nakomelingen nourejev?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia
🏆 Paardenfluisteraar

nakomelingen nourejev?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 14:01

Omdat het laatste topic uit 2005 stamt en daar niet zoveel reacties stonden, wil ik hier graag vragen wie er een nakomeling heeft of kent van nourejev?

Ik overweeg om mijn merrie door hem te laten dekken en ben benieuwd naar het exterieur, beweging en of hij redelijk wat maat doorgeeft. Ook het karakter van zijn nakomelingen zou ik graag meer over willen weten. Foto's zijn ook meer dan welkom.

Muronia
🏆 Paardenfluisteraar

Re: nakomelingen nourejev?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 09:21

Niemand hier een nakomeling van?

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:57

Ik heb een 8 jarige ruin van Nourejev. Hij meet ongeveer 1.68m. Ik mag Z dressuur met hem starten. Hij heeft 3 zeer goede gangen. In de omgang kan hij best lastig zijn. Hij is erg eenkennig en hij moet je eerst vertrouwen voordat hij zich helemaal geeft. Onder het zadel moet je hem goed aan het werk zetten anders neemt hij een loopje met je.
Mijn buurmeisje heeft ook een Nourejev van 1,70. Ze rijd Z2 met hem en hij is erg makkelijk in de omgang.
Als je meer info wil heben Dan zeg je het maar.

Muronia
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:02

Dank je voor je reactie. Weet je ook iets over de moeder van jouw nakomeling? Hoe was haar karakter en haar maat (heeft nourejev vergrotend gewerkt) enz? Mijn merrie heeft ongeveer een vergelijkbaar karakter met wat je omschrijft namelijk.

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:02

De moeder is een nakomeling van Junior Stv en meet 1,70m
Verder weet ik niks van de moeder.

Over het algemeen zijn de nakomelingen van Nourejev niet de makkelijksten. Je moet ze wel staan.

Muronia
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 14:06

Een watje hoef ik er ook niet van, ik heb meerdere jazzen en cocktails gereden en juist die karakters passen bij me. Junior heb ik ook ervaring mee en die staan ook niet als makkelijk bekend, dus aan die info heb ik wel iets :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:40

Ik heb een nourejev merrie. Ze staat in mijn profiel.
Haar karakter is afstandig. Ze houdt niet van knuffelen en ook niet van poetsen etc. Ze is heel gevoelig. Als ze iets kent en is goed aan geleerd dan doet ze net prima. Bv trailer en hoefsmid. Ik heb drie veulens met haar gefokt.

Muronia
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 19:46

dank je voor je reactie tjady. Wat zit er aan moeders kant voor bloed? Mooie merrie (en ook mooie dochter) zag ik in je profiel.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:24

Dank je wel. Ze is een nourejev x furore x pion. De merrielijn zijn allemaal beetje narrige merries. Wel fijne paarden. Uvera vond biitenrijden in bos etc schitterend . Een bere conditie, bleef altijd lekker voorwaarts. haar veulen waren ook erg mooi om te zien. Uvera is 1.64m. Moeder is 1.62m. Bub is groot en Famke en Gamble zijn niet zo groot.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:01

Ik heb een tijdje gereden op een nu 12 jarige merrie van Nourejev. Ze meet ongeveer 1.68m. Ze wordt gebruikt voor manegelessen voor mensen met autisme waar ik haar niet geschikt voor vind. Ze is in de omgang niet de makkelijkste, draaide zich altijd om als je de stal in kwam, bijten als je het halster omdeed en bijten als ze geborsteld werd. Met rijden was ze heel gevoelig en slim. Ga je 1x op de a-c lijn wijken, rijd je weer de a-c lijn op gaat ze uit zichzelf wijken. Ze schrok ook snel en gaf je haar dan 1x haar zin door een hoek af te snijden probeerde ze altijd of ze verder kon gaan. Ik denk dat het wel een geschikt paard voor de sport zou kunnen zijn.

0Carolien01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:11

Ik heb een 12-jarige ruin van Nourejev die te klein gebleven is (1,57m). Ik mag Z2 dressuur met hem starten. Hij springt/crosst ook fantastisch maar dit is niet helemaal mijn ding. Hij is erg neurotisch en ik kan niet met hem buitenrijden want dan is ie echt gevaarlijk. Met rijden moet ik hem wel aan het werk zetten en hij probeert er ook makkelijk onderuit te komen (hij is heel slim!) maar verder heeft ie een super instelling. Hij loopt in de bak voor iedereen zijn rondje en kan super bewegen. Echt een plaatje en een heerlijk paard in de omgang!

ymkje_carla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:37

Ik heb een 10 jarige merrie van Nourejev en 1.74 m, heb nog geen wedstrijden gereden omdat ze niet trailermak is.
op buitenrit ga ik ook liever niet tenminste zolang in buurt van huis kan je het beste niet doen.
maar ze is qua karakter verder echt een lieverd en een echt dressuur paard

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:24

Ik had een Nourejev. Een heel vriendelijk, mooi en gevoelig paard, niet altijd makkelijk maar niet in de zin van 'druk' of 'springerig' etc. Meestal kalm maar wel een binnenvetter.
Hij was groot (1.75) maar zijn moeder was dat ook (1.70) en hij kon fantastisch bewegen, was nooit ziek. Door zijn dressuurtalent heeft de lat in zijn jonge jaren (bij vorige eigenaren) waarschijnlijk wat te hoog gelegen. Daar heb ik altijd rekening mee gehouden (niet overvragen en genoeg afwisseling in training) ik kocht hem toen hij 6 was. Ik heb vooral recreatief dressuur met hem gereden en veel buitenritten, ook alleen. In het begin was hij daarbij best onzeker en soms een beetje druk of een beetje aanstellerig maar eigenlijk deed hij dat echt super! Ik voelde me altijd heel veilig bij hem, hij was heel zuinig op me <3.

Verder in de omgang een ontzettend knuffelpaard, echt een mensenpaard. Met andere paarden was hij een beetje eigenaardig, hij kon in groepen niet zo zijn draai vinden en werd dan snel onzeker/agressief. 1 op 1 ging het soms wel maar dan werd het vaak weer een beetje te close...

Foto's van hem staan in mijn profiel. Zijn moeder was een merrie van Aram, van die hengst had hij ook wel wat weg. Ik blijf Nourejev een interessante hengst vinden...

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:21

ik heb een 12 jarige nourejev ruin.
hij is 180 en de meeste nourejev nakomelingen zijn groot.
mijn ruin is in omgang lief maar je kan hem bijv niet vast zetten en hij schrikt ook best snel.
het is een goed sport paardje. moeder is een dreamstreet.