Nakomelingen van ChinChin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Nakomelingen van ChinChin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:05

Ik zie eigenlijk bijna nooit een nakomeling van Chinchin voorbij komen! dus zijn er mensen in het forum die er ook eentje in hun bezit hebben of iets? en hoe is die van jullie qua karakter en bouw etc? Ben ik wel heel erg benieuwd naar!

Mijn merrie is ook van Chinchin, en echt enorm voorwaarts en werkwillig. Ze is 6 en 1.73 hoog, misschien inmiddels nog wel groter! heel koel in het hoofd, schrikt eigenlijk nergens van en anders heel makkelijk over te halen!

:j

bonte_bente

Re: Nakomelingen van ChinChin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:09

hier een met chin chin als opa V.V!
erg werkwillig, maar op zn tijd trapzak
schrikken?? wat is dat?
wat eng is moet even uitgebreid bekeken en besnuffelt worden..
bente groeide eerst extreem de hoogte in nu komt de breedte

en groot jah ook 1.80 inmiddels..

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:13

Een Phin Phin merrie hebben wij. Groot, wel lief nog maar 2,5 jaar oud

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:50

Hebben op stal een Chin Chin x Capitol merrie. Wordt straks 4 jaar. En een buffel van een paard :D
Erg lieve, voorwaartse merrie. Erg nuchter van karakter.
Kan erg goed springen en heeft veel kracht. Heb wel een foto in mijn profiel.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:44

Wij hebben een Chin chin hengst gehad. Eenmaal beleerd was het een superbraaf dier. Snel en voorzichtig met springen. Hij loopt nu in een exotisch land rond.

czar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:39

Wij hebben een chinchin x carthago. Is momenteel 2 en al zeer goed aan de maat (zal ook ergens rond de 1,70 worden schat ik). ook een beer van een paard en ontzettend sterk.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:23

Wij hebben ook een nakomeling van ChinChin. Ik herken helemaal wat de rest al vertelde, want ook ons merrie schrikt bijna nergens van, heel erg lief en aanhankelijk ( behalve als het haar niet aanstaat, bv. op de trailer of camion gaan :') )
ze wordt er 7, is ongeveer 1m71 ofzo.. Ze heeft een enorme galop en springt de pannen van het dak als het wat hoger staat, dan gaat ze er echt voor en geniet ze er van. Ze wil altijd voor je werken, het is echt een tof paard !
En ze is ook echt een slim beest, blijkbaar ook typisch ChinChin hebben wij eens gehoord.. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:29

Ik dacht echt, van waar ken ik die naam toch? En ik keek in m'n paard zijn boekje, en ja hoor, chin chin is wel maar zijn overgrootvader.
Mijn paard heeft niet echt het karakter van al de paardjes hierboven xd En is totaal niet zo groot!! Hij is maar 1m58 ;o Hij schrikt ook niet zo vlug en gaat beter beginnen werken als de sprongen wat hoger zijn (;

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:14

Hoi allemaal,

Mijn schoonvader heeft ook een chin chin nakomeling.
Fantus v.d. hermitage V. Chin Chin Mv. Corrado I
Hij is zwart +-1.78 en kan enorm springen.
Werkwillige instelling, en een enorm goed karakter!

Hier een filmpje van concours in saasveld vorige week.
http://www.youtube.com/watch?v=nDXWXmvv-lI

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:07

Fijn dat we allemaal zo blij zijn van onze ChinChin paarden ! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:00

Chin Chin is de opa (van moederskant) van mijn ruin, die ik nu bijna 2 maanden heb :) .
Ik ken de vader, Montender, eigenlijk ook nauwelijks dus wat nou typisch Montender of Chin Chin eigenschappen zijn, kan ik nog niet benoemen.
Enkele eigenschappen die hierboven genoemd staan, herken ik wel. Vooral het uitgebreid bekijken en besnuffelen wat eng is :D . Het heeft bijvoorbeeld wel een kwartier geduurd voor hij water uit een emmer durfde te drinken; keek alsof hij nog nooit een emmer had gezien. Maar wat eenmaal "goed" is, blijft dan ook goed en niet daarna weer iets om van te schrikken. Hij is iig geen "zoeker".
En een werker, zoals hierboven ook ergens geschreven. Hij lost alles graag voorwaarts op :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:49