sinds mei 2009 ben trotse eigenaresse van een vos merrie Queenie. viavia is ze bij mij terecht gekomen als een redelijk verwaarloosd paardje. Over haar verleden weet ik vrijwel niets! haar vorige eigenaar had haar ook pas 3 maanden.
wat ik aan informatie meekreeg: haar roepnaam: Queen geboren: mei 1993 en de naam van waarschijnlijk de eerste eigenaar/fokker: Corthouts, uit Lummen in Belgie.
toen ik haar kreeg heb ik haar laten controleren of ze gechipt was.. dat was niet het geval.. later ontdekte ik een brandmerk.. het bwp brandmerk.
uiteindelijk ben ik op internet gaan zoeken. gezocht op Queen.. ik vond nix.. toen ben ik gaan zoeken op naam van corthouts toen kwam ik terecht op de site van equibel.. waar dus een vos merrie stond.. Queen jessica burggracht. 2witte achterbenen, witte bles. stamboek: bwp stamboek nr:W-135247-HVB hvb duidt op hulp veulen boek.. maaaar.. hoe komt ze dan aan een brandmerk? haar vader zou zijn..kurioso van de furiosohoeve..
ook vond ik op naam van die eigenaar nog andere paarden.. waaronder: kleopatra van kluitenhof 1987 rebecca van de burggracht 1994
nadit allemaal gevonden te hebben word ik toch redelijk nieuwschierig naar een stukje achtergrond van haar.. aangezien ik geen papieren en (vroeger)paspoort van haar heb weet ik niet hoe ik verder moet zoeken..
wie o wie weet iets over deze paarden of kent eigenaren of fokkers ervan? en hoe komt een paard aan een brandmerk als de moeder niet bekend is?