/*

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:06

Vorige week is er een carosso nakomeling zelf bevallen van een veulentje!
Echt super gaaf veulen, benen dat er onderstaan niet normaal! De dierenarts wou er gelijk voor tekenen zij hij :9

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:06

En nu is Carosso verkocht naar Amerika, dus zullen we er wel nooit meer iets van horen, net zoals veel andere VDL hengsten.

Mijn Carosso is onder het zadel behoorlijk brutaal en kan flink bokken. Verder is mijn merrie ook best wel dominant. Die kun je iedere dag weer opnieuw vertellen dat ze niet de baas is. Het is wel een plaatje van een beest, en inmiddels ook al dik 170cm, wat ik eigenlijk veel te groot vind. :(

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:19

Echt is ie verkocht? Zonde!

Eergisteren nog een wandeling gaan doen met iemand met een carosso, hele mooie grote schimmel geworden. Na de bevalling wat breder in nek en achterhand geworden en echt wel een mooi paard nu. Zij hebben 3 carrosso's, een zwarte, een schimmel en een donkerbruine, echt apart! Zwarte en schimmel zijn mooi aan de maat, iets van 1,70 of meer, maar het laatste veulen blijft een kleintje, ook veel kleiner hoofd dan de rest! Wel iets minder slank gebouwd als de anderen als 3 jarige, maar echt een totaal ander paard!
Best gek want het is allemaal zelfde moeder zelfde hengst!