nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:02

Evita_3 schreef:
Gefeliciteerd Dieuwke! Wat voor merrie heb je?


Een tuiger merrie :)

Afbeelding
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:27

Don Romanov is een grote zeg. Maar wel een knapperd.

Op zich lijkt het middel waarmee davino ingesmeerd word redelijk te werken. Staart was al niet meer zo'n pleeborstel als eerst. Nog steeds wel wat jeuk. Daarom een eczeemdeken aangedaan. De busas die davino eerst op had ademde niet, waardoor hij heel snel stond te zweten. Deze deken ademend erg goed. En omdoen ging erg goed. Meneer vond het wel grappig een deken over zijn hoofd. Maar daarna vond hij het wat minder.
Afbeelding
Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:14

Kelly_J schreef:
En Auryn is zo mooi! Gewoon precies goed. Wat zijn je plannen met haar eigenlijk? (Of heb ik dat gemist)

Dankjewel! Ze is precies zoals ik gehoopt had! <3 Als ze heel blijft hoop ik dat ze haar moeder kan gaan vervangen over een paar jaar en dat we een hele hoop bos/standritjes en wedstrijden samen gaan beleven. Ik twijfel of ik met haar naar de veulenkeuring ga. Als ze als 3 jarige een beetje leuk is gaan we wel zeker naar de keuring.

Don Romanov wordt ook met de keer mooier! Hij begint steeds meer een volwassen look te krijgen.

Wat leuk Dieuwke! Nog een knappe paardmerrie! Zal vast een schitterend veulen worden!

Fijn dat de deken/middeltje hem wat verlichting geeft Madje!

Nog even een Auryn-spam!
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:17

Spam er maar op los hoor evita_3. Knappe dame!!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:12

Evita_3 schreef:
Wat leuk Dieuwke! Nog een knappe paardmerrie! Zal vast een schitterend veulen worden!


Stiekem hoop ik dat ze net zo’n knap veulen produceert als Auryn, ik heb haar de foto’s even als voorbeeld laten zien :+

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:43

Ahh, dat is leuk om te lezen Dieuwke!! <3 Moet vast wel goedkomen!

Als ik weer wat knappe foto’s heb spam ik die wel!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:51

Geen foto’s, maar wel een filmpje! Ze is echt grappig!

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:15

Ik hoop voor iedereen die er op gaat zitten later dat ze dat niet doet :')

Wat een leukerd! Geniet ee van +:)+

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:37

Wat een heerlijk blij ei is ze toch Evita_3!!

Dieuwke_: je hebt trouwens een knappe merrie. Moet vast een knap veulentje uitkomen met DC als papa.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:42

Evita_3 schreef:
Geen foto’s, maar wel een filmpje! Ze is echt grappig!
[ Video ]


Ach gosh :') <3


Madje1992 schreef:
Dieuwke_: je hebt trouwens een knappe merrie. Moet vast een knap veulentje uitkomen met DC als papa.

Bedankt! Ik hoop ook echt van harte dat ze er iets leuks van gaat knutselen :))

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:43

Evita wat zit daar een mooi halsje op zeg!

Madje, balen zeg dat hij nog steeds zo'n jeuk heeft. Hopelijk gaat het met de deken toch beter!

Dieuwke, wat een gave merrie heb je! Ben erg benieuwd wat ze er van gaat bakken!

Mijn Kriebelkind doet het zo onwijs knap. Hij heeft nu 2 weken stil gestaan omdat hij draadwonden had in zijn kootholtes en ik die eerst dicht wilde hebben. Vandaag weer op gestapt en het was letterlijk opstappen en weg rijden. Hij snapt de beenhulpen nu voor alle gangen. Sturen vind hij nog wat lastig, maar dat begint ook langzaamaan te komen.
Had wel verwacht dat hij braaf zou zijn, maar dat hij zo braaf zou zijn had ik niet durven dromen.
Ik heb hem ook ingeschreven voor de stamboekopname bij het NRPS in de hoop dat zijn moeder nog keur kan worden. Want als hij nu geen 1e premie krijgt weet ik het ook niet meer. Hij ziet er zo onwijs goed uit.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:56

Er zit uiteraard nog heel veel werk aan, maar hier de eerste foto's van Kriebeltje onder het zadel.Afbeelding
Afbeelding

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:40

Wat fijn dat hij het allemaal zo braaf doet Myrthe! Over een paar maanden herken je hem vast niet meer terug!

Al een veulentje bij jullie Caronalime?

Hier na wat twijfelen de knoop door gehakt. We gaan met Auryn naar de keuring. We zien wel hoe het gaat!

Ik vroeg me af of ze bij de pony of paardveulens moet worden ingeschreven. Hoe hebben de rest van de DC x paard kruizingen dat gedaan?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:32

Ik heb Kriebel toen bij pony ingeschreven. Maar dat is omdat ik er vrij zeker van was dat hij wel pony zou blijven.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:15

Dotan heb ik ook bij de pony's ingeschreven. Maar dat was volgens mij ook dat je naar de vader moest kijken. Maar die is inmiddels wel een paard :D

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:54

Dat dacht ik ook inderdaad!

Ik heb toch even het Nrps gebeld omdat ik verder nog wat vragen had en gelijk laten inschrijven! Die mevrouw vertelde me dat ze bij de rijpaard dressuurveulens zou moeten. Dat wordt nog wat, haha! Kom ik met mijn compacte spierbonkje tussen alle dansende chique dressuurveulens! :') Ik ben benieuwd wat de kenners van haar gaan vinden!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:57

Apart Evita, ik moest in Duitsland ook meedoen met de ponyveulens, daar kijken ze naar de vader.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:06

Dat hoorde ik wel vaker inderdaad! Dat had ik ook verwacht. Maar als ze het daar zeggen zal het wel goed zijn toch? Ze hebben haar ook ingeschreven bij rijpaard register A. Dus ze krijgt ook een paardenpaspoort.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:09

Volgens mij mocht ik die keus zelf maken. Ik zag destijds op de nationale keuring dat er ook een DC veulen (uit een Friese merrie) bij de rijpaardveulens was ingedeeld.

Ik kreeg destijds de opmerking dat Dotan wat meer in het ponymodel had mogen staan. Ik was al heel blij dat ie meer op een paard leek. Misschien had ik hem toen beter mij de paardenveulens in kunnen doen.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:46

Evita_3 schreef:
Dat hoorde ik wel vaker inderdaad! Dat had ik ook verwacht. Maar als ze het daar zeggen zal het wel goed zijn toch? Ze hebben haar ook ingeschreven bij rijpaard register A. Dus ze krijgt ook een paardenpaspoort.


En mijn Dunja van 1.65m heeft een paspoort gekregen van een Duitse rijpony en zal ook hier volgend jaar mee moeten doen om te worden opgenomen in het stamboek := We veroorzaken wel wat met onze prachtige kruisingen.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:31

Op keuring moet je volledig in het wit zijn. Moet dat een lange broek zijn, of mag een short ook?
Anders moet ik nog snel naar de winkel .

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:35

Lange broek en geloof officieel ook lange mouwen tenzij de nrps shirt draagt?

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:50

Lap, echt? Voor niks een t-shirt gaan kopen. Waar kan je nu nog ergens lange mouwen vinden. Dat wordt nog een hele klus.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:56

Ik had inderdaad een witte blouse met lange mouwen, en daar onder een simpel hempje zodat je de blouse met mooi weer uit kan trekken. En lange witte broek inderdaad.. en het is eigenlijk ook verplicht om witte schoenen aan te hebben. Maar heb tot nu toe weinig mensen gezien die zich daar aan houden.

Suffie, ja Dunja kan je nou niet echt meer pony noemen inderdaad.

Ik mocht ook kiezen. Ik ben uit gegaan van de gemiddelde schofthoogte. Dat is 1.53. Dus ben voor pony gegaan. Waar ik blij mee ben, want ik kon nu niet meer kiezen. Via het internet inschrijven was erg makkelijk maar erg weinig keuze haha.

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:37

Gave merrie Diewke, succes met wachten!

Wat doet Kriebel dat knap, hij ziet er stoer uit ohz!

Knappe Auryn, vind haar zoo goed gelukt!

Hier is het wachten voorbij! Vrijdag ochtend is Ster stiekem bevallen op 325 dagen. Om 9 uur wezen kijken en niks aan de hand, om half 11 stond het veulen er al helemaal droog naast. Zijn naam is extra toepasselijk, de dag ervoor heb ik namelijk te horen gekregen dat ik ben afgestudeerd, helemaal in de wolken dus <3

Meet Double Gold:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding