Wie heeft een afstammeling van darco?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tompion

Wie heeft een afstammeling van darco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:09

Ik ben benieuwd wie er allemaal een afstameling van darco heeft??
Ik heb er zelf een genaamd tompion van de gasthoeve, vader darco moeder bluebottle

Foto's misschien, ik weet niet hoe ik die van mij erop moet zetten

petraaken

Re: Wie heeft een afstammeling van darco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:14

F-AM --> FB

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:23

het is geluk foto's te plaatsen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 17:04

nog steeds niemand???

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:05

ik heb een Darco kleinzoon gehad zie profiel

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:21

Darco stond in Belgie ter dekking, is al 4 of 5 jaar dood. Dus er zullen er niet veel meer van komen.
Is voor het KWPN wel erkend, maar niet goedgekeurd.
Fokt paarden met heel veel vermogen. Voor de grote sport erg gevraagd.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:34

vriendin van mij heeft een darco kleinzoon....

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:28

Ik heb een Darco- kleindochter! :) *trots* :P mijn merrie is een dochter van Winningmood vd Arenberg, vroeger onder Ludo Phillipaerts en nu met Luciana Diniz actief :)

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:30

;) Salamon, is een ggk hengst bij het kwpn en zoon van Darco..

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:53

een van de kenmerken die darco heeft is dat van veel van zijn nakomenlingen een veel te klein hoofd hebben,
hebben die van jullie dat? die van mij niet namelijk....

weeltje_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:59

Hallo,

Wat is Tompion nog steeds zo mooi. Ik ben zijn vorige eigenares, Manuela uit België..
Is alles voor de rest goed met hem? Ik vond hem ook een super paard! Toen hij nog bij mij was, was hij best een hevig baasje. Ben er ooit veel afgevallen ;-) Als ik tijd heb, zal ik eens foto's van hem inscannen van op jumping.
Geef hem een dikke kus van mij en ik ben héél blij dat hij goed terecht gekomen is!

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 10:43

weeltje_85 schreef:
Hallo,

Wat is Tompion nog steeds zo mooi. Ik ben zijn vorige eigenares, Manuela uit België..
Is alles voor de rest goed met hem? Ik vond hem ook een super paard! Toen hij nog bij mij was, was hij best een hevig baasje. Ben er ooit veel afgevallen ;-) Als ik tijd heb, zal ik eens foto's van hem inscannen van op jumping.
Geef hem een dikke kus van mij en ik ben héél blij dat hij goed terecht gekomen is!

hee wat leuk om je hier te spreken!!
het gaat super met hem, ik spring elke vrijdag met hem en heb al wat onderlinge wedstrijden gereden, ben er nog niet af gevallen maar hij is nog steeds wel echt een baasje...
ben er gelukkig nog nooit af gevallen.
ik zou het heel leuk vinden om foto's van hem te zien toen hij nog van jou was!!
ik heb zo les en dan zal ik hem een dikke kus geven!!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:34

Gisteren nog eens nagekeken, in 2010 alleen al zijn er 155 BWP ingeschreven Darco's internationaal hoger dan 1m40 gestart.
Abnormala hoog getal.
En dus enkel BWP'ers, dus de KWPN'ers, SBS'ers, Z, SF etc etc niet meegeteld!

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:57

hier een foto van de onderlinge springwedstrijd bij ons op de manege parcours is niet zo hoog maar 80 cm
Afbeelding

weeltje_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:14

Wat een knappe foto!

Zo heb ik ook héél veel foto's van hem :) Heb hier thuis geen scanner, anders had ik er al een paar ingescand. Zal het eens bij mijn moeder doen.
Hij springt echt heel goed he, zijn volle broer zou een paard geweest zijn van wijlen eric wauters en die is daar belgisch kampioen mee geworden. Had hem eigenlijk gekocht om het ooit ver mee te schoppen, maar helaas heb ik hem na het overlijden van m'n papa moeten verkopen omdat er geen geld was voor 3 paarden. Heb toen de oudste gehouden (die geen papieren heeft) omdat ik wist dat die ander 2 beter zouden terecht komen. Heb er indertijd veel tranen om gelaten :) Toen heeft hij een hele tijd (aantal jaren) bij een kennis van m'n moeder gestaan, maar die deed er niks mee. En dan is hij helaas echt uit m'n oog verloren.

Gelukkig heeft hij een ander goed baasje gevonden want het is een echte schat ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:51

wij hebben gefokt met darco daar kwam o.a. uit:
Darius. (Darco x Armstrong), springt 1.50m, apart karakter, maar geweldig springen (doen ze trouwens allemaal uit dat lijntje ;))

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:56

Hoi, ik heb een 5-jarige Darco merrie er staat een foto in mijn profiel
Ze komt uit een Gentleman x Joost moeder :-) en ze heeft idd een klein hoofdje :-)
Ik ken hier meerdere Darco's en over het algemeen hebben die een redelijk *zwaar* hoofd
Ik heb het idee dat die van jouw meer naar moeders kant gaat qua hoofd, ze heeft geen typisch Darco koppie :-)
Die van mij heet Ginger Ale van de Bucxtale
Hier haar mooie hoofdje :
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:57

Het topic is al enige tijd niet meer gebruikt! Maar ik ken ook een afstammeling van Darco,,

Een oom van mijn vader (waar ik vaak te vinden was) had een kleinzoon van Darco. Het was een foutje, want een zoon van Darco, rook een hengstige merrie en het was raak. De merrie was een vosbonte C-pony en de eigenaren zaten helemaal niet te wachten op een veulentje! De oom kende ze en besloot het hengstenveulentje over te nemen toen het kon. Het groeide op tot een prachtige D/E-pony, dezelfde kleur bruin als die van jullie, maar dan bont. (wel veel bruin en weinig wit overigens). Ook hij was een enorm goede springer! Ongeveer een jaar geleden is hij helaas verkocht, omdat de oom ongeneeslijk ziek was. Ik weet helaas niet waar hij heen is gegaan.

Hij had geen klein hoofd, maar de uitstraling en uitdrukking van jullie paardjes komt absoluut overeen!

Erg leuk om te zien :o