Wie heeft een nakomeling van Lupicor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Wie heeft een nakomeling van Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:21

Hallo!

Wie heeft er nog meer een afstammeling van Lupicor? Ik heb een 7 jarige merrie van Lupicor en ben erg benieuwd naar andere Lupicor's. Vooral naar het karakter. Mijn merrie is erg nerveus, heet en kijkerig, ik ben benieuwd of meer Lupicor's dit hebben.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28373

Als 4 jarige

7 jaar
Afbeelding

Alkanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:53

hey

ik heb een nakomeling van Lupicor, een witte ruin van 8 jaar oud, in het begin toen ik hem had ook heel nerveus en bang, nu heel rustig :) springt wel een beetje in de manieren zoals die van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:01

Hier op stal hebben we daar 2 nakomelingen van, een bruine merrie en een zwartbruine ruin.
Met de merrie spring ik vaak, in het parcours heel snel en stuift op de hindernissen af. En wat je zegt; erg kijkerig en druk/nerveus met opzadelen. De ruin is wat rustiger, volgens mij heeft hij meer het karakter van zn moeder. Maar de merrie lijkt erg op de jouwe, vooral het hoofd!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:48

Ik rijd momenteel een Lupicor x Exstein. Hele fijne merrie, kwa beweging en fijn gebouwd, niet zo merrie merrie achtig. Kan super springen, mooie techniek maar erg weinig ervaring. Is opzich wel vrij cool, niet heel gestresst of kijkerig, maar heeft wel haar karakter, als ze iets niet wil of geen zin in heeft laat ze dit echt wel merken.. ;-)

Mirthe91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:41

Ik heb ook een Lupicor. Hij is heel wisselend, ene keer heel makkelijk en andere keer heel moeilijk en kijkerig.
Die van mij is ook niet zo groot, hij is rond de 1,55 m. Zijn er meer die dat kennen??

Anoniem

Re: Wie heeft een nakomeling van Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:46

De merrie van Lupicor die ik rijd is ook zo ontzettend kijkerig, behalve als je gaat springen, dan is ze echt helemaal gefocust op die hindernis! Maar als je buiten met haar rijdt dan doet ze haar hoofd hoog in de lucht en maar overal naar kijken. In de bak ook nog wel veel.
De ruin is totaal niet kijkerig, maar kan wel ongelooflijk eigenwijs zijn tijdens het rijden. Wil hij iets niet, dan doet hij het ook niet.
Als je er naast staat zijn het beide heel lieve paarden, merrie kan soms nogal lomp zijn maar is ook een schat.
Ze zijn beiden rond de 1.65.

Moor25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:14

Mirthe91 schreef:
Ik heb ook een Lupicor. Hij is heel wisselend, ene keer heel makkelijk en andere keer heel moeilijk en kijkerig.
Die van mij is ook niet zo groot, hij is rond de 1,55 m. Zijn er meer die dat kennen??

Ik heb ook een Lupicor gereden, helemaal hetzelfde als jij beschrijft ;)

xxrossiexx

Re: Wie heeft een nakomeling van Lupicor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:36

Vriendin heeft nu ook en net gecastreerde ruim van lupicor op stal staan.
Zijn bezig met zadelmak maken, maar een heel moeilijk karakter. Inderdaad heel wisselend maar hij lijkt gewoon heel dom.
Je kunt 1000 keer een dekje op doen en de 1000 keer doet ie nog zo moeilijk als de eerste keer. Is heel kijkerig en daarbij ook heel onzeker, staat 9 van de 10 op stal of in de wei met staart aangeknepen te kijken. Dit is ook de rede waarom we hem weg brengen om zadelmak gemaakt te worden, omdat hij niet te vertrouwen is

3 jaar en Is ongeveer 1.64 groot, en heeft een machtige sprong.