Ervaring met nakomelingen van Crown Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Ervaring met nakomelingen van Crown Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:31

Wij hebben nu we ons paard onverwachts in hebben moeten laten slapen een buitenkansje gekregen (althans zo lijkt het) om een maand een paard uit te mogen proberen. Het is een nakomeling van Crown Z, oma van vaderskant is Ratina Z, opa van moederskant is Jus de Pomme. Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die ook ervaring hebben met nakomelingen van Crown Z en wat hun ervaring daarmee is. Ik heb de zoekfunktie gebruikt, maar heb niks gevonden tot nu toe.

petraaken

Re: Ervaring met nakomelingen van Crown Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:08

Opa en Oma zijn in elk geval medaillewinnaars op de Olympische spelen geweest. Oma zilver en goud en Opa goud.

Het is in elk geval bewezen springbloed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:34

Zover was ik zelf ook al :D was vooral benieuwd wat de ervaringen met de karakters van de nakomelingen van de hengst zelf zijn. We hebben iig de fokker gebeld vandaag, en dat was een zeer positief verhaal. Onze ervaring tot nu toe (we hebben hem nu 4 dagen in de hand en onder het zadel gehad) is dat 'ie superbraaf is, en erg werklustig maar op een fijne manier.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:53

Mijn hoefsmid heeft een zelfgefokte Crown die nu 4 is. Hij heeft ze zadelmak gemaakt toen ze goed 3 jaar was, is er nu 8 maand mee bezig en het blijft een moeilijke merrie. Ze kan super lopen om dan plots de boel dicht te gooien en niet meer vooruit te willen. Hier is geen directe aanleiding voor, hij heeft er al op verschillende manieren op gereageerd, maar resultaat blijft hetzelfde. Na veel moeite gaat ze dan weer aan het werk...
Hij heeft ze nu laten insemineren en hoopt dat door de rust en het veulen ze misschien wat makkelijker zal worden...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:23

Daar lijkt de ruin die wij nu op proef rijden geen last van te hebben, die is erg looplustig en kijkt nergens naar. Ons vorige paard was heel flegmatiek en staakte regelmatig, dus dit is echt een verademing met rijden. We hebben hem nu 2 keer buiten gereden en 2 keer in de bak, beiden ging erg goed.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:27

maakt het uit hoe de ervaringen dan van anderen zijn met de familie? zo te horen ben jezelf al erg tevreden over het paard. En dat is toch wat telt? Je hebt altijd goede en slechte karakters ertussen zitten maakt niet uit al zou het een volle bloedlijn zijn als je eigen paard

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:45

Nee hoor, maakt me niks uit ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.

Patatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:05

Heb een crown z, speciale zijn het wel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:11

In wat voor opzicht? Moeilijk karakter? Chaplin is super makkelijk, heel braaf en nergens bang voor. Fijn te rijden, wil graag voor je werken. Ik vind hem wel heel speciaal, maar vooral omdat hij zo lief en makkelijk in de omgang en met rijden is.

Het is wel een prachtig paard trouwens, die Crown Z van jou!