Nakomelingen van Lys de Darmen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Nakomelingen van Lys de Darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 10:45

Heey iedereen

Ik ben op zoek naar mensen die ook een paard van Lys de Darmen bezitten of kennen..
Kunnen jullie me wat meer uitleggen over jullie ervaring er mee?
Wat je er mee rijd ?

Enzo....

Ik rijd met een Lys de Darmen x Werbefunk (ofzo), hij is net 11 jaar geworden. Hij is tot zijn 8 jaar hengst geweest.
Ik rijd hem nu bijna 2-3 jaar en ik moet zeggen, hij begint eindelijk goed te gaan lopen. Hij heeft een speciale bouw, hij is vanachter zichtbaar hoger als vanvoor. Waardoor hij in dressuur zeer sterk kan worden. Springen heeft hij zo zijn eigen techniek, en niet zo voorzichtig. Ik cross ook met hem, en dat begint heel goed te gaan, enkel van het water heeft hij nog wat bang...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil nu van jullie ook wat dingen horen, zet ook foto bij :)

Dank u

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 03:55

Ik ben in een ver verleden aan de slag geweest met een Lys de Darmen, niet mijn fijnste ervaring tot nu toe.

Ik ben er als 1e opgestapt en vond mijzelf binnen een paar tellen liggend terug op mijn rug onder het paard (net achter de voorbenen), geloof me maar, hier was ik echt niet blij mee. Ik heb me er onderuit weten te wrikken en ben weer opgestapt.

Dit paard had zeker al een gebruiksaanwijzing maar al met al, nee ik werd niet blij van dat paard. Dit paard was aan de kleine kant en had een erg moeilijke mond.

BWPcookie

Re: Nakomelingen van Lys de Darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:51

Ik heb een Merrie van Moriaan De Darmen (zoon van Lys). Het is mijn eerste paard, dus ik kan niet echt vergelijken en ik heb haar ook nog maar 4mnd.
Tot nu toe bevalt ze me wel. Ze is vrij dominant maar is wel erg gesteld op haar ruiter.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:30

Waar ik rijd die rijdt ook Lys de darmen, ruin jaar of 8? (geen idee) is eerst helemaal verknalt geweest, momenteel loopt hij Z/ZZ echt een automaat, maar absoluut geen schatje. Met gebruiksaanwijzing ;) ook beetje aparte bouw, lijkt wel beetje op de jouwe op de foto.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:09

een vriendin van mij heeft een merrie van Lys De Darmen. Ik denk dat de merrie nu 16 jaar is. Ze is klassiek en western gereden. mijn vriending springt er mee op wedstrijd (1m) en ze rijdt ze ook cross'en mee.
De merrie is wel klein uitgevallen, gok dat ze maar 1m60 is.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:38

Mijn merrie Fleur de Lys is een kleindochter van Lys de Darmen.
Ik kan me geen liever paard voorstellen.
Het is een leuk paardje met enorm springvermogen, ook heeft ze van zichzelf al heel veel souplesse. Haar draf is niet optimaal, maar haar sterke stap en galop maken dit weer goed (:

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:41

Ik heb ook een kleindochter van Lys.
Héél veel bloed meegekregen en toch heel wat vermogen, helaas kan ik het niet ontdekken vermits ze een peesscheur heeft opgelopen als 5 jarige.