Nakomelingen Ladalco

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Nakomelingen Ladalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:54

Hallo,

Ik zoek paarden die afkomstig zijn van de hengst Ladalco,
gewoon omdat ik erg benieuwd ben hoe jullie paard is met Ladalco als vader.

Ik verzorg en rij zelf al een tijdje een Ladalco merrie, ze is eerst gebruikt als fokmerrie
daarna is ze op een manege gekomen tot aan haar 20ste en sinds kort staat ze bij mensen die haar dr oude dag gunnen (is sinds kort 21 geworden!)

Ik vind haar een erg eerlijk en lief paard die echt van knuffelen en kroelen houd, soms is ze met rijden nog wel eens eigenwijs wanneer er iets gebeurt waar ze het niet mee eens is dan laat ze dat ook duidelijk merken.

Ze is een volle KWPN, haar stamboeknaam is Irena maar ze noemen haar Charity.

Ketaki

Re: Nakomelingen Ladalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:45

me instructrice heeft een ladalco nakomeling.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:32

Ik ken zelf geen directe Ladalco nakomelingen, is volgens mij ook al wel een oudere hengst.
Wel hebben we een Ekstein x Ladalco merrie hier voor onze hengst op stal gehad.
Was een hele fijne merrie van 10 jaar, braaf in de omgang, wel vlug en soms een beetje schrikkerig, maar dat kan natuurlijk ook aan de nieuwe omgeving liggen :D
Wel mooie afstamming van Ladalco, ook best wat bloed

Paardendekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:21

Sorry, zie nu pas dit topic. Wij hebben een PROK-merrie van Pierrot uit een Ladalco moeder, de Ladalco moeder hebben wij ook gekend.

Ik vind het erg brave/sterke paarden, met af en toe een beetje "elektriciteit". Onze merrie is namelijk als 10 weken oud veulen door "iemand" bewerkt met een mes, waardoor er een A4tje aan vel aan haar bil hing. Voor een veulentje is dit extreem groot. Wonder boven wonder is dit goed gekomen, door elke dag twee keer lang met koud water te spoelen. De Ladalco moeder stond dan altijd heel braaf te wachten aan de heg!!! Want daar werd ze aan vastgeknoopt wanneer haar veulen werd verzorgd. Maar als ze dan iets vreemds zag, dan stond ze even heel snel en kort op 4 benen te springen (net of ze dus onder stroom stond). Dit heeft onze Pierrot-merrie precies hetzelfde, vandaar die "elektriciteit".

Doen jullie Ladalco paarden dit ook? Of komt het uit de Lady-Cara stam?