Nakomelingen van Osmium

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valonka

Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:52

Ik kon geen recente topics vinden op bokt, is die er nog wel, mag je het melden! ;)

Wie hebben allemaal een nakomeling van Osmium?

Ik ben erg nieuwgierig hoe jullie Osmiums zijn:
qua Karakter, omgang, op wedstrijd, naar andere paarden enz.

Zelf heb ik een Osmium x Columbus. Een 10 jarige merrie. Erg leergierig, met veel looplust en erg werkwillig. Ze is best wel sensibel in de omgang en onder het zadel.

Ben benieuwd hoeveel Osmiums er zijn op bokt :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:59

Ik heb een Osmium x Donnerhall gehad.
Vosmerrie, en een echte diva.
Ze had een pittig karakter, echt geen simpele maar kon gigantisch lopen.
Ze is ooit 'mishandeld' geweest toen ze de trailer op moest, dus trailerladen is echt een drama geweest.
Super zachte huid, echt, ik heb nog nooit zo'n zacht paard gezien. Haar manen moest ik ook vlechten met haarlak, anders was het niet te doen.
Het was echt een talent die heel makkelijk kon gaan zitten, maar echt niet de makkelijkste.
Maar toch, was ik echt dol op haar. <3

Helaas is ze overleden aan koliek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Valdiva had ook een volle zus. Diva was 1.64 haar volle zus ruim 1.70. Haar volle zus was zwart, haar beweging was correct maar heel simpel. Bij lange na niet zo goed als Valdiva, die was heel lichtvoetig.

valonka

Re: Nakomelingen van Osmium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:19

Wat een mooi paard! Zonde dat ze is overleden aan koliek! Jullie waren wel een mooie combinatie.. Ze lijkt wel een beetje op die van mij!

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:27

Hopelijk melden er nog meer Osmiums eigenaren:D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:33

Wij hebben ooit een Osmiumhengstje gefokt uit een Clavecimbelmerrie. Heel mooi type, onwijs nieuwsgierig. Verkocht aan iemand die hengsten opfokte, helaas nooit meer iets van gehoord.
Wie weet via dit topic?
Osmium stond toen bij Nicolette van Leeuwen (Lierop), fijne hengst in de omgang

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:54

Dressje op bokt heeft ooit een ruin gehad met die afstamming. Wellicht is je hengstje daar terecht gekomen?

@ Valonka: Dankjewel.
Er is trouwens wel een topic (geweest) over nakomelingen van Osmium. Daarin kun je ook veel informatie vinden.
Misschien is het zelfs nog actief, dat weet ik niet (meer).

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 09:40

@esje wat jammer dat je er niks meer van hoort!

@ milou123 ja had ik gezien, maar die is al meer dan een jaar nier meer actief.. dacht misschien is het daarrom leuk om een nieuw topic met nieuwe ervaringen met de Osmiums ;)

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:30

hoe doe je die foto's en een bericht.. wil namelijk wel een paar foto's laten zien van mijn Osmium alleen snap niet hoe ik dat moet doen :+

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:27

Mijn man en ik hebben een zwarte Osmium ruin van 11 jaar (met een witte vlek onder zijn buik). Een gouden paard; erg mensgericht, eerlijk, slim en veelzijdig. We hadden ons geen leuker paard kunnen wensen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:34

valonka schreef:
hoe doe je die foto's en een bericht.. wil namelijk wel een paar foto's laten zien van mijn Osmium alleen snap niet hoe ik dat moet doen :+

op http://imageshack.us bijv kun je een foto uploaden en de link hier plakken.
Als je een foto van bijv. facebook in een nieuw venster opent (rechtermuisknop, foto weergeven in nieuw tabblad/venster of zoiets) dan kun je de link hier plakken tussen een 'code'
namelijk: [img]en%20dan%20hier%20de%20link%20haha[/img]

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:15

Afbeelding

Bedankt! ik hoop dat het zo goed is gegaan..

Dit is mijn Osmium is actie.. Fijn paard om mee te werken. maar niet altijd even makkelijk.. sensibel, denk betijden dat ze hengst is ivm een merrie, is erg kijkerig waardoor er in de proef te veel spanning oploopt wat weer tot fouten komt... langzamerhand word ikzelf er ook handiger erin :o .. we moeten het tenslote toch samen doen.
In de omgang is het een knuffelbeer..altijd willen knuffelen en aandacht willen... maar ze blijft altijd wakker en oplettend... ziet en hoort echt alles!
Ik ben enorm blij met haar en het is echt een maatje voor het leven :D

Anna1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:46

Hallo,
Heeeel herkenbaar ik heb een osmium x Krack C ook heel sensibel zoals ze dat tegenwoordig noemen.
Maar kan echt fantastisch bewegen maar idd nog wat moeite met onspanning.
En ook een enorme knuffel en braaf aan de hand.
Maar ze wordt nu 6 en je ziet haar nu echt volwassen worden, dus maat hopen dat ze nu ook wat rustiger wordt.

Barbara

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:23