nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:12

Ik ga het wel op palomino houden. Ik ging er echter vanuit dat mijn merrie geen vosfactor zou dragen, vandaar de verbazing.
Wachten is op de veearts. Nageboorte kimt er niet af.

Setteli

Berichten: 3184
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:50

Oei dat is vervelend LDRD. Is het inmiddels gelukt?

Nog niet zo lang geleden postte ik deze foto van Dotan
Afbeelding

Maar hij is een toverbal, hij is nu nl zo

Afbeelding

Wel duidelijk dat ie sooty draagt <3
z'n benen zijn bijna zwart!

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:08

Delano krijgt zijn zwarte vlek terug:
Afbeelding
Beetje een stomme foto maar hier zie je een donker en een licht been.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 03:16

Wat een knapperds! En Dotan is echt gaaf met dat sooty!

LDRD, jij hebt die DC x bon bravour toch? Naar mijn idee is dat gewoon een palomino.
Jou merrie is bruin dus het kan niet anders zijn dan valk, Smokey Black of palomino. Die eerste 2 vallen naar mijn idee af dus ik denk palomino. Die kunnen in het begin vaker oranje achtig zijn (vooral wimpers)
Mijn veulen had dat ook, twijfelde ook aan perlino. Zal even een foto plaatsen, hij is echt palomino en dat zijn toverballen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleur doet me een beetje denken aan die van jou en zo als je ziet is dat toch echt een palomino :D

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:25

Dotan is knap :j :D . Die kleur ook!

Eldora, jouw veulen heeft ook inderdaad precies die kleur zie ik. En ik zie dat ik nog van alles kan verwachten in de toekomst van de kleur :D . Ik houd het maar op kleur toverbal, dat is het makkelijkste :D .
Was wel even behoorlijk verrast. Wist wat de kleurmogelijheden waren, maar had palomino afgestreept omdat ik ervanuit ging dat mijn merrie dus geen vosfactor draagt. Denk dat dat hiermee ontkracht is :j :D . Ook goed om de te weten voor de toekomst in ieder geval. Vind het wel een absurd kleurverschil tussen moeder en kind :j .

Merrie heeft 5 uur aan de nageboorte gestaan. Toen de veearts door de telefoon dreigde om langs te komen liet ze het alsnog snel vallen :') .
Maar gelukkig is met de geboorte dus verder alles goed gegaan. Veulen doet het prima, t is een sterke jongen. Hij is nog wel een beetje onder de indruk van de wereld.

Heb nog geen bijzondere foto's maar hier toch even 2 voor een eerste indruk. Moet ook wel lachen om de dubbele punt als aftekening :D .

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:58

Nog even een foto waarop de kleur van de maantjes goed te zien is.

Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:53

DC heeft als basiskleur vos en zal dus altijd n vos gen naast n crème gen doorgeven, ongeacht wat je merrie wel of niet draagt en dus door kan geven.... enige keer dat je geen vos of palomino kan krijgen is als je merrie bijv (zoals mijn merrie dus is!) homozygoot zwart is, dan is n vos of n verdunning daarvan geen optie ;)

Maar ik snap je verwarring met n perlino wel n beetje.... veulen heeft n aalstreep (countershading) en n glans over de vacht liggen waardoor ik ook even 2x moest kijken, verder erg oranje manen ;)
Voordeel is dat hij geen blauwe ogen heeft :)

Ach, hij is gezond en n heel mooi ding en dat is het belangrijkste... nogmaals gefeliciteerd!

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:09

Ik ga me er nog wel eens wat verder in verdiepen want er valt voor mij qua kleurvererving nog een hoop te leren heb ik inmiddels door :)) .

Maar gezond is voor dit moment het belangrijkste en ik vind de kleur mooi hoor, dat is geen issue. Was alleen verrast :j .

Hij is wel rustig en bescheiden nog. Hij blijft ook nog graag erg dicht bij mams. Laat zich overigens verder prima benaderen dat wel. Heb nog een veulen lopen, maar dat is een totaal ander dier, zelfbewust en zelfstandig vanaf de eerste minuut. Afijn, kunnen ze later van elkaar leren. Even de scherpe kantjes van de merries }:) af en dan mogen ze lekker bij elkaar zo snel als mogelijk.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:25

Wat een knapperd Ldrd!

Vandaag mochten wij scannen voor de 14 dagen, het was voor de termijn te klein dus konden ze er weinig over zeggen. Paard weer achter gelaten zodat ze het kunnen volgen hoop maar op het beste.
Iemand ervaring met te klein voor de termijn?

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:40

Weet je precies wanneer de ovulatie was of ben je uitgegaan van de laatste dekking?

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:42

Vandaag heb ik crem weer eens gezien. Lang terug. Les gehad van mar met djemo en delano. Was leuk en leerzaam.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:04

Ze is vrijdag de 12e voor het laatst gedekt en zondag ochtend de 14e was het ei voor het eerst weg met scannen.
Wat leuk les daar gereden? Wel een stukje rijden met de trailer (je komt bij hhw weg toch?)

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:22

Ja maar wij waren op vakantie in de buurt dus op de terugweg een lesje meegepikt.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:27

14 dagen kan idd wat krap zijn. Gewoon nog een keer kijken wat later is het niet gelukt dan is het nog niet heel laat in het seizoen. Op mijn werk beginnen nu de merries pas goed vruchtbaar te worden. Gewoon te weinig zon en als ze zo'n hebben dan ook nog dek om. Bij mij thuis in de kudde ook alles pas laat hengstig.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 01:22

Weer een nieuwe DC in verwachting. Over 10 daagjes nog eens echo, hopelijk dan ook een embryo met hartslag te zien.
Was er niet nog iemand die vandaag echo ging laten maken?

Afbeelding

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:03

Luf_Midnight schreef:
Ze is vrijdag de 12e voor het laatst gedekt en zondag ochtend de 14e was het ei voor het eerst weg met scannen.
Wat leuk les daar gereden? Wel een stukje rijden met de trailer (je komt bij hhw weg toch?)

Hoe is de ontwikkeling?

Gefeliciteerd met de dracht.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:43

helaas hier niet drachtig, werd nu wat hormoon gespoten en dan word ze hopelijk snel weer gedekt.
laat haar nu maar in slootdorp anders was het morgen halen en donderdag of vrijdag weer terug.

wel erg jammer hoop dat we ronde 2 meer geluk hebben

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:15

Jammer Luf_midnight! Hopelijk volgende ronde meer geluk. Tijd is er genoeg, maar is zo een gedoe vind ik. En de kosten lopen natuurlijk ook snel op als je meerdere rondes moet proberen.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:42

Balen. Nieuwe ronde nieuwe kansen

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:35

Ja hoop dat ronde 2 wel lukt! Vind het vooral zielig voor me andere merrie die vind het helemaal niks zonder d'r vriendin. Siërra zelf maakt het niet zo uit geloof ik.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:48

Inmiddels wat meer uitgevouwen :D .

Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2908
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:19

wat een liefie zeg!

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 01:30

Wat een ontzettend leuke nakomelingen geeft hij toch! <3
Ik vraag mij alleen af hoe Don cremello fokt qua bouw..of ze allemaal nogal smal blijven of toch gemiddeld worden qua breedte?
Ik mag namelijk heel voorzichtig op zoek naar een hengst alvast voor volgend jaar en heb al anderhalf jaar lang ofso mijn ogen op Don cremello gericht :+
Alleen is mijn merrie van haarzelf al erg smal gebouwd en hoeft het veulen van mij niet smaller als dat zij zelf is :') ze is overigens 1.59m en hoop ook met de maat wat te fokken in de 1.50-1.60m.
Iemand enig idee of die 2 punten met hem goed te doen zijn?

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 05:35

Wat betreft hoogte fokt hij redelijk naar de moeder. Ik heb het idee dat hij wel.mooi massa geeft. Niet super breed maar wel voldoende. Ook genoeg bot.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:45

De mijne is een stukje meer paard dan moeder en nu op 2-jarige leeftijd ook een stuk groter dan haar (die is maar 1.35). Karakter is vooral haar vader, dat merk ik wel enorm bij hem. Ze moet wel nog flink uitzwaren, maar zit momenteel in een enorme groeischeut.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


_yvonne, wat een schatje! Gefeliciteerd hoor!

Jij hebt ook een leukerd Madje1992, knappe gouden kleur.

Fijn dat hij een goed plekje gaat krijgen CL! :D

Wauw die kleur van Dotan! Sooty is echt mijn ding <3

Gefeliciteerd LDRD, wat een prachtig veulen. Ik snap de kleurverwarring :j . Toen Lilith pas geboren was, dacht ik dat ze palomino was ipv cremello. Van die veulenkleuren kan je weinig zeggen.

Gefecliteerd Suzzy_3 met de dracht!