Nakomelingen Quite Easy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwwie1803

Nakomelingen Quite Easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:22

Hallo allemaal,

Ik heb nu 'n dik jaar een nakomeling van Quite Easy ( x Indoctro ). De meeste mensen die verstand van springpaarden hebben en die
horen dat ik een Quite Easy x Indoctro hebben zeggen meteen dat het hele moeilijke paarden zijn..
Hier heb ik alleen nog niet erg veel van vernomen.
Hebben jullie daar meer ervaring mee? :)

Afbeelding

In het voorjaar heb ik een paar keer gestart in de dressuur. De eerste wedstrijd meteen een winstpunt gehaald.
Maar helaas ging het daarna niet meer zo goed, wegens wat probleempjes. ( Paard zn hamstring zat vast. Deze "knoop" is er uitgehaald mbv accupunctuur. Maar daarna wou hij niet meer galoperen. Laat je dit niet zien in de proef.. Heb je een probleem.. )

Ik ga straks in oktober weer voor de eerste keer starten en ben benieuwd hoe dat gaat.

Mijn paard is trouwens 8 jaar inmiddels en 1.68m. Ook is hij blind aan 1 oog. Hier heeft hij gelukkig geen last van! :)

Afbeelding

Nou ik hoor het graag!! :)

Antje_LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:29

Hallo!!

Wat leuk om te lezen, ik heb ook een Quite Easy (x Maat, is een hannoveraanse hengst).
Zoya Lady SMH heet ze. Quite Easy is geen makkelijk paard inderdaad.

In de eerste instantie was mijn mening dat Zoya ook erg moeilijk is, niet bepaald werkwillig en nogal tegendraads. Ze schudde behoorlijk met haar hoofd, maar dat doet Quite Easy zelf ook dus ik dacht dat het daardoor kwam.
Maar nu blijkt ze luchtzaktympanie te hebben(pijnlijk met aan de teugel lopen, is te vergelijken met voorhoofdsholte ontsteking en dat je dan vooroverbukt). Na 2 mislukte operaties dit jaar heb ik haar uit de sport terug moeten trekken en is ze op haar 8e al met pensioen.
Prachtig paardje met super gangen en ook springkwaliteit.
Door het hoofdschudden zijn we in de L1 gestrand. Springen had ik nog niet veel gedaan ivm weinig tijd door studie (dressuurwedstrijdje kan je altijd wel ff meepikken, voor springen moet je tijd vrij maken).

Maar nu weet ik dus niet zeker of haar 'moeilijke' rijdkarakter komt van Quite Easy, of dat het puur kwam door de luchtzaktympanie!
Zoya is niet erg groot, slechts 1.61M. Maar haar moeder is ook klein.

Ik kan vanmiddag wel even een foto plaatsen:)

Antje_LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:49

(haha beugels waren hier veeeeeel te lang!!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 21:00

Oh wat leuk dat je hebt gereageerd!!
Je bent nog maar de eerste.. Was even bang dat ik de enigste was met een Quite Easy. Haha, grapje!!

Wat een pech heb je gehad met haar. Moet wel lastig voor je zijn geweest, wetende dat je niet verder met haar zal komen.
En je rijd haar nu nog wel recreatief? Of gewoon helemaal met pensioen?

Ik vind het erg leuk dat je hebt gereageerd! :) En hopelijk komen er nog meer Quite Easy paardjes op mijn reactie af! :)

Wat heb je trouwens een mooi paard! :)

Groetjes!

Antje_LA

Re: Nakomelingen Quite Easy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:07

Haha zou je wel bijna denken he?
Ik zag dat jij in 't Zand woont! Grappig, dat is best wel dicht bij mij. Ik woon in Borgercompagnie, een weg van 9 km tussen Hoogezand en Veendam in :P.

Dat was wel even een pittige week toen we dat te horen kregen. Zoya had de kwaliteit om ver te komen.
Helaas ook niet meer recreatief, ik had het wel leuk gevonden om met haar door het bos heen te rijden!

Hoe gaat het nu met jou en je paard? Is het al wat verbeterd?
Dankjewel!! Die van jou is ook een plaatje hoor :) Jammer dat ze niet op elkaar lijken, was wel leuk geweest, haha!

stendolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:15

Hallo,

ik heb ook sinds februari 2011 een nakomelinge van een Quite Easy, Abba http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/713946
Hoewel wij er nog niet veel geluk mee hebben gehad zijn wij er toch erg blij mee.

Abba wordt in het voorjaar 8 jaar en is laat (ca. 2 jaar geleden) zadelmak gemaakt door de fokker. Ze was aan de kleine kant en ze hebben haar extra tijd gegeven voor de groei, ze is onlangs gemeten op 1.65m. Vooral door het rijden is ze de afgelopen periode nog een cm of 3 a 4 gegroeid.

Waarom wij er nog niet veel geluk mee hebben gehad:
In het voorjaar van 2011 zat er een klein wondje aan het spronggewricht, waarvan de ontsteking naar binnen is geslagen. Na een spoedoperatie een een revalidatie van 3 a 4 maanden konden we weer aan de slag. Dit voorjaar wilden we met haar naar de keuring en is zij bij het oefenen van het vrijspringen gevallen op/over de hindernissen, waardoor haar ribben gekneusd waren en wij haar weer enkele maanden rust hebben gegeven.
Gelukkig is zij van beide blessures volledig hersteld en heeft zij nergens last van!

Qua karakter is het een fijn paard om mee te werken. Natuurlijk probeert ze wel eens ergens onderuit te komen, maar ze heeft nog nooit gemeen of echt lastig gedaan. Wel moet je haar met 'beleid' rijden, ze zal ook niet alles accepteren. Als je haar 'eerlijk' rijdt, is er niets aan de hand. Ik mag dat wel, een paardje met karakter. Ze houdt mij hierdoor ook scherp.
Het wedstrijdritme zit er door de blessures nog niet helemaal in, maar ondertussen zijn we nu L1-dressuur +wp.

Vanwege haar fijne karakter en goede bewegingen zitten wij erover te denken om haar van het voorjaar te laten dekken!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:59

Oh wat slecht!!
Zie nu pas dat je een berichtje had gestuurd.. Sorry!! haha.

Ja klopt, je woont inderdaad niet ver bij mij vandaan!
Ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is geweest om te horen dat ze niet verder kan in de sport / recreatief.

Met mijn paardje gaat het nu sinds 2 weken ongeveer weer beter.
Hij begon opeens heel erg te bokken en begon al een beetje met steigeren.
Dus toen hebben we hem in hertraining gestuurd bij Alie Vegter in Roswinkel. ( hebben we ons jonge paard ook laten inrijden)
Ik durfde er zelf namelijk niet meer zo goed op en begon gewoon een beetje bang voor hem te worden.
Inmiddels staat hij 4 weken in training en het gaat nu echt super.
Heb zelf al een aantal keren weer gereden en ben echt super blij!

Woensdag mag hij gelukkig ook weer naar huis toe.:) Dus dan kunnen we thuis weer aan de slag.

Wel jammer inderdaad dat ze niet op elkaar lijken. Haha!
Karolus11 schreef:
Haha zou je wel bijna denken he?
Ik zag dat jij in 't Zand woont! Grappig, dat is best wel dicht bij mij. Ik woon in Borgercompagnie, een weg van 9 km tussen Hoogezand en Veendam in :P.

Dat was wel even een pittige week toen we dat te horen kregen. Zoya had de kwaliteit om ver te komen.
Helaas ook niet meer recreatief, ik had het wel leuk gevonden om met haar door het bos heen te rijden!

Hoe gaat het nu met jou en je paard? Is het al wat verbeterd?
Dankjewel!! Die van jou is ook een plaatje hoor :) Jammer dat ze niet op elkaar lijken, was wel leuk geweest, haha!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:02

stendolle schreef:
Hallo,

ik heb ook sinds februari 2011 een nakomelinge van een Quite Easy, Abba http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/713946
Hoewel wij er nog niet veel geluk mee hebben gehad zijn wij er toch erg blij mee.

Abba wordt in het voorjaar 8 jaar en is laat (ca. 2 jaar geleden) zadelmak gemaakt door de fokker. Ze was aan de kleine kant en ze hebben haar extra tijd gegeven voor de groei, ze is onlangs gemeten op 1.65m. Vooral door het rijden is ze de afgelopen periode nog een cm of 3 a 4 gegroeid.

Waarom wij er nog niet veel geluk mee hebben gehad:
In het voorjaar van 2011 zat er een klein wondje aan het spronggewricht, waarvan de ontsteking naar binnen is geslagen. Na een spoedoperatie een een revalidatie van 3 a 4 maanden konden we weer aan de slag. Dit voorjaar wilden we met haar naar de keuring en is zij bij het oefenen van het vrijspringen gevallen op/over de hindernissen, waardoor haar ribben gekneusd waren en wij haar weer enkele maanden rust hebben gegeven.
Gelukkig is zij van beide blessures volledig hersteld en heeft zij nergens last van!

Qua karakter is het een fijn paard om mee te werken. Natuurlijk probeert ze wel eens ergens onderuit te komen, maar ze heeft nog nooit gemeen of echt lastig gedaan. Wel moet je haar met 'beleid' rijden, ze zal ook niet alles accepteren. Als je haar 'eerlijk' rijdt, is er niets aan de hand. Ik mag dat wel, een paardje met karakter. Ze houdt mij hierdoor ook scherp.
Het wedstrijdritme zit er door de blessures nog niet helemaal in, maar ondertussen zijn we nu L1-dressuur +wp.

Vanwege haar fijne karakter en goede bewegingen zitten wij erover te denken om haar van het voorjaar te laten dekken!

Hallo,

wat leuk, nog een reactie op mijn bericht! :)

Zo te lezen heb jij ook nog niet veel geluk gehad met je paardje. Balen zeg! Maar wat fijn dat het nu weer beter gaat met je paardje.

Dat 'eerlijk' rijden komt me wel heel erg bekend voor. Mijn paard is er ook echt niet van gediend als je hem niet juist behandelt. Dan gaat hij gewoon in de staak of bokken. Maar daar leer je wel heel erg veel van. Heb hiervoor een pony gereden en nooit echt dressuurmatig gereden, maar ik heb het afgelopen jaar zo ongelovelijk veel van hem geleerd. :)

Heb je toevallig ook nog foto's? :) Ben namelijk wel heel erg benieuwd.. haha!

stendolle

Re: Nakomelingen Quite Easy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:33

Helaas heb ik geen ''actiefoto's'', wel enkele op stand:

Voorjaar 2011:
Afbeelding

Voorjaar 2012:
Afbeelding

Voorjaar 2013:
komt er nog wel een keertje aan!

Succes met je paard, hopen dat je snel weer (zelf) lekker kunt rijden!

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:28

Hallo!,
Ik Heb een 9-jarige quite easy x Animo, merrie
Een super lief paard op stal, knuffelkont!! , met rijden nogal lui, moet haar regelmatig even vertellen dat ze echt even aan de bak moet, ik rijd haar in de M2 Dressuur, nu 9 winstpunten en wil haar dit voorjaar Z starten, heb alle klasses zo goed als uit gereden