nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:03

Ja er zijn er maar weinig die hem meteen voor nakomeling van Don Cremello du Bois aanzien. En dat zijn meestal de mensen die al eerder nakomelingen hebben gezien van hem.
Heb zelfs al een keer te horen gekregen of dat ik een quarter horse had gekocht. Van iemand die een quarter horse had :+ .

Maar ze vinden hem allemaal heel erg mooi.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:48

Ik ga ook altijd met mijn haflingers op wedstrijd.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:59

Besloten om dit jaar mijn grote KWPN merrie met Don te dekken! Een gok maar wel een hele leuke!

Wat wil ik fokken;
- een mega goed karakter ( hele sensibele merrie )
- meer lossigheid
- klein paard ( hoop rond de 1.60 )
- leuk kleurtje

Mijn merrie:
- Ungaro x Ferro
- 1.74m
- al 2 veulens gehad, allebei grote dames van rijpaard hengsten. De nu 1 jarige is al 1.44m
- zeer sensibel karakter


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel benieuwd wat jullie don kenners van de combi denken. Als ze drachtig is zal er een volgtopic komen met live cam

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:05

Don cremello is al veel over bekend en zeker als je op karakter en kleur wilt fokken een fijn dier. Geeft ook mooie modellen en is al vaker met rijpaarden gedekt.

Maar misschien ook eens kijken naar zijn zoon damon. Net ggk dus niet over bekend, is dus wel een gokje maar echt een fijn dier!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:30

lailapri schreef:
Don cremello is al veel over bekend en zeker als je op karakter en kleur wilt fokken een fijn dier. Geeft ook mooie modellen en is al vaker met rijpaarden gedekt.

Maar misschien ook eens kijken naar zijn zoon damon. Net ggk dus niet over bekend, is dus wel een gokje maar echt een fijn dier!


Ik heb hem gezien op de HK inderdaad! Ik ga eerst voor Don mocht dit leuk zijn en ook maat geven durf ik ook een stap verder te gaan richting een zoon van hem of bijvoorbeeld Cassanova

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:06

Courtjuh, leuk hoor! Ik heb zelf een bijna 3-jarige uit mijn paard merrie. Ik ben super blij met hem, ondanks dat hij een ietwat bijzondere handleiding heeft haha.

Qua bouw is hij wat beknopt maar zeker wel een mooi type. Nu weet ik niet wat het karakter gaat doen hoor, maar ze zeggen wel dat een veulen zo'n 80% van het karakter van de merrie erft.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:17

Myrthee_ schreef:
Courtjuh, leuk hoor! Ik heb zelf een bijna 3-jarige uit mijn paard merrie. Ik ben super blij met hem, ondanks dat hij een ietwat bijzondere handleiding heeft haha.

Qua bouw is hij wat beknopt maar zeker wel een mooi type. Nu weet ik niet wat het karakter gaat doen hoor, maar ze zeggen wel dat een veulen zo'n 80% van het karakter van de merrie erft.


Ja vind ik lastig te zeggen. Het eerste veulen was qua karakter wen kopie van haar moeder maar die is helaas maar 3 weken oud geworden dus niet heel veel over te zeggen. Daar had ik dan wel weer een vivaldi op gezet die draken kan geven... tweede veulen is van een duitse hengst en wat een verschrikkelijk lief en makkelijk veulen is dat. Super nuchter!

Hoe groot is jou merrie en hoe groot is jou 3 jarige nu? En heb je misschien een foto als 3-jarige? *D

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:36

Mijn merrie is maar 1.58. Mijn hengst zal nu boven in de 1.50 zitten maar is nog niet officieel gemeten. Afbeelding

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:52

Zelfs uit lastigere merries hier fijne dc nakomelingen

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:05

Mijn nakomeling komt uit een hele pittige sensibele merrie. Hij daarin tegen is juist liever lui dan moe. Maar een echte goedzak die alles voor je wilt doen.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:21

Myrthee_ schreef:
Mijn merrie is maar 1.58. Mijn hengst zal nu boven in de 1.50 zitten maar is nog niet officieel gemeten. [ [url=m/L65sRk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow dat maakt het interessant voor mij ja! Hoop er een klein paard uit te fokken dus dit maakt de kans wel groter.

Hoe is hij in zijn beweging? Hij is wel heel gaaf! Had je veulen foto’s al gezien!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:22

lailapri schreef:
Zelfs uit lastigere merries hier fijne dc nakomelingen


Dit is voor mij de doorslag geweest inderdaad! Ik heb veel het topic doorgelezen.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:27

Ik had ook een DC uit een klein rijpaard met een heel fijn karakter. Hij is alleen nooit opgegroeid helaas.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:33

Ik heb ook een DC uit een Jazz merrie (1.69) gefokt. Ik heb hem als veulen al verkocht, maar hij zal nu rond de 1.60 zijn. (hij wordt 1 juni 3 jaar)

Foto van vorig jaar
Afbeelding

En als veulen
Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:47

courtjuh schreef:
Myrthee_ schreef:
Mijn merrie is maar 1.58. Mijn hengst zal nu boven in de 1.50 zitten maar is nog niet officieel gemeten. [ [url=m/L65sRk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow dat maakt het interessant voor mij ja! Hoop er een klein paard uit te fokken dus dit maakt de kans wel groter.

Hoe is hij in zijn beweging? Hij is wel heel gaaf! Had je veulen foto’s al gezien!


Dankje! Qua beweging vind ik hem fijn bewegen, mooie ruime gangen! Maar zijn moeder is nog een ouderwets kwpn type. Dus die heeft wat vlakke gangen en dat heeft hij ook geerft. Nu vind ik dat met mijn knie problemen niet heel erg haha. Zal even kijken of ik nog ergens een filmpje heb!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:48

Setteli schreef:
Ik heb ook een DC uit een Jazz merrie (1.69) gefokt. Ik heb hem als veulen al verkocht, maar hij zal nu rond de 1.60 zijn. (hij wordt 1 juni 3 jaar)

Foto van vorig jaar
[ [url=m/bTox3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als veulen
[ [url=m/ONHnPE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/no6BaY.jpg]Afbeelding[/url] ]



Deze heb ik ook wel eens voorbij zien komen! Heel gaaf dier!! Dit bied ook wel vertrouwen qua maat!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:15

Leuke combi Courtjuh :j . Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Over de maat: onze DC komt uit een KWPN merrie die in de E maat is blijven hangen. Hijzelf zal vermoedelijk iets kleiner worden, maar ergens in de middenmoot van de E uitkomen.
Het is qua karakter een heel lief en wat verlegen manneke. Hij is echter wel wat wantrouwend en geeft zich niet snel als je wat van hem vraagt dat hij nog niet kent. En dat deel van het karakter komt zeker niet van moederskant, moeder is juist het makkelijkste paard dat er rondloopt zo'n beetje en vanaf veulen altijd vol vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:47

Ons veulen uit kwpn merrie blijft ook in de E maat hangen.
Helaas geen recente foto's beschikbaar.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:17

courtjuh schreef:
Ik heb hem gezien op de HK inderdaad! Ik ga eerst voor Don mocht dit leuk zijn en ook maat geven durf ik ook een stap verder te gaan richting een zoon van hem of bijvoorbeeld Cassanova


Ik heb een heel luxe jaarling van Cassanova x paard. Mijn merrie heeft al 2x een veulen gehad van du Bois hengsten, Don Carino en Cassanova. Die Cassanova is echt een plaatje mét maat.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 01:17

LDRD schreef:
Leuke combi Courtjuh :j . Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Over de maat: onze DC komt uit een KWPN merrie die in de E maat is blijven hangen. Hijzelf zal vermoedelijk iets kleiner worden, maar ergens in de middenmoot van de E uitkomen.
Het is qua karakter een heel lief en wat verlegen manneke. Hij is echter wel wat wantrouwend en geeft zich niet snel als je wat van hem vraagt dat hij nog niet kent. En dat deel van het karakter komt zeker niet van moederskant, moeder is juist het makkelijkste paard dat er rondloopt zo'n beetje en vanaf veulen altijd vol vertrouwen.

Delano heeft dit ook wel wat maar meer als in faalangst. Ik kan er alles mee en we rijden zo heel nederland door. En als het rijdend niet lukt dan volgt hij me wel.

Echter djemo komt uit een kijkerig maar lief lijntje en kijkt echt nergens naar. Loopt altijd voorop.

Dan hebben we bella en devaney beide komen ze uit debora mijn brutale nf merrie. Devaney vriendelijk maar o zo slim. Absoluut niet gemeen maar verzint elke dag iets nieuws. Kijkerig zijn is daar 1 van. Maar echt bang is ze niet. Is wel begonnen dat ze een keer schrikt maar het is ook gewoon leuk om naar de andere kant van de bak of paddock te rennen. Maar als ruiter mag je dan gewoon mee liften, lachen toch. En als je het dan echt niet leuk vind doet ze het niet meer maar dan verzint ze wel weer wat anders. Terwijl bella (v. Delano) is exact haar vader. Een pleaser en een volger. Maar ook wel een beetje een bang muisje dus je moet als begeleider wel de leiding nemen. Vandaag haar verhuisd. Ze moest in se regen een vol geladen trailer op en dan zeiltje dicht anders werden de hooi balen naast haar nat. Ik heb haar alleen geladen. Ze vond het wel erg spannend maar voor mijn hulp er was had ik haar al alleen geladen en alles dicht. Nieuwe adres eruit. Stal in door smal pad een donkere stal in volgde me gewoon. Terwijl devaney dan al zoiets zou hebben van eehhhh, wat is dit, de paddock is de andere kant op hoor! En het eten ook! Maar dan verder totaal niet bang is.

Dus dat voorzichtige ken ik wel maar de mijne zijn dan wel heel erg op de mens en vertrouwen de mens snel.

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:42

jullie hebben het vast al gelezen ! de Don Cremello zoon : Damon du Bois !!

Afbeelding

Hij is goedgekeurd in Duitsland bij de Weser-Ems, AES en nu ook voor de NRPS !!!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:56

Ja! De knapperd! Ziet er weer goed uit!

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:03

Afbeelding

vandaag is er nog een zoon goedgekeurd van Don Cremello ! Namelijk in Belgie (BRP) !!!

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:49

Ik had het gehoord van de mensen waar devaney nu staat. Leuk hoor!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:25

Ook een lekker koppie, leuke hoor. :j

Die van ons houden we ook aan om eens te kijken of hij zich goed genoeg ontwikkelt
om naar de NRPS HK te gaan tzt.