Nakomelingen Landlord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kflower

Nakomelingen Landlord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 17:02

Ik ben nieuw op bokt en ben eigenlijk erg benieuwd of er mensen bekend zijn met nakomelingen van Landlord. Ik heb zelf een 4- jarige merrie van Landlord. Super fijn paard. Ik ben wel heel benieuwd of er nog andere mensen zijn die hier een landlord hebben en hoe ze het doen in de sport en hoe hun karakter is.
Ik heb al wel gezocht maar kan hier geen topics over vinden ;)

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:16

Hoi hoi, Welkom hier op bokt! ;)
Ik heb sinds oktober 2010 een Landlord x Wolfgang. Hij was eerst rustig en super braaf, reed er na een maand al zonder zadel op! In principe is hij nog steeds mak en super lief, maar hij begint wel praatjes te krijgen. Zo schrikt hij nu onder het rijden, bijvoorbeeld van de schapen naast de bak en hij is na een paar dagen niet gereden te hebben best drukjes. Maar hij heeft absoluut geen kwaad in zich en hij is ook gewoon nog jong, hij is nu 4,5 jaar. Dus het hoort er allemaal bij, hij zit eindelijk lekker in zijn vel!
Verder heeft hij wel echt een karaktertje en is hij gek op eten! Mijn andere paard houdt ook wel van eten, maar is er niet zo op gericht als Bo. Hij groeit erg hard, de foto's in mijn profiel zijn alweer erg veranderd :)

Hoe is de jouwe? Ben daar ook wel benieuwd naar ;)

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 10:29

HAllo!

Leuk om wat te horen! Ook gelijk heel herkenbaar! Ik heb een 4,5 jarige merrie Landlord x dageraad. Heel fijn paard ook heel cool in het hoofd maar krijgt nu ook meer praatjes en kan ind van de domste dingen schrikken, erg fijn op concour ook :P . Schapen vind ze ind heel vreemd, ben ze nu al een aantal keren tegen gekomen.
zadelmak maken was ook niet zo'n probleem en ze wil graag leren. Wel heeft die van mij erg moeite met de galop, dat gaat nu steeds beter, misschien dat het ook te maken heeft met de grote hoor dat weet ik niet! 178 is ze. Ook enorm gegroeid de afgelopen tijd.
Ook erg lenig en echt een paard met humor.

Hoe los jij de schrikreacties op dan? Heb jij toevallig ook last van soms wat spanning hierdoor tijdens het rijden? in karakter ook braaf? Ben ook wel benieuwd of die van jouw goed kan stil staan. Brooke vind het lastig om stil te blijven staan, een meisje die ken heeft toevallig met de hengst gewerkt en zegt dat het wel typisch een trekje van hem is. :')
Doe je springen of dresuur pakt hij het goed op?

Sorry beetje veel vragen , maar ben dan ook erg nieuwschierig :j

Hier wat fotos van mijn merrie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:41

Allereerst wat een kanjer heb je zeg! Mooie foto's! Die staart <3
Op de springfoto heeft ze een beetje het koppie van Bo!

Ik was erg verbaasd toen ik jouw berichtje las. Want ik herken in de trekjes die jij omschrijft helemaal mijn Bowie! Inrijden (bij de vorige baas), aanrijden (bij mij), helmaal lief en lekker rustig. Hij liet alles rustig over zich heenkomen. Alleen het stilstaan met opstijgen, vergde erg veel tijd. Maar nu blijft hij redelijk stilstaan. Laatst moest hij bij de hoefsmid buiten stilstaan om bekapt te worden, dit omdat de wasplaats bezet was. Hij had toen heel veel moeite met stilstaan (en dat heeft meneer vaker)! Dus wat dat betreft herken ik dat trekje helemaal :j Ik probeer hierin erg rustig te zijn en steeds opnieuw mijn grenzen aan te geven, zonder boos te worden. Ik moet bekennen dat dit mijn geduld soms erg op de proef stelt :P Hoe ga jij om met het stilstaan?

Bo heeft idd ook humor. Zo kwam er laatst bezoek en we stonden om hem heen, begon hij te gapen, waarbij hij zijn tong een tijdje naar buiten liet... haha echt een gekkie af en toe. Wat voor humor heeft die van jou? Ook dat soort dingen? Heb het idee dat Bo op dat soort momentjes graag in het middelpunt van de belangstelling staat!

Ik zal Bo eens meten, ik denk dat hij nu richting de 1.72m - 1.75m is? Hij was toen ik hem kocht 1.68m, dus behoorlijk gegroeid! Ook het zadel is nu bij de maker, binnen 4mnd tijd was hij 2 cm in omvang gegroeid volgens de zadelmaker!

Bo reageert ook heel erg op mijn stemming heb ik het idee. Stap ik gehaast op en wil ik 'snel' rijden, dan wordt het negen van de tien keer geen fijne rit. Maar neem ik even de tijd voor alles en beloon ik hem op zijn sterke punten, dan lijkt zijn vertrouwen te groeien en gaat het rijden erg goed. Soms vind ik hem de rust zelve en soms juist helemaal niet, dan is hij helemaal gespannen en moet ik eerst zelf ontspannen, wil hij dat ook doen. Heel wat anders dan bij mijn andere paard, die reageert daar veel minder heftig op. Ik kan Bo omschrijven al een heel slim (breekt weleens stiekem uit de bak.. :+ ), knuffelig, soms dominant (heeft een eigenzinnig karaktertje) en leergierig paard. Hij kan heel relaxt zijn en een beetje slaperig, maar ga ik rijden of longeren dan lijkt hij altijd wel zin te hebben om te lopen, hij is goed voorwaarts.

Hoe is het karakter van die van jou? Is ze knuffelig? Ook zo eigenzinnig? Hoe is ze met andere paarden?
Is ze ook zo gek op springen en dan vooral het vrijspringen? Bo springt zelfs als je bij het hek staat en hij staat in de bak met een hindernis! Kan die van jou trouwens ook zo draven (beetje zweven)?

Ben erg benieuwd leuk om te horen allemaal! Ben trouwens een dressuur miep ;) Maar Bo is wel erg van het springen haha . En jij dan?

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 19:29

Haha Helemaal geweldig!

Inderdaad allemaal zooooooo herkenbaar!

Dat stil staan is nog wel een puntje ind. Probeer daar gewoon consequent er in te zijn, ze krijgt echt wel een jens af en toe want drentelt ze gewoon over je heen en dan vooral met zo'n hoofd kijkend alsof ze het niet eens heeft mee gekregen. Gister had ik er toevallig zover dat ze gewoon los en stil stond op de wasplaats (maar dat is denk ik een goede dag :P ). Soms dan moet ik er ook wel om lachen hoor dan doet ze zo dom :') staat ze je echt aan te kijken van "ik deed toch niks"! Het laatste ind. wat ik bij haar moet doen is boos worden met alles trouwens, dan gaat ze wel weer andere dingen verzinnen. Ik heb idee dat je vooral heeeeeeel veel geduld moet hebben. Zo had ik ook een trailer laat probleem, heel erg en het is nu opgelost. Maar dat heeft enkele maanden geduurt en heel veel geduld. Uiteindelijke oplossing, mevrouw wil geen spanning op haar halstertouw :')

Verzot op aandacht, hoe meer mensen hoe beter, ze legt zelfs haar hoofd in je armen met een scheef hoofd en haar volle gewicht zo van äai me please".
Moet ook altijd snuffelen bij andere paarden en toont totaal geen merrie gedrag. Heel lief maar soms ind. dominant. Zo van en nu ben ik het zat!
Het is ook echt de knuffel van stal ;) echt een eigenwilletje, ook goed te merken in het land. Ook erg speels, is die van jou ook zo speels. Ik hou af en toe mijn hart vast! Ohw ohw als dat maar goed gaat!

Ze is ook enorm gegroeid afgelopen tijd. Zowel breedte als hoogte. Hoogte zo'n 7 cm(echt veel) en breedte ook enorm maat groter in de dekens.

Brook heeft ind. ook humor. ze kan ook hinneken zonder geluid :D en soms loopt ze zo tegen een paal op ofzo }:0 }:0
Brook is ook al een keer van de Bak in het weiland gesprongen, draaide me om en weg was ze haha, kon ik weer gaan vangen ;)
Springen vind ze erg leuk, maar wel spannend! maar meestal springt ze wel. Als de hindernis te laag staat doet ze dus ook echt niks }:0 haha!

IK doe zowel dressuur als springen. Dressuur als hoofdzaak (wil haar i.v.m leeftijd ook niet teveel belasten) Rij haar nu zo'n 4 x in de week. Ben al wel gestart maar zijn weer even gestopt vanwege die galop die echt sterker moest worden. we starten nu de 26e in Hellendoorn weer voor het eerst :D
Springen nu vooral veel oefenparcoursen, wegwijs maken zeg maar..... maar wel allemaal op een rustig tempo hoor en ook voor de afwisseling.
Buitenrijden gaat ook top! Merk wel dat ze hierdoor meer balans krijgt.
Vrijspringen ook geen probleem! erg leuk! soms maakt ze er dan wel een spelletje van, pakt ze vanzelf ineens de andere kant haha
Draven is brook haar sterkste punt! heerlijk vind ze dat!

Ohw ja ze kan ook heel leuk omhoog kijken, ziet er niet uit!
Die stemmingwisselingen heb ik ook tijdens het rijden, kan zowiezo al in een uur al heel erg wisselen soms erg lastig om mee om te gaan.

Heb jij hem al officieel gestart? en gedraagt hij zich een beetje? is die van jouw ook zon grote allemans vriend?

fjordjes

Re: Nakomelingen Landlord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:23

Ik heb ook een Landlord! Moeders is Quiditte. Zijn die van jullie ook zo groot? Die van mij is 1.77! Het is een 4 jarige ruin en ontzettend koel in z'n kop. Hij vind alles prima en schrikt nergens van. Ik dressuur met hem, dat is wel de bedoeling. En hij is wel een allemansvriendje ja. Idd een erg aanhankelijk dier is het, loopt me graag achterna en wil altijd wel aandacht. Bij mij wil hij buiten niet graag stilstaan met opstappen. Binnen gaat goed.

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 22:14

Hallo!

Ja die van mij meet 178! Echte slungel! haha!

Wat leuk zeg! Die van mij is wel enorm kijkerig en schrikkerig, maar gaat wel steeds beter! ook 4,5 jaar!

Zie mijn bovenstaande berichten! :D

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:21

Hoi meiden,

Sorry dat ik zo laat reageer.

Wat betreft de stokmaat..die van mij had een beetje een ontwikkelings achterstand, was waarschijnlijk niet goed ontwormd en heeft denk ik weinig mineralen gehad. Gaat nu heel goed met hem, hij is in de afgelopen maanden bijna 4 cm gegroeid! Dus dat gaat heel snel, denk dat hij nog veel groter wordt, hij zit nu rond de 1.72 m (zie bovenstaande posts). Vind hem ook heel mooi worden nu, hij heeft appeltjes op zijn vacht en glimt nu eindelijk ook mooi.

Sta sinds gisteren op een andere stal, erg spannend allemaal ;) . Hij lijkt zich goed te vermaken, neemt heel veel in zich op. Hij zag vandaag iemand op skeelers voorbij skeeleren, helemaal onder de indruk haha. Vind het zo mooi als hij zich dan zo groot maakt en staat te kijken. Ben benieuwd hoe hij straks in de nieuwe kudde is, volgens mij is hij soms best dominant. Hij laat zich iig niet slaan! Dan geeft hij een trap terug. We gaan hem zondag bij de nieuwe kudde zetten. Hoop dat het goed gaat.

Hoe is het met die van jullie? Hebben jullie nog leuke foto's?

Hier wat foto's, niet de mooiste, maar wel grappig :)
Hij bleef heel lang zo liggen, kon zelfs bij hem zitten, hij stond helemaal niet op.
Afbeelding
Afbeelding
Check die schaduw, met die borstel in zijn mond haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:27

Die van jullie hebben nog allemaal redelijke aftekeningen, die van mij heeft alleen een halve witte hoefbal rechtsachter en dan moet je er echt achter staan om het te zien. Voor de rest wel bruin.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:35

Nou deze heeft ook alleen die twee stipjes op zijn hoofd. Maar snap wat je bedoeld. Die van Kflower heeft idd nog vier witte benen, maar verder volgens mij ook niet?

Hebben die van jullie trouwens ook zo'n schattig mondje? Dat het neusje wat langer is dan de onderlip? Die van Bo is heel flexibel haha. Als ik hem erop aai draait hij hem helemaal rond hihi. Voelt heel grappig en ziet er grappig uit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:59

Oh nee die van mij krijgt nu al gevalletje centenbakkie haha! En ik moest voor hem ook een extra full hoofdstel aanschaffen hij heeft zo'n lang hoofd!

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:07

haha klopt brooke heeft ook echt de aftekeningen van haar mams ben ik achter gekomen!

davin wel treepje snepje! heeft brook ook!

Hieronder nog een paar foto's

grappenmaker
Afbeelding

knuffel
Afbeelding

en nog een mooi nieuw ben hier blij mee :9
Afbeelding

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:20

Haha die knuffel over die boxwand. Ziet er erg lief uit! Hoop snel rijfoto's te kunnen maken, mijn zadel is nog bij de zadelmaker. Hij rijdt namelijk alweer zoveel beter! @kflower, ik rij trouwens nog geen wedstrijden. Dit komt vooral door mijn drukke studie momenteel. Maar als ik volgend jaar klaar ben wil ik wel aan de slag denk ik. Maar vanwege die ontwikkelingsachterstand en daardoor zijn snelle groei wil ik niets overhaasts doen. Dus nog even lekker rustig aan in de bak. Hoe hinniken die van jullie trouwens? Die van mij maakt een heel zielig toontje en doet dan vaak een harde snuf met zijn neus, alsof hij zijn neus snuit haha Klinkt erg grappig. Waar heb je trouwens die rijfoto's gemaakt kflower? Is dat bij jou op stal? Lijkt wel een kasteel daar!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:32

Wat voor ras zijn die van jullie? Van mij is een BWP'er.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:51

Die van mij Kwpner

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:34

Kwpn-er *D

IK heb een fotoshoot gedaan bij Kasteel Vosbergen in Heerde, erg gaaf daar! ook echt een aanrader inc. oefendressuur en nog voor een leuke prijs ook is dit jaar weer :j Ik weet niet of jullie daar een beetje in de buurt zitten.

Hinniken haha erg leuk ind. Brooke kan ook hinniken zonder geluid dan zie je haar neus vluegels heen en weer gaan maar maakt ze geen geluid. de eerste keer lag ik helemaal dubbel:D gelukkig ben ik er met de tijd achter gekomen dat ze ook kan hinniken met geluid.

Davincolover: Snap dat je rustig aan doet! Daarom ben ik ook een poos niet gestart. wij doen ook rustig aan ook een beetje achterstand en slapheid verhaal, volgens mij komt dat ook wel een beetje door de grote van de paarden. Brooke is in een jaartijd ook echt 7 cm gegroeid echt overdreven veel, wil haar daarom ook niet overbelasten maar wel trainen.
Komt allemaal vanzelf met de tijd denk ik.

Doen jullie allebei voornamelijk dressuur of ook andere plannen? Hoe zijn ze buiten het terrein (bosrit ofzo?)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:37

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:06

Hoi hoi
Hoe gaat het met de Landlords?Tijdje niets meer gehoord! Die van mij groeit erg hard! Nu ook in de breedte
(check de onderste foto in mijn profiel). Ben erg trots op hem! Hij is wel heel sterk geworden en ook behoorlijk dominant /3 . Maar zolang ik rustig ben en met hem probeer samen te werken gaat het eigenlijk wel goed! Hoe gaat het met die van jullie?!

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:38

Hallo!

Davincilover: Fijn om te horen dat het zo goed gaat! :) ben heel benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld, dat vind ik altijd mooi om te zien ;)

Met deze gaat het ook goed! Wij starten Binnenkort L dressuur omdat we nu al op 23 punten zitten. Heel spannend allemaal! Het springen pakken we lekker spelenderwijs mee en gaan binnenkort weer eens een oefenparcourtje proberen, maar het staat iets op een lager pitje.. Voor de rest lekker aan het ontwikkelen en word gelukkig steeds sterker, daar ben ik erg blij om.

En hoe doet de rest het? /3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:02

Heey,

Met die van mij gaat het ontzettend goed!!!!! Zie het topic in mijn onderschrift hij is daar zo mooi opgeknapt!

spicegirl3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:56

hallo,
ik zag jullie topic dus ik wou ook even reageren...
ik rijdt ook een landlord voor een trainingsstal maar die van mij is helemaal niet zo groot maar 1.64 ofzo maar groeit nog wel volgens mij.
de man die hem heeft beleerd is best streng voor zijn paarden en word gouw boos daardoor was ze heel erg bang geworden.
nu rijd ik er al op sinds april en het gaat egt super goed.
hij was in het begin ook super braaf maar krijgt nu ook zijn trekjes haha.
het is wel een paard die vertrouwen nodig heeft en is snel bang voor andere paarden en andere mensen.
als ik alleen op stal ben en ik rijd in de binnenbak vind hij niks eng maar als het druk is op stal is hij ook super druk in zijn hoofd ... :j
maar het is wel een super paardje hij is trouwens ook 4,5 jaar oud volgens mij

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:07

Oh wat leuk heb je een foto?