Afstamming van mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Afstamming van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 11:53

Hoi hoi !!

Aangezien ik zelf weinig weet over de paardenwereld en de toppers daar, en dus niet echt de stamboom van mijn merrie kan analyseren, post ik het hier eens op bokt :) Ik zou graag weten wat jullie over haar afstamming weten en wat jullie daarvan vinden.
Hier is de horsetelex link: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1505823

Alvast bedankt !! :D

groetjes
Lisa

ps: ik weet niet of het hier volledig juist staat... :?

LHS_80

Re: Afstamming van mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:01

Ze is denk ik meer richting springen gefokt maar zou ook best eens heel veelzijdig kunnen zijn! Dat zie je aan wat de ouders allemaal bereikt hebben in de sport en hengsten als Nimmerdor (in de moederlijn, die staat onderaan), is echt een springhengst.

Wat doe je zelf allemaal met haar?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:03

LHS_80 schreef:

Nog niet zo veel. Het merrietje is van 2011

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:03

Belangrijk is om niet alleen te kijken naar de hengsten, maar juist ook naar de predicaten in de moederlijn, helaas hebben moeder en grootmoeders geen predicaten.

Hengsten zijn normaal, dit houd voor mij in dat het geen super bewezen hengsten zijn. Nimmerdor en Purioso zijn dat wel, maar die zitten verder weg.
Maar een interessant papier heeft naast bewezen hengsten, vooral een bewezen merrielijn.

Ik denk dat je een leuke allrounder zult krijgen, die met een beetje geluk in een van beide wat zal uitblinken.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 12:07

LHS_80 schreef:
Ze is denk ik meer richting springen gefokt maar zou ook best eens heel veelzijdig kunnen zijn! Dat zie je aan wat de ouders allemaal bereikt hebben in de sport en hengsten als Nimmerdor (in de moederlijn, die staat onderaan), is echt een springhengst.

Bedankt voor je reactie :)

Voorlopig doe ik nog niks met haar aangezien ze nog maar een jaarling is :p (schriktraining enzo wel)
Maar ik zou idd graag geweten hebben in welke richting ze het mogelijks goed zou doen :) Zoals ik al eerder zei, ik heb niet echt verstand van de paardenwereld wat betreft bekendheid van namen, disciplines waarin ze uitblinken, ...

De mensjes op bokt weten hier meer van dan mij, vandaar dit topic :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 12:10

CM_ schreef:
Belangrijk is om niet alleen te kijken naar de hengsten, maar juist ook naar de predicaten in de moederlijn, helaas hebben moeder en grootmoeders geen predicaten.

Hengsten zijn normaal, dit houd voor mij in dat het geen super bewezen hengsten zijn. Nimmerdor en Purioso zijn dat wel, maar die zitten verder weg.
Maar een interessant papier heeft naast bewezen hengsten, vooral een bewezen merrielijn.

Ik denk dat je een leuke allrounder zult krijgen, die met een beetje geluk in een van beide wat zal uitblinken.

Het is niet dat ik echt op zoek was naar een uiterst goede afstamming ofzo ;) Matig is meer dan genoeg voor mij :)
Toch vind ik het leuk om wat meer te weten over de afstamming, de bekendheid van de paarden in da stamboom,... En natuurlijk ook de mening van anderen over de afstamming van mijn merrie :)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:21

xLIESSSx schreef:
LHS_80 schreef:

Bedankt voor je reactie :)

Voorlopig doe ik nog niks met haar aangezien ze nog maar een jaarling is :p (schriktraining [***] wel)
Maar ik zou idd graag geweten hebben in welke richting ze het mogelijks goed zou doen :) Zoals ik al eerder zei, ik heb niet echt verstand van de paardenwereld wat betreft bekendheid van namen, disciplines waarin ze uitblinken, ...

De mensjes op bokt weten hier meer van dan mij, vandaar dit topic :D

Hahah wat dom van mij, heb helemaal niet naar haar leeftijd gekeken :')

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:22

LHS_80 schreef:
Hahah wat dom van mij, heb helemaal niet naar haar leeftijd gekeken :')

:')