Karakter Quattro's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Karakter Quattro's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 21:02

Wat kunnen jullie vertellen over het karakter van Quattro? Ik kan overal vinden dat het mooie kwaliteitspaarden zijn met goede gangen, maar over zijn karakter weinig. De paar meningen die ik hoor zijn zeer tegenstrijdig. Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen :D

Wat is het karakter van de Quattro nakomelingen? Overal kun je lezen hoe goed de bewegingen zijn, hoe mooi ze in het model staan etc., maar prestaties is één ding. Wij zoeken een betrouwbaar, handelbaar paard. Ik lees nergens iets negatiefs (behalve een bericht ergens dat zijn half zus niet makkelijk te rijden is), maar een vriendin van mij die in Duitsland dressuur hengsten zadelmak maakte voor een dressuurruiter daar, kan Quattro nakomelingen wel schieten, ik zal hier maar niet letterlijk herhalen wat ze zei haha! Ik heb haar nog nooit zo fel over een bepaalde bloedlijn horen oordelen en het is eigenlijk ook helemaal niets voor haar. Ze meende ieder woord.

Nu zou ik graag toch eens van Quattro nakomelingen eigenaren vragen hoe zij dat ervaren. Het zal zeker genuanceerder zijn, zij krijgt niet zomaar een hengst onder haar kont geschoven om t ebeleren, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zijn namelijk op dit moment bezig met een Quattro nakomeling, lijkt op het eerste gezicht braaf doch ondeugend, maar zijn eigenaresse is extreem voorzichtig met hem in de omgang waar wij echt vraagtekens bij zetten. Deden we al, en helemaal nu we het verhaal uit Duitsland hebben gehoord.

Het paard bevalt in die mate dat de keuze tot aankoop bijna is gemaakt, maar nog even een kleine background check. Geloof niet altijd meteen het eerste dat je hoort, dus vandaar de dubbel check :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-10-12 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Johnnydepony

Re: De hengst Quattro van hengstenhouder Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:25

Tja zoveel ken ik er niet maar die van mij was voor een jong paard best braaf. Een andere die ik geprobeerd heb was ook best braaf voor een jong paard, had wel vreselijk kromme voeten. Volgens mij staan quattro's juist bekend om hun brave karakter. Wat zit er verder nog achter?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:44

@ Johnnydepony: Waar achter? Als je de nakomelingen bedoelt waar ik over gehoord heb, dat zijn zeer gevarieerde moederlijnen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:46

Ik bedoel de quattro die je eventueel zou willen kopen.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:59

Ah :)
Amor, staat ook niet echt bekend om zijn fijne karakter, vandaar.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:03

Nou als we dan hengsten moeten beschuldigen van een moeilijk karakter zou ik dat eerder bij Amor neerleggen dan bij Quattro. Maar als je het paard zelf gereden hebt en in de omgang meegemaakt en jullie merken niets raars aan het dier zal het eerder de angst van de huidige eigenaresse zijn. Wie weet is die wel bang voor elk paard. Heeft ze iets gezegd hoe het dier is in de omgang of het rijden?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 15:07

Dank voor je antwoord en advies Johnny. Ik vind beschuldigen erg negatief klinken, ik vraag alleen naar ervaringen. Ik ben benieuwd naar de karakters van de Quattro nakomelingen omdat ik daar hele nare berichten over kreeg. Verder op dit paard ingaan hoeft voor mij niet, dat doen we zelf buiten bokt ;)

Nicole288

Re: Karakter Quattro's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:17

F-AM -> FB

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:13

Het is een oud topic, maar ik wil m toch even omhoog schoppen. Ik heb een Quattro (x Iroko) ruin die ik niet helemaal snap. Hij is heel vriendelijk, sociaal, werkwillig, intelligent en op het eerste gezicht stabiel en niet rillerig. Hij kan echter wel extreem angstig worden en dan absoluut niet meer te bereiken. Dat maakt de omgang met m lastig en soms gevaarlijk.

Ik ben wel benieuwd of er andere eigenaren van Quattro's zijn die hier iets in herkennen. Ook ik heb verschillende verhalen gehoord, dus vandaar mijn vraag.

Ketaki

Re: Karakter Quattro's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:05

op de manege waar ik rijd, stond een farrington x quottro b x zeus uit de bryolita stam.

een ruin, van rond de 1.75 - 1.80 groot.

stamboeknaam volans s ( stalnaam viktor)
een bomproef paard. het was een erg fijn dier.