Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:14

Ja is een bijbaantje voor de zondag werk doordeweeks op een zmlk school. Maar heb zoveel vakantie en kan wel wat extras gebruiken dus kan daar af en toe op zondag en in de vakanties wat extra werken. Zo kan ik mooi de opfok kosten er een beetje uit halen.
Het probleem bij ons op stal is alleen dat de bovenkant vd stal open is en niet dicht kan. Dus ben een beetje bang om ze te scheiden. Ben zo bang dat hij over de deur heen komt.dus moet daar nog even een oplossing voor vinden maar zou nog niet zo goed weten hoe.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:55

Oh dat is wel heel lastig Dries is het alleen de deur die niet dicht kan aan de bovenkant ? Dan zou je misschien een zeil kunnen spannen ? Van die stal gordijnen zeg maar ....

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:28

Ik ben vandaag weer bij m'n hengst geweest. Jemig wat wordt hij groot!!
Gelukkig niet zo lang in zijn lijf en hij blijft heel chique ogen.

Ben nog steeds super blij met hem en denk ook echt dat het een goede (kan)word (t/en)
Ik heb heel veel rust bij waar hij staat dus laat hem ook echt paard zijn. Afgelopen winterperiode kwam hij veel in handen bij de stalhoudster waar hij nu staat. En nu van de zomer staat hij gewoon lekker op de wei in de groep met zijn maatjes. Ik heb er de volste vertrouwen in, dat hij straks met het naar huis gaan ook weer makkelijk mee gaat. Dus zie geen noodzaak er zeer regelmatig met een halster heen te hoeven.
Ik heb hem zelf gefokt en heeeeeeeel veel in handen gehad. Dat scheelt echt heel veel.

Foto's die ik van vandaag heb zijn niet heel spectaculair, maar dan hebben jullie een beeld van mijn ruim 2 jarige hengst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:02

Die ziet er wel goed uit trudy, knappert hoor !!!
Vond jij het niet moeilijk om hem los te laten in het begin? Weet dat die van mij ook in goede hande is straks en zal hem veel zien maar toch lijkt het me moeilijk. Maar wel veel beter voor hem, kan hij inderdaad lekker paard zijn.

Mijn box heeft ook maar een halve voorwand dus dat gaat ook niet moniek.
Gelukkig is hij zichzelf al een beetje aan het scheiden van zijn moeder staat vaak helemaal aan de andere kant vh land dan zijn moeder of bij de paarden die ernaast staan.
Was vanmiddag zo schattig. Had de wei gemest en ze allebij nog even ingespoten tegen die vervelende dazen en vliegen en nog even lekker gekroeld met mijn kleine man. Loop ik weg de wei uit volgt hij me tot ah draad toen ik verder liep hinnekte hij zo lief naar me. Echt om van te smelten zo lief <3 . Had hem het liefst mee naar huis willen nemen mijn schatje <3

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:51

Ik ben in het begin wel wat vaker gaan kijken hoor. Maar nee, had er niet zo heel erg veel moeite mee om hem los te laten. Ik vind het belangrijk dat hij opgevoed wordt in de groep.
Toen hij thuis stond is hij zoveel in handen geweest dat hij heel braaf en mak was. Hij werd toen wel wat baldadiger en het werd toen wel gewoon tijd dat hij lekker de opfok in ging. Op een gegeven moment is dat echt baby veulen er vanaf.

Ook een idee Dries, is het huren voor een week of 3 van zo'n concours stal. Dat heeft een kennisje van mij gedaan en toen zo haar veulen gespeend. We hadden toen geen extra box om af te spenen, maar wel plek om die box neer te zetten. Zij heeft dat toen in een week of 3 of zo opgebouwd en toen heeft ze haar veulen naar de opfok gebracht en dat is echt prima gegaan!

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:54

Wouw Trudy hij ziet er goed uit, Haydn begint nu iets meer rek te krijgen in z'n lichaam wat ik heel fijn vind, mijn vorige paard was wat korter maar dat merkte ik ook gelijk in z'n lichaam ....de buiging is dan toch wat lastiger, maar die heeft het ook tot de inter1 gered dus zegt ook niks , maar voor mij fijner dat Haydn wat langer is ivm lichtheid ...mijn rug trok het niet meer m'n vorige kon zich ook erg sterk maken en dat is de reden dat hij verkocht is ( als m'n rug goed was geweest had hij NOOIT weg gegaan ) erg zwaar was dat, Haydn blijft hopelijk z'n hele leven bij mij .

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:44

Vandaag is mijn kleine man voor het eerst naar de hoefsmit geweest en wat gedroeg hij zich voorbeeldig. Echt zo trots op mijn kleine vent. Gaf heel braaf al zijn voetjes en liet zich bekappen of dat het de normaalste zaak van de wereld was.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:49

Wat super Dries, altijd fijn als ze lief hun voetjes geven, Haydn was vandaag ook weer bij de smid ....hij was even vergeten hoe het moest hihi ...uiteindelijk met rust en wortels kon hij weer helder denken en gaf hij ook weer voorbeeldig z'n voeten hihi

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:16

Whoehoeeeee Dream Boy 1 *\o/* Toppers , super gereden van Gerdine , wat ging hij super door de baan met heel veel swung _/-\o_

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:04

Ja, Dreamy gewoon gewonnen vandaag.
Had ik niet durven denken zeg, wat een knappie!!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:54

Ja zag het net op facebook idd, echt super !!!!!
Heb hem helaas niet gezien mocht het op tv of internet te volgen zijn geweest. Hopelijk komt de proef nog op de kwpn site.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:18

Via clipmyhorse.tv kon je het live volgen .....was net op tijd thuis van m'n werk ;)

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:09

Gerdine Maree met Dream Boy afgelopen Vrijdag te Verden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:14

<3 Wat is het toch een plaatje he

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:11

Prachtige foto's <3

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:13

Vandaag 3e. Ik vind het knap!!!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:43

Ja vind het ook erg knap.
Hebben ze super goed gedaan !!!!

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:59

Heel goed gedaan, wat is dat dier gegroeid zeg _/-\o_

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:04


KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:51

_O- Hahaha

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:40

Hahaha geweldig , die arme Curana er maar achteraan rennen .Wat ziet hij er super uit zeg <3

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:00

moniek21 schreef:
Hahaha geweldig , die arme Curana er maar achteraan rennen .Wat ziet hij er super uit zeg <3


ja dat kwam door de tak anders rent ze er nooit achter aan meer hoor. Blijft ze liever eten.

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:42

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:45

Daar is hij weer :D de kleine knapperd , die tandjes geweldig *D
Het is echt een zeer geslaagde combinatie geworden _/-\o_

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:59

moniek21 schreef:
Daar is hij weer :D de kleine knapperd , die tandjes geweldig *D
Het is echt een zeer geslaagde combinatie geworden _/-\o_


sorry maar ben gewoon te blij met hem :D