heb jij een paard van astamming zangersheide

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kez2012

heb jij een paard van astamming zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:12

hallo,
ik ben eens op zoek naar mensen met paarden van zangersheide,
wat doen jullie met jullie paarden? springen of doen ze het ook goed in de dressuur? of houden jullie het recreatief?
laat maar iets weten :j
als je kennissen hebt , zeg ook maar hoor, ben heel benieuwd!!!!!!!!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:15

Zangersheide is alleen maar een stamboek waar je ingeschreven bent hoor...
Ik heb een dochter uit randel Z, maar ze is zelf niet ingeschreven in Zangersheide, maar in BWP. De volle broer van mij paard is dan wel weer een Z ...
Is maar waar je voor wil betalen...

Ik doe er trouwens alles mee ;-)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:23

Ik heb een afstammeling van Vigaro z x Guidam x Persian Path. Hij wordt dit jaar 10 en heeft voorheen gesprongen. Ik dressuur ermee en rij lekker buiten. Voor de lol spring ik af en toe wel eens. Erg vriendelijk paard wat heel sensibel is aan het been, maar heel stug in het mondje (vooral toen ik hem net had, gaat nu beter). Hij is erg hyper, maar ongelooflijk eerlijk.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:08

inesje15 schreef:
Zangersheide is alleen maar een stamboek waar je ingeschreven bent hoor...
Ik heb een dochter uit randel Z, maar ze is zelf niet ingeschreven in Zangersheide, maar in BWP. De volle broer van mij paard is dan wel weer een Z ...
Is maar waar je voor wil betalen...

Ik doe er trouwens alles mee ;-)

zou jij dit eens verder willen uitleggen? :)
Als je er een boekje bij hebt van zangersheide is hij dan ingeschreven of niet?

0kayleigh0

Re: heb jij een paard van astamming zangersheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:10

zangersheide zijn volgens mij gewoon paarden die als stamboek bwp, kwpn enz. hebben, maar ouder(s) van zangersheide hebben :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:00

Inderdaad, Zangerscheide is gewoon een stamboek. Enige reden om hierin je paardje te kunnen registreren is een ouder hebben die ook in het stamboek is geregistreerd... Eigenlijk zegt dit maar hééél weinig over de aanleg van je paard.
Als je een stamboek-boekje hebt van zangersheide (is denk ik blauw en geel), dan is je paard inderdaad ingeschreven bij zangersheide.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:07

Ik heb er ook een die is ingeschreven bij zangersheide. Palermo Z. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:10

Zangersheide is een stamboek voor springpaarden
Je komt daar ook bloedlijnen tegen die je bij het KWPN ook tegenkomt.
Ik heb ook een Zangersheide paard gehad, Alessio Z van Amethist. De had het springen idd in zijn bloed.

Stoeterij Zangersheide is gevestigd op het gelijknamige domein in Lanaken (Belgie). Leon Melchior is er begin van de zeventiger jaren van vorig eeuw begonnen met een springstal, die vervolgens uitgroeide tot een stoeterij. Nadien, in 1992, gestart met Studbook Zangersheide, een eigenzinnig stamboek voor springpaarden! Zangersheide is het resultaat van de initiatieven van Leon Melchior die van het fokken van springpaarden zijn hippisch levenswerk maakte. Onder zijn leiding groeide de stoeterij uit tot een kennis- en praktijkcentrum dat een trendsetter is in de moderne springpaardenfokkerij. Met de hartstocht van een wetenschapper, de nauwkeurigheid van een kunstenaar en de gedrevenheid van een ondernemer heeft Zangersheide er onder de leiding van hun 'captain of horseindustry' de weg uitgetekend die de Z-springpaarden aan de top hebben gebracht.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:17

Mijn paard is niet ingeschreven bij zangersheide, maar komt wel uit een stam waarvan in ieder geval de vader goedgekeurd is namelijk hornet rose. De moeder is kwpn goedgekeurd , maar weet niet of ze zangersheide is (orrita j)
Ik ben voornamelijk bezig met de basis opt moment, maar gezien haar bloedlijn (hornet rose, quidam de revel, polydox, polydor, roemer etc.) Is de bedoeling om in de toekomst te gaan springen. :)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:02

He leuk elinask! Die van mij is van poorboy, is een polydor :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:42

haha wat leuk :D !!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:19

Bij ons is zowat 70% van onze fokproducten zangersheide ingeschreven.
Gaan allemaal de springsport in ;)

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:16

PalermoZ schreef:
Ik heb er ook een die is ingeschreven bij zangersheide. Palermo Z. :)

Dan heb ik een ''ver'' broertje van jou paardje ;)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:46

Kez2012 vertel :D

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:21

PalermoZ schreef:
Kez2012 vertel :D

Kondor Z :j

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:25

Heb er ook een van zangersheide.. van de het hengst Corisco.. zijn officiele naam is Corisko w Z.. zijn moeder is een kwpn merrie. Het is een allround paard waar ik recreatief mee rij...Bij zijn vorige eigenaar heeft ie voornamelijk in de dressuur gelopen.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:53

De opa van mijn paard is G Ramiro Z, van beide kanten hihi..
Broers en zussen van de mijne springen voornamelijk in de TOP, een enkele rijdt dressuur.
Hij springt graag, zonder aansporen.. Hier is hij ook op gefokt. Ik rij verder recreatief en spring regelmatig.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:07

leuk allemaal !! :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:12

Die van mij heet Ravel NZ en heeft als vader Rabiat Z, als opa Ramiro Z en als tante Ratina Z.
Ik heb er jaren dressuur mee gereden: geweldige gangen en een plaatje! Menige prijs mee behaald.
Springen heb ik ook regelmatig gedaan. Ravel vond het geweldig, ik iets minder (niet zo dapper aangelegd).
Het is een lastig paard, ziet overal spoken en sinds 8 jaar kan ik geen buitenritten meer maken omdat hij te gevaarlijk en onvoorspelbaar is. Maar ondanks dit alles is hij mijn prins en dat blijft hij altijd! <3
Sinds 7 jaar is hij gediagnosticeerd met hoefkatrolontsteking dus springen zit er helaas (voor hem) niet meer in. Wel probeer ik iedere week 3 keer te rijden/longeren zodat hij aan het werk blijft want stil staan is niks voor hem. Wordt ie chagerijnig van }:0

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:42

@ veersche; Die van mij is dus een neefje van de jouwe..
Heel apart maar herken veel in je beschrijving.. Mijn kanjer wil sinds een paar jaar ook niet meer naar buiten, gaat helemaal flippen, ogen draaien wit weg, aan de grond genageld etc etc
Mijn man (in het verleden betere ruiter dan ik ooit zal worden hihi) zegt dat het ook grotendeels aan de ruiter ligt.. Hier heeft hij ook wel een punt want heb in 2005 best heftig ongeluk met hem gehad (paard was okay, amazone iets minder), 3 maand later was ik al 2 maand zwanger, net zo'n beetje hersteld, en vanaf toen 3,5 jaar niet gereden. Schoonzusje heeft hem gereden. Begin 2009 weer begonnen in de bak, maar alleen naar buiten is een drama! Andere paarden erbij gaat iets beter, wel last van spoken haha
In 2006 is er bij hem hoefkatrol stadium 4 ontdekt.. Heeft er bij rijden en springen (nog) geen last van, maar hij struikelt wel veel tijdens rijden, ook al loopt hij vlot door.. Tot nu toe nog niet kreupel oid geweest..
In de wei en tijdens rijden vaak tong uit de mond.. Ook ramiro z kwaaltje toch??
Nog ff een plaatje, niet de beste, maar ja...
Afbeelding

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 02:57

De vader van mijn E-pony is Quasimodo Z. Zijn moeder ken ik niet zo goed, zij is Hermanda.
Ik doe van alles met mijn paardje, springen en lange buitenritten het vaakst.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:05

Supermamma: Wat leuk!!! Ik moet eerlijk zeggen. Met het buitenrijden ligt echt aan hem. Ik had een tijd niet buiten gereden wegens angst maar weer rustig begonnen met een klein rondje. Na een paar keer was het vertrouwen terug.....totdat hij enorm schrok om niks (mijn vader liep op dat moment met de hond en heeft het zien gebeuren). En vanaf dat moment hebben we besloten dat ik ook niet meer buiten ga rijden. Mijn vader was blij dat ik erop kon blijven zitten en dat er verder niks was gebeurd.
Dat van die tong doet die van mij niet. Wel heeft hij vaak zijn staart scheef zitten, vooral als hij gaat showen (maar hij heeft niks aan zijn rug, vind het gewoon leuk om zijn staart scheef te dragen).