Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:23

Slim en leergierig zijn ze zeker!
Onze dochter heeft zon in een paar dagen geleerd te buigen, ze gaat helemaal door d'r voorbenen en buigt haar hals helemaal omlaag en ligt met d'r oren in t zand..alles voor 1 pepermuntje, gek op snoepjes en snaai is ze.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:08

Hallo allemaal , ik heb me een poos geleden hier aangemeld ,lees mee ,maar reageer nauwelijks... :o

Onze Allette is ook zo'n lieverd , ze wil altijd aandacht ,anderzijds is ze ook een pittige tante ! Vooral andere paarden wil ze de baas zijn.
De laad problemen die we met haar hadden zijn (gelukkig) nu grotendeels opgelost. :j

Dit zijn nog een paar fotos van de afgelopen tijd.

Afbeelding

Thuis oefenen voor de M2 (eerste wp zijn binnen) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NL kampioen 6 tallen Hippiade 2014

Afbeelding

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:17

Wat een mooierd is Alette ook, laat je haar ook wel eens wat meer zakken zodat ze zich recht maakt in haar manenkam als het ware? Ze lijkt haar nek nu iets op te kroppen terwijl de Obelisken zo'n mooie ranke nek kunnen maken, daar zou ik ook wel eens een foto van willen zien dat ze net iets lager en losser is ingesteld. Daar werd de mijne zo mooi maar nog veel losser van..

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:29

yeentll wow gaaf is ie die van mij lijkt echt op jou paard.

Hier alles oke gister weer heerlijk gesprongen en dressuur gaat ook met sprongen vooruit. *\o/*

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:22

Dank je Fargo .
Natuurlijk wordt ze met losrijden wat langer en lager gereden. Op de fotos wordt ze zoals op M2 niveau wordt verwacht ''bovenin''gereden.
Ze heeft idd een lange hals , er moet nu nog wat meer bespiering in komen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:23

yeentll schreef:
Heerlijk karakter dan hè knollentuin, fijn dat ze er rustig onder is gebleven.

Ik sta ook zo versteld van mijn puppy. Wat een heerlijk paard is het, het is een ontzettende kroelkont en ze is nergens van onder de indruk. Als ze los in de bak loopt, dan gaan opeens alle knoppen om en stijgt ze bijna op, maar zodra ik d'r weer vast klik is ze weer helemaal op mij gericht. Ik ben echt zo gek op haar!

Ik heb gister ook nog hele gave foto's laten maken, zie hieronder het topic. Ze heeft zo'n waanzinnige kop!

[ITP] Hinde v. Broere Obelisk in de herfstkleuren

Wat een onwijs herkenbaar koppie :+: :D


Amaze leuk paard :j


Wij hebben lekker buiten rond gecrosst gisteren
Afbeelding

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:10

De moeder van mijn paard is een Obelisk.
Het is een hele lieve merrie met het typische obelisk hoofd.
Ze is drachtig van de hengst Valdez.
Ik ben erg benieuwd naar het veulen.

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:59

:wave:

Wat is het stil hier!

Hoe gaat het met alle Obeliskjes?

Ik moet zeggen dat ik ook al een hele tijd niet meer bij gelezen had hier. Maar ja wat doe je als je ziek in je bed ligt......bokken :)

Twee weken geleden hebben we een foto shoot gehad op stal. Voor de liefhebbers een link in mijn onderschrift :j

Met mijn ruin ben ik al ruim een half jaar aan het tobben. Zijn in Roosendaal bij Visdonk geweest en inmiddels een flinke standverandering van zijn hoeven (had erge plat voeten), gewricht ingespoten en acupunctuurbehandelingen verder.

Dinsdag komt voor de tweede keer de osteo/fysio en hoop dat hij dan eindelijk echt goed gaat lopen en ik met hem aan de slag kan.

:evaw:

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:59

de wintertijden handen te kort aan onze paarden?
Die van mij heb ik helaas 2 dagen voor de kerst moeten laten inslapen, waar ik echt een maand ziek van ben geweest.... ze was na een grote onkenbare virus helemaal afgetakeld dat ze inwendig helemaal beschadigd was :(
Haar benen was ook helemaal op en kon amper nog staan ben er echt helemaal kapot van was echt mijn merrie...

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:13

Jeetje Dynara wat vreselijk poedersuiker :(:) Heel veel sterkte

Met die van mij gaat het wel goed :j Helaas weinig kunnen doen deze winter, gelukkig gaat ze zaterdag verhuizen en dan kunnen we de training hopelijk weer echt serieus oppakken.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:20

dynara schreef:
de wintertijden handen te kort aan onze paarden?
Die van mij heb ik helaas 2 dagen voor de kerst moeten laten inslapen, waar ik echt een maand ziek van ben geweest.... ze was na een grote onkenbare virus helemaal afgetakeld dat ze inwendig helemaal beschadigd was :(
Haar benen was ook helemaal op en kon amper nog staan ben er echt helemaal kapot van was echt mijn merrie...



Och Dynara wat een verschrikkelijk poedersuiker nieuws, BAH dat had ik niet verwacht. Heel veel sterkte!

Bij mij is het in april een jaar geleden en ik mis hem nog steeds. Ben enorm blij met de 2 paarden die ik nog heb, die vragen genoeg aandacht. Maar soms dringt het ineens door - het was echt zo'n fijne lieverd.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:27

Dankje iedereen, het is rot maar uiteindelijk beter voor haar... en ja leven gaat gewoon verder.

Ja fargo dat had ik ook, niet dat mijn andere paarden onder doen...
Maar ik mis mijn merrie op veel vlakken, reed haar vaker compleet zonder hoofdstel of halster... die vertrouwen... haar gekke strekenect.
Hoop ooit nog zo'n paardje te vinden...

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:29

Wie weet er raad?
Nu gaat het rijden met mijn Obelisk merrie 'Zilla' eindelijk supergoed!!! ze is super braaf en werk willend en we gaan nu bijna wekelijks vooruit, geen blessures meer, en we beginnen mooie spierballen te kweken.

Hoor ik gister op stal dat ze zich ineens niet meer door het stal personeel wil laten handelen. Zo zou ze gister bij het uitmesten (dan moet ze dus haar stal uit en wordt ze kort overgezet naar een andere stal) de eigenaar de stal uitgemept hebben. Zodra ze bij haar stal komen draait ze haar kont naar de deur en haalt uit naar diegene die binnen wil komen (van horen zeggen)

Het personeel is bang voor haar en durven niet met haar te lopen, en dat terwijl wij met haar het hele park of als het donker is de hele wijk doorlopen aan slecht een halster met een los touwtje.

Ik en mijn dochter hebben echt geen enkel probleem met haar en staan haar rustig in haar stal te poetsen en op te zadelen. Daar geniet ze echt van!!!

Heeft iemand hier ervaring mee? en wat zou ik kunnen doen om te voorkomen dat ze echt een slechte naam krijgt.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:31

Kun je er misschien een paar keer bij zijn als ze uitgemest wordt zodat er geoefend kan worden en je kunt zien hoe ze haar pakken en behandelen en dat je daar evt tips bij kunt geven? Ik zit maar even hardop te denken hoor?!

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:40

Mijn merrie was ook extreem eenkennig en kon ook tegen vreemde mensen uithalen.
Ik zou de eerste paar keren er zelf bij zijn indd zodat jij hun misschien advies kan geven en jou paard misschien ziet en kan aangeven dat die mensen niks doen...
Ik zou het ook beperken met de mensen die erbij mogen komen dat ze misschien een of twee vaste krijgt?

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:41

Ja @Fargo ik had al afgesproken om er de volgende keer bij te zijn, echt ik wist niet wat ik hoorde gister, ik snap er ook helemaal niets van, ze staat altijd voorin in haar stal om me te begroeten als ik kom.

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:47

@Dynara Ze staat hier nu al zo'n anderhalf jaar, en ik dacht dat ik dat al zo geregeld had alleen nu is dat meiske doodsbang voor haar, zodat of de eigenaar of mijn instructrice haar van stal haalden, maar dit schijnt de laatste 2 weken ook te escaleren. Bij mijn weten is er verder niets gebeurt, alhoewel je dit wel aan het denken zet
.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:03

Misschien gaan ze tegen haar schreeuwen e.d. uit angst en daar wordt zo'n gevoelig dier alleen maar hectischer en panischer van. Aangeven dat ze rustig met haar om moeten gaan en zorgen dat je er bij bent om het te begeleiden idd.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:51

Ja ik geloof dat het wel een familie ding is , dat als ze iemand niet vertrouwen, er niks voor doen en zich eer der afkeren en stress of boos is hier ook meppen

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:11

Kunnen ze de stal dan niet uitmesten als ze buiten staat?

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:24

Hoe gaat het met alle Obeliskjes?

De mijne is de laatste weken ontzettend lekker aan het groeien, wat een heerlijk paard is het toch <3

Afbeelding

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:59

Met mijn obelisk je is het gelukiig weer goed.
Hadden een nieuw paard bij ons op stal van een vriendin. Maar kwam bij een manege vandaag waar achteraf droes bleek te zijn en nu nog is.
Eindelijk komen ze er vooruit.

Met al gevolg mijn beesten met dikke klieren en uiteindelijk mijn burretje met 40 koorts.
Natuurlijk op zaterdag pfff. Maar goed kwab afgenomen voor droes. ook kerst dagen er tussen dus na 1/5 week wisten we wat gelukkig geen droes.
Wel anitbiotoca gespoten waar ze na 2 dagen gelukkig goed op reageerde.

Maar wat doen paarden dan snel een jasje uit zeg. Toen veel buitengereden ivm de bodem gesteldheid en weer rustig opgebouwd. en vd week voor het eerst weer heerlijk gereden in de bak.

Is ook een leuke echt merrie. Na de skivakantie ook springen maar weer oppakken.

dus hier weer een gezonde frisse obelisk merrie. *\o/*

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:00

Ik heb mijn merrie zaterdag verhuisd en het is lang geleden dat ik haar zo relaxt en happy heb gezien. Ik word er helemaal blij van! Nu lekker de training weer oppakken en richting het nieuwe seizoen :D

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:55

melrovers schreef:
Kunnen ze de stal dan niet uitmesten als ze buiten staat?

dat is het probleem juist ze krijgen haar de stal niet uit :o

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:01

Ben je er al een paar keer bij geweest om te helpen of te oefenen, want dat lijkt me dan wel belangrijk??