nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:49

Dat is goed nieuws Suzzy, samen met wat tijd, geduld en liefde komt het vast helemaal goed met haar!

Wat jammer dat je haar gaat verkopen Ine! Maar iemand gaat vast heel gelukkig worden van jouw mooie Lilith, dat kan niet anders!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:32

Suzzy, fijn! Op naar een goed herstel!

Ine, nee wat ongelovelijk jammer zeg! Maar zo'n knapperd komt vast goed terecht!

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:58

Mijn dc nakomeling is meegeweest naar horse event. Hij heeft heerlijk geknuffeld met iedereen die dat wilde en had 3 leuke falabella merries als buren. Ondanks dat hij dekhengst is reageerde hij hier helemaal niet op. Soms even ruiken en dan gewoon weer zijn eigen ding doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:47

Leuk dier! En zo lekker cool ook :D .
En wat braaf dat hij zijn merrieburen netjes met rust liet.

Mijn hengst van anderhalf heeft ook totaal nog geen hengstenmanieren, maar dan ook écht niet. Wel heeft hij de baard in de keel gehad en heeft hij inmiddels een mooie zwoele lage stem :D .

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:46

Ik heb je zien rijden, wat leuk!

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:49

Ik niet zelf hoor. Meisje van mijn werk. Ze had er nog nooit op gezeten. Djemo zou ook eigenlijk niet mee gaan maar een merrie met veulen alleen stond veulen met diaree en wimde dat niet rond strooien op een evenement dus een pony mee van een andere lokatie die niet met veulen in contact geweest was laatste 1.5 maand.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:28

Man man, ik hoop dat er onder vienna haar dikke vacht volgend jaar een laagje goud uit komt. Na Utrecht, bijna 5500 euro, vandaag controle foto's laten maken. In utrecht hebben ze altijd het kroongewricht bekeken. Nu blijkt dat de voorkant van de kogel behoorlijk verbrijzeld is. Daarmee dat de kogel dik blijft en dat ze 's avonds toch nog altijd mankt. We gaan ze nu maar snel spenen, weer laten opereren en weer stalrust. Maar dan moet asra er tenminste niet de hele tijd bij blijven.

Asra zelf voelde wel drachtig aan. Zou nu ongeveer 3 maanden ver moeten zijn. Maar vruchtje lag wrs al te diep. Dus normaal volgende jaar een cassanova baby.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:54

Ohh het geluk zit je niet mee Suzzy! Ik hoop zo voor je dat ze er helemaal bovenop komt! :(:) Ik ben benieuwd naar je Cassanova veulen! Hopelijk zit het je dan allemaal mee.

As zaterdag gaat mijn Don Cremello naar de opfok verhuizen! Ik ga haar wel ontzettend missen, elke dag langs gaan gaat niet lukken.

<3
Afbeelding
Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:19

Dat is best een kostenplaatje sussy_3 :(:)
Ik heb je hengst ook nog gezien op het HE lailapri.
knap kind hoor Evita_3

mijn DC is weer terug uit zijn opfoklandje, hij kwam er niet helemaal fit van terug. hier staat hij in de wei met mijn oudje van 30+


Afbeelding
en na het wassen

Afbeelding

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:02

Mijn 2 jarige hengst Don Romanov <3 . Half jaar geleden was ie 1.55m dus ik gok dat ie nu ongeveer een paard is (1.58m).

Afbeelding

Afbeelding

Hij krijgt z’n winterkleurtje weer dus lekker donker met appeltjes <3

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:50

Jeetje wat is die mooi geworden Kelly! Al heel af voor een 2 jarige ook!

Auryn staat nu sinds een week in de opfok!
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:33

Het is een beetje stil geworden hier :D . Ik reageer ook niet altijd hoor, maar lees wel mee. Ik vind het erg leuk om foto's van jullie DCtjes te zien :j <3 . Ik vind ze stuk voor stuk allemaal hartstikke leuk <3 .

Vandaag even een paar foto's kunnen maken van Dockje. Hij zag als enige overal spoken, ik zag ze niet en de andere paarden ook niet :') . Wel een mooi moment om even een paar plaatjes te schieten, helaas van niet al te geweldige kwaliteit.
Hij is nu anderhalf jaar en nog hengst. In principe zou hij gecastreerd worden, maar tjsa, er is nog weinig om te castreren :+ . Op zich ook geen probleem, want hij is écht heel erg braaf en heeft nog absoluut geen hengstenmanieren. Als je niet beter weet zou je denken dat het een ruin is. Het enige is dat hij inmiddels wel een mooie lage zwoele hengstenstem heeft :D . Voorlopig blijft hij dus toch nog maar even hengst en zien we volgend jaar wel weer verder.
Zoals de meeste DC's heeft hij verder ook een superlief karakter.
Hij zal ergens in de E maat gaan uitkomen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:36

Hij ziet er mooi compleet uit zeg! Niet zo een onhandige lummel zoals je vaak tussen 1 en 2 hebt.
Als je de mogelijkheid hebt om een hengst te houden en braaf is zou ik ook niet twijfelen...

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:40

Suzzy, hoe is het nu met jouw veulen?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:28

LDRD, toeval, wou juist nog eens een update plaatsen.
In oktober is vienna voor de 3de keer geopereerd na controle foto's. Ze heeft toch een serieuze klap gekregen in de zomer. Met als gevolg dat er op het bot onder het kraakbeen van de kogel heel wat niet levensvatbare deeltjes zaten. Deze hebben ze dan weg geschraapt. Zag er 3 weken goed uit, tot dat weet begin te ontsteken. Been weer dik en warm. Terug controle, foto's, echo, zalf, ontstekingsremmers, supplement voor kraakbeen...
Vandaag weer controle gehad, ontsteking is bijna weg, nog voltaren smeren elke dag, maar zal wel in orde komen.
In stap loopt ze perfect, draf nog lichte afwijking. Been buigt goed hoe het moet etc. Ze waren verrast hoe goed het met haar ging. Maarja, het kan nog beter. We wisten al van vorige controle, dus bij de ontsteking, dat ze het begin van artrose aan het ontwikkelen is.
Topsport zien ze niet meer zitten. Gewoon normaal niveau en het gewicht van fokken zien ze wel nog mogelijk, voorlopig...

Als vervolg behandeling raden zij hem sterk stamceltherapie aan. Maarja, daar hangt ook weer een kostenplaatje aan vast. En na bijna 10 000 euro is het budget echt wel op...

Maar het is zo een perfect lief, braaf, knap veulen. En wanneer zeg je dat het genoeg is? Elke keer denk je 'we hebben nu al zoveel uitgegeven, nu stoppen zou echt stom zijn.'
We hopen dat de verzekering eens van zich laat horen, en dat die wil meewerken, dat we terug budget hebben om dit te betalen.

Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:18

Wat een verhaal Suzzy! Misschien laat ze je wel verbazen over een paar jaar. Je hebt in iedergeval alles voor je meisje over gehad!

LDRD, zeker geen naarling om te zien! Knap dier hoor!

Auryn heeft een beetje een terugval gehad door het afspenen, en ziet er nu niet op haar knapst uit. Ze doet het verder goed :)
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:35

Ai Suzzy, dat is toch wel heel erg vervelend ;( . Bijzonder hoor dat je zoveel kosten en moeite wil doen en dan maar afwachten wat het ooit gaat worden. Zó zonde allemaal. Ken het hoor, één van mijn beste veulens ooit brak zijn been in de opfok. Ook laten opereren/revalideren, maar slot van het liedje hebben we hem voor mogelijk nog wat recreatie (wat ook maar afwachten is) weggegeven.
Heb wel besloten dat ik zo'n traject nooit meer in ga hoor.
Zal duimen dat het jou wat meer meezit en dat je in er in ieder geval nog eens een veulen uit kunt fokken.

Evita, terugval krijgen ze bijna allemaal. Komt goed, hoewel het vaak lange tijd is dat je je afvraagt hoe het zich zal ontwikkelen. Jaarlingen zijn naarlingen tenslotte :D .
Die van mij is daar enigszins een uitzondering op zoals vaker in ons lijntje. Hoewel...toen zijn moeder jaarling was kwam er hier iemand een de deur om te zeggen dat 'het ezeltje' kreupel liep :+ (gelukkig bleek er niet aan de hand).

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:38

Ai Suzzy, dat is toch wel heel erg vervelend ;( . Bijzonder hoor dat je zoveel kosten en moeite wil doen en dan maar afwachten wat het ooit gaat worden. Zó zonde allemaal. Ken het hoor, één van mijn beste veulens ooit brak zijn been in de opfok. Ook laten opereren/revalideren, maar slot van het liedje hebben we hem voor mogelijk nog wat recreatie (wat ook maar afwachten is) weggegeven.
Heb wel besloten dat ik zo'n traject nooit meer in ga hoor.
Zal duimen dat het jou wat meer meezit en dat je in er in ieder geval nog eens een veulen uit kunt fokken.

Evita, terugval krijgen ze bijna allemaal. Komt goed, hoewel het vaak lange tijd is dat je je afvraagt hoe het zich zal ontwikkelen. Jaarlingen zijn naarlingen tenslotte :D .
Die van mij is daar enigszins een uitzondering op zoals vaker in ons lijntje. Hoewel...toen zijn moeder jaarling was kwam er hier iemand een de deur om te zeggen dat 'het ezeltje' kreupel liep :+ (gelukkig bleek er niets aan de hand).

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:05

Heb net mijn DC eens even gemeten, die is nu met 18 maanden ongeveer 1.45. Vraag me af hoeveel hij nog zal groeien. Ik ga ervan uit dat hij in de E maat gaat vallen (en niet in de D maat) gezien het feit dat zijn moeder 1.54 is gemeten op 5 jarige leeftijd en hij nu al rond de 1.45 zit. Aan de andere kant qua bouw is hij behoorlijk 'af' al en ziet er niet uit alsof daar nog heel veel bij gaat komen.
Ben even benieuwd naar de stokmaatontwikkeling van jullie DC's?

Over zijn moeder gesproken, die is als 5 jarige afgelopen winter zadelmak gemaakt en daarna verkocht. Wist zeker dat daar een kind super super happy mee zou gaan worden, dat dier heeft gewoon álles mee. Bloedmooi, beter karakter is er gewoon niet en nog fantastisch lopen ook nog.
Inmiddels haalt ze met een 13 jarig meiske de ene prijs na de andere binnen :D . Mensen zijn er dolgelukkig mee.
Zó leuk als zo'n dier op de perfecte plaats terecht komt :) .
Hoop echt dat er later een kind ook zoveel plezier van haar zoon gaat hebben.

Meneer lijkt wel iets meer hengst te gaan worden. Hij loopt wel heel veel met onze shet op de wei te donderjagen de laatste weken }:) :D .

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:18

Ontbijt in het ochtendzonnetje gisteren.
Afbeelding

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:52

Ach Suzzy, wat is het toch oneerlijk hè. Zo’n mooi jong beestje en nu al zo veel “gedoe”. Erg jammer allemaal.. Ik wens je erg veel sterkte, ook met het maken van eventuele keuzes in de toekomst!

Leuke DC’tjes komen er weer voorbij! Heb die van mij net in de sneeuw op de foto gezet. Zal ze hier zo even plaatsen.

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:34

<3
Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:37

Ziet er goed uit Suzzy, staan er lekker bij zo :j .

Wat een ontzettend leuk dier Kelly, fijne uitstraling ook. Ik hoopte destijds op een valk, werd een palomino dus -O- , maar gelukkig wel een hele leuke :D . Blijf valk wel prachtig vinden hoor.
Is hij nog hengst? Leuk vriendje heeft hij ook <3 .

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:53

Wauw Kelly :9!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:15

LDRD, wat fijn dat je merrie op zo'n goed plekje terecht is gekomen!
Bij Kriebel had ik ook al heel snel het idee dat hij af was. Heb ook niet echt het idee gehad dat hij veel groeide oid. Hij is 1.52 nu. Weet niet hoeveel hij als 2 jarige nig is gegroeid, maar vond hem wel snel af. Hij is voornamelijk nog uitgezwaard.

Hier was hij 2,5
Afbeelding

Nu 3,5.niet de beste vergelijkingsfoto, maar op het moment is het alleen mogelijk om steigerfotos of lig foto's te maken..
Afbeelding

Hij oogt op het moment top zwaar terwijl hij niet te dik is. Hij heeft gewoon zo veel haar en wordt qua bouw zo zwaar.

Toch ben ik heel blij met mijn kleine vriend. Goud karakter. Hoeveel 3 jarigen kan je nou normaal rijden in een buitenbak in de storm en regen zonder je zorgen te hoeven maken dat hij er ooit vandoor zal gaan.
Afbeelding

Kelly, zijn oogschaduw is een beetje uitgelopen :x hij ziet er goed uit! En wat gaaf dat hij de appeltjes in zijn wintervacht houdt!