Nakomelingen Hollywood

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dianem

Nakomelingen Hollywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 09:09

wie heeft er een nakomeling van de hengst Hollywood (1989)van Heinrich Engemann?Ben zelf in het bezit van een donkerbruine engelse halfbloedmerrie van juni 2006 en ben nieuwsgierig naar evt half of volle broertjes of zusjes.De moeder heet Sidney the kidney en is engels volbloed en staat bij hengstenhouderij Klomphaar in Laren.

Janski

Re: Nakomelingen Hollywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:54

Ik heb er een gehad een tijd terug hengst heeft niet zo lang in NL gedekt. wat wil je weten?

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 00:00

ben gewoon benieuwd,was jouw paard ook van 2006 en een volle broer of zus van mijn paard,en welke kleur?Hollywood heeft ongeveer 3 a 4 jaar bij hengstenhouderij klomphaar in Laren gestaan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:53

Wij hebben een 5jarige hollywood x topas x goudsmid.
Kan enorm springen, is helaas klein gebleven (1.60) komt door de inteelt met Jasper (moederlijn was wel dik 1.70m allemaal).
We fokken met haar, fokt wel normale maat door en veel bloed. En word verder hobbymatig gereden.
Wij hebben er idd ook mee gedekt toen hij bij klomphaar stond. Fijne hengst, ook fijn op stal vond ik altijd.

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:29

wat hartstikke leuk,mijn merrie is ook 5 en wordt 2 juni 6 jaar.Ze is ook niet groot,weet niet eens of ze de 1m60 wel haalt,maar beeldschoon,donkerbruin en kan ook heel goed springen.Haar moeder staat ook bij Jan Klomphaar en is een engels volbloed,die new market en boekelo gelopen heeft.Ik rij met haar om de week in de springles,wat ze erg leuk vindt,maar ook dressuurmatig kan ze leuk lopen,bovendien is ze heel intelligent,je kunt haar van alles leren en hoeft het maar een of twee keer voor te doen.Je hoort het wel he ik ben erg verliefd op mijn kleine merrie.Ze was ook heel erg braaf met zadelmak maken,was zo gebeurd;wat voor kleur heeft jouw paard?
Groetjes Diane

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:34

Ja die merrie ken ik wel, is donkerbruin/zwart toch?
Die van ons is een schimmel, is sprekend de moeder lijn (Groot lomp niet te mooi) heeft enorm lijf, van een paard van 1.70 alleen heeft korte pootjes := Is erg klassiek ook.

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:39

Nee haar moeder is een gewone bruine,niet donkerbruin hoor.Het maakt niet uit of jouw merrie wel of niet lomp is en korte pootjes heeft,het gaat erom wat ze voor jou betekent.Heb jij haar ook al van klein af aan,ik heb haar gekocht toen ze een half jaar oud was,en voor het eerst gezien toen ze 3 maanden oud was,omdat ik eigenlijk naar de nakomelingen van Hay Guy kwam kijken en ik dacht dat ze van hem was,omdat ze zo donker was.Ken je die hengst ook?Mijn merrie heet Be good en de jpuwe?Wat een vragen allemaal he,maar ik vind het allemaal zo leuk...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:06

Haha ja we hebben deze zelf gefokt. En gezien zewel maat en chique doorfokt mag ze voorlopig blijven ;).
Ja mijn merrie (foto profiel) heeft een hayguy die nu 4is en nog hengst. We hadden toen 4 merries gebracht voor hayguy maar toen moest hij plots terug en 2 waren gedekt en 1 dus dragend.
De hayguy is ook erg klassiek en ook klein, slaat allemaal terug op het oude bloed in onze stammen. Hij is nog hengst (niet meer van ons) en denk dat ze die wel bij aes ofzo vooe gaan brengen als die ouder is en in sport loopt.

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 08:28

Wat leuk,dat je ook een Hay Guy hebt,ik had ook een hay guy x cavalier,maar heb hem verkocht,omdat volgens Jan K.de merrie beter bij mij paste,omdat de hengst wel brutaal was.Ik rij zelf sinds 2003 op Hay Guy,dus daarom wilde ik in eerste instantie een veulen van hem,omdat hij zo een goed en onverschrokken karakter heeft.Hij is nog steeds in hele goede conditie en vorige maand 25 jaar oud geworden.Wordt jouw HG veulen 5 of 6 dit jaar?,want ik heb ooit een week met hem gelogeerd bij Klomphaar,dus dan moet ie van toen zijn,want toen waren er ook mensen die perse nog een keer een HG veulen wilden,of is ie 2006 geboren,net als onze merries?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:56

Nee hij is 4 maar dat is dus wel 5jaar geleden die dekking geweest.
Hij werd toen weggehaald omdat die naar eademing therapie moest?
Maar als jij hem nog rijdt weet je ook vast wel of er dit jaar vers sperma beschikbaar is?

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 07:56

Er is alleen nog ingevroren sperma beschikbaar,dit ligt volgens mij bij team Nijhof in Lochem,want carry laat hem niet meer weggaan om te dekken,vanwege zijn leeftijd.Is jouw hengst wel aan de maat?omdat Hay Guy ook vaak klein of heel groot vererfd.Mijn hengst had wel een goede maat,maar weet niet waar hijgebleven is,heb hem aan een vriend verkocht,en die heeft hem na 2 jaar de handel in gedaan,jammer hoor.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:16

Oke nee we zouden wel 4 merries hebben voor hem maar dan wel natuurlijk of op zijn minst vers.
Mijn merrie (foto profiel) heeft er een nakomeling van gehad, deze sloeg terug op het klassieke bloed wat er bij mijne ook in zit dus is niet te groot (maar heb hem alleen op foto's gezien, is als veulen verkocht en was als veulen wel echt groot/zoals alle veulens uit deze merrielijn). Maar schijnt dus niet zo uitgegroeid te zijn en wel veel op hayguy te lijken.

2 na laastse foto van onder (februari 2011) dat is hem.
http://stalwolfswinkel.com/nieuws-kalender.html
De vos hengst die je boven ziet staan (Darius) komt uit dezelfde moeder als mijn merrie/de moeder van de hayguy.

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 12:35

Hij lijkt inderdaad op Hay Guy,qua bouw ook,met dat gezellige buikje,en natuurlijk het zwarte,terwijl hij niet vaak zwart vererfd,Carry heeft zelf ook een vierjarige zwarte Hay Guy merrie op stal staan,ik zal haar deze foto laten zien,vindt ze vast heel erg leuk,maar denk niet dat ze ondanks 4 vragende merries hem nog natuurlijk laat dekken...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:53

Ik was er vandaag nog. Heb nu de volbloed gezien waar jou merrie uit is ;).

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 12:31

hey,wat hardstikke leuk,de merrie had waarschijnlijk weer een nieuw veulen bij zich,of niet?Heb je het aan boer Jan verteld,dat we contact hadden gehad?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:54

Nee ze had geen veulen (twijfel nu ook of ze nog dragend was...)
Ja ik vroeg zo heeft dat paard niet iets met hayguy te maken (wist het precieze verhaal van je niet) en vertelde hij dat meisje van hayguy een hollywood eruit had en dat die zo goed kon springen etc ;).

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 22:13

ze kan zo goed springen,dat ze van de weektot mijn ontzetting uit nde paddock de wei in is gesprongen,over een ijzeren hek van ik denk 1m20,ik ben zo geschrokken.Ze had zich alleen aan het achterbeen bezeerd,maar is gelukkig al weer geheeld.groetjes

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:41

Haha oke das ook niet alles zo'n uitbreker ;) hebben wij er nu ook een tussen :+

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:15

Gaat dit topic over de jasper zoon Hollywood?

Zoja, Heb ik een Royal bravour x hollywood schimmel merrie, haar volle broer hebben we ook gehad die loopt nu onder John Whitaker

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:35

hallo tassie 89,

Ja,dit gaat inderdaad over de Jasper zoon Hollywood,ik heb er een merrie van,van 2-6-2006,dus nu zes jaar oud,en ben benieuwd waar broertjes en zusjes zijn.Komt die van u ook van Jan Klomphaar uit Laren.

vriendelijke groet Diane Mollee

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:47

Hoi hoi, die van mij word dit jaar 3. Maar een laatbloeier hoor ik heb foto's op mijn profiel staan, ze staat nog in de opfok.
Nee ze komt uit overijssel uit een Hollywood x Lucky boy XX x Eclatant merrie

dianem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:03

HOI,

Ik begrijp dus dat jouw merrie al een andere eigenaar heeft gehad,want Hollywood stond alleen maar bij Jan Klomphaar uit Laren ter dekking,en is vandaaruit teruggegaan naar zijn eigenaar tw Heinrich Engemann en is vervolgens in Duitsland ongeveer 2 jaar geleden overleden.Mijn merrie begint nu ook pas iets flinker te worden,maar is niet zo groot ik denk 1m59,maar kan ontzettend goed springen en heeft er ook veel plezier in,haar moeder is een engelse volbloed die New Market en Boekelo gelopen heeft,en nog steeds bij Jan Klomphaar veulens ter wereld brengt....Mijn merrie ze heet Be Good is trouwens donkerbruin.

groetjes

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:49

Nee ik heb haar van de fokker gekochrmt maar die van mij is niet direct van hollywood haar moeder is een hollywood..dus t kan zijn dat hij die merrie van hem heeft de vader elisa is royal bravour. we hebben ook haar volle broer gehad die we hengst gelaten hebben hij is voor hij verkocht was 1.64m hij is nu van john whitaker