Nakomelingen Walser (rentmeester x hoogheid)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ammie_1992

Nakomelingen Walser (rentmeester x hoogheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 23:42

Hai allemaal,

Ik heb sinds (bijna) 5 jaar een kwpn-er gekocht en ben mij de afgelopen jaren gaan interesseren in de "achtergrond" van mijn paard. Ik zou het leuk vinden om contact te hebben met eigenaren die net als ik, een zoon/dochter van Walser (rentmeester x hoogheid) hebben. Wat doen jullie voor discipline met ze en hoe is hun karakter/inzet? Mijn paard is alleen opgenomen in het VeulenBoek en is een type GP. Dat ik hem kocht werd verteld dat hij gecastreerd zou zijn, maar ik weet bijna zeker van niet. Wat heb ik er aan om een test te doen (ik ondervind totaal geen hinder) maar wat zou het mij brengen als Vicktor nog hengst zou zijn?

gr.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:49

Heb je een linkje naar de afstamming van het paard?

Als het echt nog een hengst zou zijn heeft het alleen zin om Victor voor de hengstenkeuringscommissie te laten verschijnen als hij heel goed in het type van het Gelderse paard staat, zeer goede gangen heeft en omdat hij al 5 jaar is moet hij ook bovengemiddeld in de sport presteren(voor een gelderse mag dat springen, dressuur of mennen zijn)
Daarnaast moet hij nog uit een goede moederlijn komen.

Een jonge Walser zou wel een zeer welkome aanvulling in het hengstenbestand zijn.
Maar waarom denk je dat hij nog hengst is als men verteld dat gecastreerd is? Je zou nl dan zowiezo 2 ballen moeten zien hangen.
Als het zou gaan om een klophengst komt hij zowieso niet voor goedkeuring in aanmerking.

Walsers zijn verder fijne Gelderse gebruikspaarden.

BTW Walser is een Rentmeester x Commandant x Normann. Hoogheid is de vader van Rentmeester.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=13520

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 09:52

Thnx voor je reactie :)
Vicktor is nét 9jr. (19-04) Heb zelf helaas nog geen tijd gevonden voor wedstrijden, al zou ik graag willen.
Hij is makkelijk in de omgang en ontzettend op zijn baasje (ik dus) gericht. Hij weet in principe precies tot hoever die kan gaan.
Met rijden is hij tja... bom-proof. Buitenrijden doe ik vanaf de dag dat ik hem zadelmak heb gemaakt.
In de trainingen kan het soms een draak zijn, vaak heb ik het eerste half uur "strijd" om hem ontspannen en nageeflijk te maken.
Maar als hij nageeflijk is, is het een toppertje. Hij doet het ontzettend goed en hij probeert alle oefeningen zo goed mogelijk te doen.
Ik heb voorheen 100 cm met hem gesprongen dat ging perfect, hij heeft in een jaar tijd een redelijk goede springtechniek opgebouwd (of hoe noem je dat...) tijdens de lessen.

...en inderdaad, ik weet wat een klophengst is, dat is zeer waarschijnlijk het geval.
Nou de handelaar waar ik hem gekocht heb, is een bijzondere man (op z`n zachtst gezegt) die lapt werkelijk waar alle regels aan zijn laars dus het was een mooi verkoop praatje. en dit voorjaar stond Vicktor voor het eerst op stal bij zo`n 12 andere paarden met o.a. een paint merrie en vanaf dag 1 is het raak, die twee zijn onafscheidelijk hihi en sinds het voorjaar is de merrie veel hengstig en wanneer ze eventjes samen in de bak staan springt vicktor daar bovenop (mijn god en krijg dat maar weer eens te pakken)
hij is veel met z`n voorbenen in de weer sinds ie die paint "kent" en als ik zelf een rondje ga met hem wil die elke keer terug, wordt ie "heet" en toen ik laatst met een andere ruin erbij reed samen met die paint, werd vicktor kwaad joh als die ruin te dichtbij kwam.
Dat heb ik nog niet zó erg mee gemaakt met hem, maar weet dat ie in voor en najaar vaak drang heeft naar andere paarden (met name merries dus) Vandaar dat ik zo mijn twijfels heb............

Moeder is Orona en vader van de moeder Wouter..... zegt je dat wat?

NatasjavE

Re: Nakomelingen Walser (rentmeester x hoogheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:15

Heel veel ruinen blijven gewoon dekken hoor. Dat hoeft nog niet te betekenen dat hij een klophengst is. Ik zou ze echter wel uit elkaar halen want ze kunnen elkaar wel beschadigen.

Wouter was een Tuigpaard hengst.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:21

wij hebben een keer met Walser gefokt, uit een 100% Gelderse merrie van Zakerno.
We kregen een geweldig mooi en lief veulen, die super lopen kon; "Bona Fide". Helaas zijn we heem kwijtgeraakt, we hebben geen idee waar hij is.
Dit was hem als veulen:
Afbeelding

Nickeltje hier op Bokt heeft een geweldige Walser merrie, Nicole, die samengesteld rijdt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:30

Das een hele leuke Linky.

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:23

Ze staan niet meer bij elkaar. Vicktor staat weer bij mij thuis, en dus (tijdelijk) alleen.
Maar veel ruinen dekken nog? Hoe kan dát?!!! @ Linky: Héé leuk die foto! heeft er wel wat van weg.
ik zal een foto van Vicktor zoeken...

Meer halfbroers en zussen van hem ? Een Walser nakomeling of een Hoogheid nakomeling?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:23

Nou, mijn merrie is een Elegant die gaat terug op Oregon, de vader van Hoogheid. Verder zit er in mijn paard Commandant en is mijn paard ingeteelt op Normann.

Dus ergens is mijn paard wel familie.....beetje ver...dat wel :)

Directe Hoogheid nakomelingen zijn er niet meer te vinden. De hangst is al geruime tijd overleden.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:12

Ik meld me ook even :

Ik heb een nu 16jarige merrie van Walser, Nora. Ze is een pittige dominante tante, maar wil altijd graag werken en als je eenmaal het wederzijdse respect met haar hebt is het een gouden merrie !

afstamming :
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=200634

Ze is nu 6 jaar bij me en ze gaat ook niet weer weg. We hebben 2 veulens gefokt uit haar, een van Laurentz en 1 van Elegant. Beiden zijn op dit moment in mijn bezit !

foto's :

Afbeelding
2 weken terug lekker aan het knuffelen

Afbeelding
vorige week

Het is echt een merrie met een verhaal en met een meterslange gebruiksaanwijzing. Ook is ze echt een werkpaard, al heeft ze de afgelopen 3 jaar niet erg hard getraind ivm een peesblessure die ze 4 jaar geleden heeft opgelopen. Hier heeft ze nog steeds wel eens last van wanneer ze weer aan het werk is, maar we doen het gewoon lekker rustig aan en recreatief rijden. De wedstrijdplanning en alles hoef ik eigenlijk niet meer op te rekenen, maar gelukkig heb ik haar zoon en dochter nog waar ik mee aan het werk kan.

Heb je ook foto's van jou paardje ? En we hebben ook een gelders paardentopic hier op bokt, waar je ook meer dan welkom bent om gezellig mee te praten ;)

kandell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:28

Ik heb een 14-jarige merrie van walser (x Ureterp).
Ze is een dominante merrie. Maar een goudeerlijk paard.
Ik heb zelf M1 met haar gereden, maar helaas heb ik een blessure aan mijn knie, dus kan ik niet meer rijden.
Nu rijdt een vriendin van mij in het Z1 wedstrijden met haar.
Helaas moet ik haar nu verkopen omdat het voor mij nog een lange tijd kan duren voor ik weer echt kan gaan rijden.
Heel jammer omdat het een beest is wat heel werkwillig is, en een geweldig karakter heeft.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:37

Kandell heb je foto's van haar beschikbaar??

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:06

Ik heb ook een walser. walser x goudsmid.
een vos merrie van 16 jaar. fijn paard, met karakter!