Nakomelingen Ukato (v. Stakkato)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessaB

Nakomelingen Ukato (v. Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 15:58

Wie heeft er een nakomeling van de hengst Ukato (v. Stakkato)?

Afbeelding

In de IdS stond een erg uitgebreid artikel:
http://cms.kwpn.nl/mediafile/0002/9640/ ... rswens.pdf

De hengst is helaas uit de picture vanwege een peesblessure. Ontzettend jammer! Een tijdje geleden heb ik een nakomeling van deze hengst gekocht, en ik zou erg graag vader Ukato in actie willen zien.

Maar... Er lopen vast nog meer nakomelingen rond. Het lijkt me leuk om te zien hoe zij eruit zien, hoe zij het doen, enzovoorts. Is hij zoals het IdS artikel zegt de uitgekomen fokkerswens? Ik ben benieuwd!

xAppelmoes

Re: Nakomelingen Ukato (v. Stakkato)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:02

Ik heb er ook 1, ik heb vorig jaar ook een topic geopend voor zijn nakomelingen, daar staan er ook een paar in. :)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:11

Leuk! Ik lees dat ze momenteel beleerd wordt. Hoe doet ze het?

Oh, dat topic ben ik helemaal niet tegen gekomen, ik had de zoekfunctie van bokt zelfs nog gebruikt...

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:14

Echt super! Ze is alleen een echte zenuwpees en nogal eenkennig. Ze is niet zo groot. Ongeveer 1.60, maarja, de meeste ukato's zijn niet zo groot.

Ik zag dat je een ukato x zuidhorn hebt, grappig ik heb een ukato en een zuidhorn. Hoe is die van jou? :)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:33

Wat grappig dat je zowel een Ukato als Zuidhorn hebt. Ik zie dat je uit de provincie Groningen komt, vast Post-invloeden. Mijn merrie komt uit hun fokkerij ;)

Mijn merrie gaat richting de 1,70, toch wel aardig aan de maat. Maar geen fors dier. Ze komt heel kalm over, en heeft ook een heerlijk centenbakkie. Als er iets gebeurt is ze echter snel wakker. Alhoewel, toen ik haar uittestte bij de fokker, en er een ineens een man uit de sloot kwam stappen en een kano aan de kant trok, verzette ze geen stap... Ze stond vol interesse te kijken. Aan de longe en in het werk is ze erg loperig. In het begin deed ik er een paar rondjes over om een overgang terug te rijden. Ze is op het moment nog wat slap in de rug en ik longeer haar vooral. Ik heb haar nog maar 3 weken, en ze is een half jaartje onder het zadel, dus we hebben nog alle tijd daaraan te werken. Mijn doel is SGW te gaan rijden met haar. Ik heb haar gekocht omdat er genoeg bloed, beweging en vermogen inzit, ben benieuwd het met het lef in het veld zit! Ik kan niet wachten om het te testen... Nog eventjes geduld!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:10

Ik heb een Ukato x Raueck II B, heerlijke merrie m.b.t. haar karakter!

Afbeelding

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 09:07

Tot nu toe vererft Ukato iig zijn kleur! En dus zijn fijne karakter. Vond ik ook belangrijk in de zoektocht naar een paard, mijn vader moet haar van stal naar het land kunnen brengen!

Ik heb je ITP link nog even gevolgd chantycom, wat een gave kol heeft je merrie! Ook een fijn achterbeen te zien op de foto's.

Ik kon nog net iets toevoegen... Ik zie dat je ook crosst met Hartje chantycom! Hoe pakt ze dat op? Goed aanpakken? Lekker tempo? Ben benieuwd!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:55

:D Klop, voor de fun! Alleen oefencrossen (anders wordt het voor mij te hoog := ).
Dit jaar ook een paar op het programma: Broekelo,Laren, Holten en Bussloo. Hartje doet het iig super! Genoeg lef.. twijfelt geen moment. Trekt enorm aan op de sprong en springt alles! (mits baasje natuurlijk niet twijfelt bij dubbels := )
Het is gewoon in het algemeen een super paard. Mn 8 jarige buurmeisje kan er mee wegrijden maar bijna te wakker als ze echt aan de bak moet! Dit jaar maken we ons dresuurdebuut en wordt ze beleerd voor de wagen. Een echte allrounder! Nu moet ik ook zeggen dat ik haar puur op het karakter heb gekocht. :D

Afbeelding

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:20

Wat ontzettend leuk om te lezen Chantycom! Ziet er ook goed uit op de foto: oortjes naar voren en goede voorbeentechniek. Tof! Nu hopen dat mijn Ukato het net zo fijn gaat oppakken. Eerst maar bij het begin beginnen, als het zadel terug is van de maker een sprongetje onder de man. De omschrijving van het karakter klinkt iig al identiek: fijn karakter en erg wakker in het werk. In jouw geval mag ik wat betreft mijn beginpost concluderen dat Ukato voor jou de uitgekomen ruiterwens is ;)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 14:57

We zijn alweer ruim een half jaar verder. Hoe is het met de Ukato's? Ik ben erg benieuwd! Mijn merrie is nog steeds zeer voorwaarts, maar ontzettend cool. Haar eerste kennismaking met een crossterrein afgelopen zomer was een succes, en de eerste BB wedstrijdjes deze maand hebben zelfs prijs opgeleverd. Gehoorzaamheid, met name wachten, blijft een verbeterpunt, lef heeft ze zeker.

Chantcom, is het bij jou bij oefencrossen gebleven of heb je een scheut lef gekregen en zijn jullie ook officieel gestart? En is ze al betuigd?

Vader is ook weer op concours met zijn ruiter. Hopelijk kunnen we hem gauw een keer in actie zien!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:43

Hier ook een Ukato x Indoctro x Concorde uit een Keur merrie.
Hij is hengst en inmiddels 2jr. We hebben hem kortgeleden laten springen om te zien of hij enige potentie heeft, en dat heeft hij ;)

Hij is echt hengst maar als je even met hem aan het werk bent is het hengst af.
Meet nu 1.64 en mag over 2 weken nog lekker door groeien en het land in. Wij gaan het avontuur aan en gaan hem aanbieden bij de hengstenkeuring in het najaar. :D

Afbeelding

Afbeelding

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:06

Leuk bloed newt! Een vriendin van mij heeft ook een Indoctro x Concorde merrie. De voskleur had ik van deze combinatie niet direct verwacht. Spannend dat jullie hem in het najaar bij de hengstenkeuring gaan aanbieden. Dat is zeker een avontuur! Hou ons op de hoogte :D Heb je ergens een vrijspring filmpje staan? Ben wel benieuwd natuurlijk....