Hee iedereen!
Ik vraag het me nu al de hele tijd af, en heb daarom besloten een topic te maken!
Wij (opa) hadden een haflingermerrie lopen (in juli overleden) die al 15 jaar in bezit van mijn opa en oma was. Nu hebben ze er minstens 13 veulens uitgefokt en ik ben heel erg benieuwd of er hier ook mensen zijn die er eentje hebben! De titel: 'nakomelingen Argentan' omdat de grote meerderheid van de veulens van Argentan kwamen.
Wat informatie:
Alle veulens hebben altijd papieren gekregen, als het goed is hebben ze allemaal als achtervoegsel: 'Van de Zanddiek'.
Het kan ook zijn dat dit in het begin niet gedaan werd, dat weten opa en oma niet meer.
De merrie heet Drofi van Veenlust. Haar vader is Alex v/d Heibloem en haar moeder is Goldie van Veenlust.
Alle hengsten zijn geloof ik via Herman Draaisma verkocht, dit kan zowel naar particulieren als naar slagers e.d. zijn, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben of er ook mensen zijn die er eentje hebben en hoe de heren er nu dan uitzien!
Ik weet nog een aantal namen van de paarden, het is namelijk al weer een behoorlijke tijd geleden!
Nico (nakomeling Nimmerdor)
Alex (Argentan)
Arno (Argentan) volgens mij van 2004
Stapper (Starwind of Strizzi v/d Heksenketel)
Alfred (Argentan)
Dorientje, merrie van de moeder Steffie.
Anika (Ambassador) stond in nieuwbuinen, ik zie haar daar echter niet meer, dus misschien verkocht?
De fokker van aalen is L. Potze
Iemand hier een Zanddieker? ik zou het erg leuk vinden om er iets van te horen! (: