Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:09

Dat was Haydn ook op die leeftijd ongeveer 155 cm , maar jemig die G jaargang al zo groot ... Dat is echt bijna reusachtig hihi

Alter_Ego
Berichten: 153
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:45

@dries ze beweegt heel makkelijk, al is dat op het moment erg lastig beoordelen. Ze zijn toch meer aan het ravotten met elkaar dan dat ze even de tijd neemt om te showen :')

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:37

Wauw wat hebben jullie gave Dream Boys staan <3 . En wat groot ook...

Mijn DB heb ik helaas te koop staan, maar haar karakter is echt helemaal top. Zijn die van jullie ook zo lief? Ze heeft een erg sterke achterhand, maar is toch wat anders gebouwd dan sommige van jullie :D

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:15

Wat jammer Valencia ... Heb je een foto van haar , Haydn is erg lief , vind een hoop nog heel spannend maar doet alles op vertrouwen :-) daar ben ik heel blij mee

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:39

Moet nog een maand of 2 wachten om mijn dreamboy te ontmoeten, wordt nu toch wel heel spannend. Zeker omdat het voor ons beide het eerste veulen wordt. Hoop zo dat het allemaal goed gaat !
Wat het wordt maakt mij nietbuit als het maar gezond is. Heb zelf wel sterk een vermoeden dat het een hengstje wordt waarom weet ik niet maar dat zegt mijn gevoel.
De naam die ik verOnnen heb kan voor beide dus dat is makkelijk :D

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:41

Wat leuk dat je al een naam hebt dries!
En ik ben ook super benieuwd naar je veulen!
Het kan niet anders dan een knap veulen worden met zo'n papa en mama!
Een gezond veulen is natuurlijk het belangrijkste, maar hoop je stiekem nog op een kleur of aftekeningen?
En heb je zelf voorkeur voor hengst of merrie?

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:25

sanneloveyou schreef:
Wat leuk dat je al een naam hebt dries!
En ik ben ook super benieuwd naar je veulen!
Het kan niet anders dan een knap veulen worden met zo'n papa en mama!
Een gezond veulen is natuurlijk het belangrijkste, maar hoop je stiekem nog op een kleur of aftekeningen?
En heb je zelf voorkeur voor hengst of merrie?


hoop wel op een donker veulen met weinig wit en een merrie is makkelijk maar een hengst heeft ook wel weer wat dus maakt niet zoveel uit eigenlijk.
ga mijn naam nog niet noemen , straks pikt iemand hem snel in ;)

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:33

dries schreef:
sanneloveyou schreef:
Wat leuk dat je al een naam hebt dries!
En ik ben ook super benieuwd naar je veulen!
Het kan niet anders dan een knap veulen worden met zo'n papa en mama!
Een gezond veulen is natuurlijk het belangrijkste, maar hoop je stiekem nog op een kleur of aftekeningen?
En heb je zelf voorkeur voor hengst of merrie?


hoop wel op een donker veulen met weinig wit en een merrie is makkelijk maar een hengst heeft ook wel weer wat dus maakt niet zoveel uit eigenlijk.
ga mijn naam nog niet noemen , straks pikt iemand hem snel in ;)


Ja begrijp ik helemaal! Ik wacht rustig af haha.
Leuk! Ben echt heel erg benieuwd!

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:43

Je hebt gelijk Dries , lekker voor je houden tot hij/zij geboren is ;)

Vanmorgen heerlijk van het weer en van Haydn genoten *\o/* wat een super weertje , lekker even de weg op geweest met Haydn ...vriendlief heeft wat foto's gemaakt .ohja ik ben zelf 176 cm .....dan hebben jullie een idee :j sorry voor de linkjes ....de foto's zijn te breed :(:) ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg op de ipad }:0

Afbeelding

http://i1163.photobucket.com/albums/q55 ... 7acaed.jpg

http://i1163.photobucket.com/albums/q55 ... 3f8a49.jpg

http://i1163.photobucket.com/albums/q55 ... ea89d5.jpg

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:09

Wow moniek hij ziet er goed uit en is best aan de maat denk.
heerlijk hoor als je er zo mee kan wandelen. Staat hij bij jou thuis of in de opfok ?

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:29

Hij staat in de opfok Dries, bij stal cobra ( www.stalcobra.nl ) nu hij nog op stal staat met z'n vriendjes kan ik nog lekker met hem " rondlopen " , ik wilde hem alvast met het verkeer laten kennismaken haha hij is heel braaf , vind het spannend maar blijft bij me maakt zich gelukkig totaal niet sterkt.
Haydn is denk ik zo om en nabij de 165... Ik ben zelf 176 vandaar uit bekeken denk ik dat zo ongeveer haha.

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:21

Ziet er goed uit die opfok en ook fijn dat je er altijd naar toe kan en ze even uit de groep mag halen om te verzorgen of te wandelen. Daar leren ze veel van. Wil met mijn toekomstige dreamboy ook veel gaan doen zodat hij niet zoals zijn moeder wordt die niet van het erf af wil en van alles wat anders is spanning krijgt.

Ik ben er zelf nog niet aan uit of die van mij de opfok in gaat ligt er ook aan wat mijn vriendin voor veulen krijgt, als het het zelfde geslacht is kunnen ze mooi bij haar thuis samen staan. Anders als dat niet zo is misschien met ander verwacht veulen bij ons opstal of toch opfok hebben nog even om erover na te denken :D

maar 165 met zijn 2 jaar is al aardig aan de maat, hij fokt zeker niet klein dan. Mijn merrie is 1.70m dus een mooie maat ben zelf maar 1.68 dus hoop niet dat het een reus gaat worden die van mij :D

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:32

Al een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb maar nog even om misverstanden te voorkomen, ik heb zelf geen DB baby maar hij staat voor ooit nog wel op mijn lijstje vandaar dat ik dit topic volg.

Maar zijn al jullie DB nakomelingen zo groot? Mijn merrie is van Sandreo en word over 4 maanden 3. Maar ze is nu tussen de 1,63 / 1,65. Sandreo's staan er wel om bekend dat het laatbloeiers zijn maar als de DB van Moniek nu al net zo groot is terwijl die van mij een jaar ouder is... Is dat flink aan de maat of niet?

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:20

Je hebt gelijk Dries, als je hem samen met een ander thuis kan houden ...waarom niet .
Ik heb helaas die mogelijkheid niet, ik ben ook erg blij dat ik hem eruit kan halen ,wilde ook een paard wat in z'n eentje op pad kan zonder hysterisch te worden haha. Hij doet het super , er is daar rond de stal ook veel te zien..dus eerst zijn we vaak op het erf rondjes wezen wandelen , en nu sinds 2 maanden loop ik als het rustig is over de polderweg die voor de stal loopt ( aangrenzend aan een drukke N weg )

Pradadaan... Volgens mij fokt DB best aardig aan de maat ...hij is zelf ook al 175 cm wat ik laatst hier las.... Haydn z'n moeder is 170 cm , ik denk dat Haydn zo om en nabij de 174 cm zal worden ( ik bid dat hij niet groter wordt ;-) )

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:17

wauw flinke paardjes dus!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:03

moniek21 schreef:
Pradadaan... Volgens mij fokt DB best aardig aan de maat ...hij is zelf ook al 175 cm wat ik laatst hier las.... Haydn z'n moeder is 170 cm , ik denk dat Haydn zo om en nabij de 174 cm zal worden ( ik bid dat hij niet groter wordt ;-) )


Ik hoop ook niet dat die van mij zo groot gaat worden hoor, vind 1.70 een prima maat :D

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:19

dries schreef:
moniek21 schreef:
Pradadaan... Volgens mij fokt DB best aardig aan de maat ...hij is zelf ook al 175 cm wat ik laatst hier las.... Haydn z'n moeder is 170 cm , ik denk dat Haydn zo om en nabij de 174 cm zal worden ( ik bid dat hij niet groter wordt ;-) )


Ik hoop ook niet dat die van mij zo groot gaat worden hoor, vind 1.70 een prima maat :D


Haydn hoeft van mij ook niet zo groot......ik laat hem zolang mogelijk hengst :j

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:33

Ik kan het niet laten om wéér een foto van Haydn te plaatsen :o , ik had hem gister een dekensingeltje om gedaan, gewoon voor de grap ....was benieuwd hoe hij hierop zou reageren omdat hij nog wel eens angstig kan zijn, maar zoals een echte stoere hengst dat hoort te doen .....geen kik ;) alsof hij ermee geboren is.

Afbeelding

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:06

Hij is echt knap moniek.
en super dat hij er zo lekker nuchter op reageerd !
Die laatste 2 maanden kunnen niet snel genoeg gaan voor mij, kan echt niet meer wachten :D

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:04

dries schreef:
Hij is echt knap moniek.
en super dat hij er zo lekker nuchter op reageerd !
Die laatste 2 maanden kunnen niet snel genoeg gaan voor mij, kan echt niet meer wachten :D


2 mnd zijn zo voorbij Dries , voor je het weet is hij of zij alweer 2 ;-) ,

Ik kreeg vandaag een mail van hengstenhouder Brinkman ... Hij wil komen kijken bij Haydn , ik had hem een foto gestuurd van hem , het leek mij leuk voor ze dat ze konden zien hoe 1 van de DB's van de eerste lichting eruit ziet.
Hij wil Haydn zien bewegen :-)

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:17

moniek21 schreef:
dries schreef:
Hij is echt knap moniek.
en super dat hij er zo lekker nuchter op reageerd !
Die laatste 2 maanden kunnen niet snel genoeg gaan voor mij, kan echt niet meer wachten :D


2 mnd zijn zo voorbij Dries , voor je het weet is hij of zij alweer 2 ;-) ,

Ik kreeg vandaag een mail van hengstenhouder Brinkman ... Hij wil komen kijken bij Haydn , ik had hem een foto gestuurd van hem , het leek mij leuk voor ze dat ze konden zien hoe 1 van de DB's van de eerste lichting eruit ziet.
Hij wil Haydn zien bewegen :-)


oh gaaf !!!
Heb je geen filmpje van hem? Wil hem ook wel graag zien bewegen :D
wat is hayden van moeders kant?

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:11

oh gaaf !!!
Heb je geen filmpje van hem? Wil hem ook wel graag zien bewegen :D
wat is hayden van moeders kant?[/quote]

Er staat ergens een link van een filmpje misschien 2 pagina's terug .... Dat is het enige filmpje wat ik van hem heb ,
Haydn z'n moeder is een Michelangelo x goudsmid

Ik heb hem even opgezocht ;-) , het filmpje is van begin januari ... Ze hadden de dag ervoor binnen gestaan dat wist ik niet, hij is dus wat rennerig , maar je ziet wel hier en daar wat kwaliteit ( vind ik ;-) )


http://youtu.be/lfie9G7JdDU

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:42

Hij is leuk hoor moniek !
heeft zover ik het kan zien een leuke moter erop zitten en gaat echt mooi zitten als hij vertrekt.
ben heel benieuwd wat brinkman ervan vind !

( had het filmpje al wel eerder gezien inderdaad, even vergeten :D )

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:52

Ik ben ook heel benieuwd wat Brinkman ervan vindt ;) ik hoop dat hij hem net zo leuk vind als ik :D
Kreeg gister ook nog een privé bericht op FB of hij te koop was ( van een GP ruiter ) .....heb gezegd dat ik er nog teveel plezier aan beleef, en ook wil kijken hoe hij het onder het zadel gaat doen :list:

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:30

moniek21 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd wat Brinkman ervan vindt ;) ik hoop dat hij hem net zo leuk vind als ik :D
Kreeg gister ook nog een privé bericht op FB of hij te koop was ( van een GP ruiter ) .....heb gezegd dat ik er nog teveel plezier aan beleef, en ook wil kijken hoe hij het onder het zadel gaat doen :list:


Weet je al wanneer brinkman komt kijken ?
wel een godd teken toch als een gp ruiter hem wil kopen, die er waarschijnlijk potentie in !!
Maar ik zou hem ook nog niet verkopen hoor lekker nog van blijven genieten ;)