De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:55

sarabande schreef:
Als je je paard een paar maanden naar een prof moet brengen voor de IBOP zal het in kosten niet zoveel schelen denk ik


Misschien wel duurder, bij sommige ruiters... :P

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 16:10

sarabande schreef:
Als je je paard een paar maanden naar een prof moet brengen voor de IBOP zal het in kosten niet zoveel schelen denk ik


Er zijn ook semi profs die heel goed een paard op de IBOP kunnen voorbrengen en die zijn zeker niet zo duur als een prof of de EPTM. Niet alleen profs kunnen een paard goed op de IBOP voorbrengen. Gelukkig maar anders zouden maar weinig eigenaren in de gelegenheid zijn, die niet zelf kunnen rijden, om hun paarden op bijvoorbeeld een IBOP uit te laten brengen, omdat dit dan goedkoper is als de EPTM.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:03

Wat een leuke foto's allemaal, al die Unaniems lijken toch wel op elkaar!

Ik ben vandaag bij mijn (bijna) naarling geweest! Ferrano is nu 10 maanden oud, en zijn schofthoogte is op het moment iets hoger dan 1.50. Het is écht een lieverd, dol op aandacht en gezelligheid. Een karakter waar ik heel blij mee ben.
Hierbij wat foto's.

Hij is nog steeds niet de mooiste, maar goed, dan kan hij er de komende jaren alleen nog maar knapper op worden :')

Afbeelding

En vergeleken met hoe hij als veulentje was (I know, hij solliciteert voor Giraffe :+ )

Afbeelding

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:15

Meld me ook maar even.. Ak zaterdag komt mijn Unaniem :D

Unaniem x Ferro hengst, 3 jaar:

Afbeelding

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:33

Het topic leeft weer :) Wat een leuk paard Melanie_B. Ik ga even iets heel doms vragen, maar Ferro is toch een dressuurhengst? :+

Met Badette gaat het op het moment wel fijn :) We zijn nu bezig met het springen op te pakken, wat ze echt super doet. Alleen het is toch wel heel wat anders dan met m'n pony, al die mega sprongen kan ik amper behoorlijk uitzitten :') En met dressuur hebben we nu 3 wp en wat prijzen gereden. Hebben jullie trouwens ook dat jullie Unaniem behoorlijk heet kan worden af en toe?

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:47

Co2 en Melanie_B wat een leuke Unaniem's hebben jullie !!

Marijkjuh Ferro komt wel uit een springlijn, maar heeft het net als bijvoorbeeld Kigali (die ook springen gefokt is, maar ook Grand Prix dressuur loopt) heel goed gedaan in de dressuursport.

Onze nu inmiddels 6 jarige Unaniem merrie kan inderdaad ook best behoorlijk heet worden zo af en toe. Op dit moment rijd ik die even niet want ze gaat dit jaar samen met haar dochter van Zento naar de keuring. Ze is dressuurmatig op Z niveau en na de keruing zal ze als het goed is de springsport ingaan om naar het Z springen gereden te worden. Zodat het sportpredikaat (springen) aangevraagd kan worden en haar moeder en onze stammoeder prestatie verklaard kan worden. Misschien dat ik zelf dan ook nog met haar in het Z2 dressuur start en dat ze dus ook een sportpredikaat dressuur heeft straks.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:57

Oeh die ferro x unaniem! Ferro zie je er wel in terug, maar dat zal vast een fijn paard zijn!

Met drummer gaat het goed. Nu goed zadelmak en al een behoorlijke beer en draak! Over een maand gaan de ijzers eronder en dan gaat ie mee naar crosstraining, zodat we eind van het jaar een paar crosjes mee kunnen pakken en dan volgend jaar een mooi crossseizoen kunnen maken!

Hoeist met de andere?

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 00:00

nacho_lein dus drummer is nu goed zadelmak en over een maand gaat ie al mee naar de crosstraining ? Hij is dus best makkelijk ?

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:44

Mag ik me ook melden? Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een unaniem ruin zie mijn profiel.
Leuk om te weten dat het zulke fijne paarden zijn

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:34

Andamoon; Hij is sinds november/december onder het zadel. Heb hem zelf beleerd, deed niks op het zadeltje, kon zo opstappen. Eerst paar keer heel erg moeite met balans en daardoor wat rennerig. Nu begint hij uit te proberen, longeren vind ie saai (en dan gaat ie ook echt stilstaan of uitbreken), dus we rijden voornamelijk. Wel rustig aan, maar zo nu en dan moet hij gewoon echt aan het werk.

Heb een halfzusje van hem staan, hij is niks vergeleken met haar. Wel hetzelfde temperament en dezelfde streken en eigenwijsheid (ik ga links, hoe dan ook :Y)) maar veel koeler in de kop :) Springen doet hem alleen maar goed :) Het is een draak eerste klas en iets een stalloper, dus zet hem nu liever rustig aan wat zwaarder in het werk, en dan van het winter weer ff lekker vrij dan nu vrij, dan breekt ie echt de tent af :=

Yttel

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Ter Apel

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:00

Ook ik wil me hier graag melden!

Sinds vorig jaar ben ik in bezit van een Unaniem x Haarlem merrie..
Afbeelding

Ze staat nu in de opfok en in april wordt ze drie jaar. Ze mag nog lekker een half jaartje tot een jaar niks doen want, ze is er nog langer niet.
Afgelopen weekend ben ik bij de opfok geweest en toch wel een beetje geschrokken. Ze blijft erg klein en heeft een rare bult op haar kont. (de stal waar ze in stond hebben we het maar niet over)

De bult heb ik de eigenaar van het opfokadres naar gevraagd en zij zegt dat dit door de groei komt. Het moet namelijk het staartbeen zijn en dat gaat straks weer weg naarmate ze groter weg. Ik heb er nog nooit van gehoord, jullie misschien??

Wel heb ik besloten om haar daar weg te halen en ergens anders te plaatsen. Ik betaal er erg veel geld voor en het is niet zoals ik had verwacht.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 09:46

Silly1972 welkom en je hebt ook een hele mooie Unaniem nakomeling ! Mijn Unaniem merrie heeft ook zo'n bles (zie mijn profiel). Heel herkenbaar. Veel succes met hem +:)+

Nacho_lein, iedereen doet het zadelmak maken/inrijden op zijn eigen manier en jij kent je paard het beste en voelt ook het beste aan wat goed voor hem is. Succes met hem.

Yttel, mooie merrie. Jammer dat ze wat klein blijft.... De nakomelingen die ik ken van Unaniem hebben allemaal toch wel genoeg maat. En die bult op haar kont.... ? En die zou door de groei komen ? Waar zit die bult dan ? Was de stal waar ze in stond slecht ?
Als je geen vertrouwen meer hebt in het opfokadres moet je er zeker niet blijven staan. Je laat toch een groot deel van de opfok over aan anderen en dat moet dan ook goed gebeuren.

Yttel

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:57

andamoon schreef:
Yttel, mooie merrie. Jammer dat ze wat klein blijft.... De nakomelingen die ik ken van Unaniem hebben allemaal toch wel genoeg maat. En die bult op haar kont.... ? En die zou door de groei komen ? Waar zit die bult dan ? Was de stal waar ze in stond slecht ?
Als je geen vertrouwen meer hebt in het opfokadres moet je er zeker niet blijven staan. Je laat toch een groot deel van de opfok over aan anderen en dat moet dan ook goed gebeuren.


Had zelf ook verwacht dat ze een stuk groter zou worden! Ze is nu denk ik krap 1.60m!
De bult op haar kont zit precies op haar staartbeen.. Ziet er echt heel raar uit! Ik ga er maandag weer heen en zal proberen foto's te maken. Wil nu even goed voelen als het vocht is of toch echt bot. Als het laatste het geval is dan, haal ik gelijk de trailer op en rij door naar de dierenarts om het toch is te laten nakijken.

Ze stond in een donkere, smerige stal, samen met een fjorderuin en komt naar zeggen van het opfokadres alleen in de binnenbak. Er is een baal met kuilvoer voorgezet en voor mijn gevoel kijken ze er niet verder naar om. Hier ben ik het gewoon niet mee eens. Ik betaal 185-, in de maand en verwacht dan ook dat het goed is. Ze staan aangeschreven als goed opfokadres en als je er komt ziet het er ook super uit maar, blijkbaar is het niet zo. (voor naam opfok pb)

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:22

Yttel, leuke merrie!! Jammer dat ze nog wat aan de kleine kant is, maar ik hoor van veel mensen dat Unaniem veel laatbloeiers fokt. Kan ook zijn dat het toch een beetje van de mindere omstandigheden in de opfok komt, en dat als ze straks ergens anders staat en van het zomer lekker het land op kan nog heerlijk bijtrekt hoor :) Wel ontzettend balen dat het niet naar je zin is, zeker voor die prijs :oo Zou inderdaad even goed kijken naar de bult, heb ik nog nooit van gehoord..

Andamoon; Drummer is super makkelijk en gaat het niet dan gaat het niet :j Zeg wel zo makkelijk dattie volgende maand mee gaat naar crosstraining, moet eerst dit weekend even kijken of ie uberhaupt wel springt :Y) En lukt het niet, dan lukt het niet :)

Yttel

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:33

Citaat:
Yttel, leuke merrie!! Jammer dat ze nog wat aan de kleine kant is, maar ik hoor van veel mensen dat Unaniem veel laatbloeiers fokt. Kan ook zijn dat het toch een beetje van de mindere omstandigheden in de opfok komt, en dat als ze straks ergens anders staat en van het zomer lekker het land op kan nog heerlijk bijtrekt hoor :) Wel ontzettend balen dat het niet naar je zin is, zeker voor die prijs :oo Zou inderdaad even goed kijken naar de bult, heb ik nog nooit van gehoord..
Ik hoop dat ze een laatbloeier is.. Een paar centimeter erbij zou toch ietsjes leuker zijn.. :+
Ik denk zelf ook dat het door de opfok komt. In de periode dat ze nog op stal stond waar m'n rijpaard ook staat, zag ze er een stuk beter uit. Ze gaat nu straks eerst tijdelijk weer terug naar de pensionstal. We zijn bezig met een woning met een stukje grond erbij zodat, ik straks beide paarden thuis kan houden.
Die bult ga ik zeker goed naar kijken en ga zonodig gelijk actie ondernemen. Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord en iedereen die ik er naar vraag ook nog niet.
Ik hou jullie er van op de hoogte!

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 10:58

nacho_lein schreef:
Yttel, leuke merrie!! Jammer dat ze nog wat aan de kleine kant is, maar ik hoor van veel mensen dat Unaniem veel laatbloeiers fokt. Kan ook zijn dat het toch een beetje van de mindere omstandigheden in de opfok komt, en dat als ze straks ergens anders staat en van het zomer lekker het land op kan nog heerlijk bijtrekt hoor :) Wel ontzettend balen dat het niet naar je zin is, zeker voor die prijs :oo Zou inderdaad even goed kijken naar de bult, heb ik nog nooit van gehoord..

Andamoon; Drummer is super makkelijk en gaat het niet dan gaat het niet :j Zeg wel zo makkelijk dattie volgende maand mee gaat naar crosstraining, moet eerst dit weekend even kijken of ie uberhaupt wel springt :Y) En lukt het niet, dan lukt het niet :)


Yttel wat leuk een huisje met grond ! Dan kun je mooi je paarden thuis hebben staan. TOP +:)+

Inderdaad Nacho_lein ik vind het verhaal van die bult ook vreemd, zou er toch even een DA naar laten kijken !!! :j Houd ons inderdaad maar op de hoogte, ben wel benieuwd wat het is !
Lukt het niet dan lukt het niet helemaal waar Nacho_lein :D Springt hij niet dan houd het even op !

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:15

Dank je wel Andamoon, ze hebben inderdaad hetzelfde koppie, ik zag laatst nog een Unaniem merrie en ik dacht echt dat ze een foto van mijn paard hadden geplaatst, zo grappig hoe sommige paarden o elkaar kunnen lijken.

Ik heb nog nooit gehoord van een bult dat te maken kan hebben met de staartbeen en/of de groei.
Ik zou er toch even goed op letten.
Kan me voorstellen dat het niet iets is waar je voor getekend hebt.

Ik ben nu bezig met Dandy rustig aan in te rijden, hij is pas net 2 maandjes onder zadel en ze hebben hem niet super veel geleerd, alles moet dus nog gedaan worden.
Ik heb dat al eens gedaan met mijn vorige paard, maar merk nu echt wel verschiillen.
Wat mij vooral opvalt is dat hij soms erg flegmatiek kan zijn en de volgende keer weer juist niet.
Maar ja, hij heeft natuurlijk nog totaal geen conditie, spieren moeten nog helemaal opgebouwd worden en hij snapt er nog niet heel veel van haha.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 11:18

Wat je schrijft over Dandy dat hij de ene keer flegmatiek kan zijn en de volgende keer weer niet is wel herkenbaar Silly1972. Al moet ik zeggen dat onze Unaniem merrie nu ze al wat verder is in de training, wel wat gelijkmatiger is in haar gedragingen (kan ook de leeftijd zijn...)

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:33

Tja hij is eind okt begin nov van het land gehaald en toen zijn ze begonnen met zadelmak maken.
Toen ik heb kocht kon er een ruiter op, hij snat de stap en draf, maar dat is het.
Probeer er nu een gelijkmatig tempo in te krijgen en in iedergeval de rechte lijnen en de balans erin te krijgen.
Maar wel erg rustig aan, want het is echt een puppy nog.
Ene moment is hij niet vooruit te branden ander moment schiet hij inene vooruit, maar je ziet gewoon dat het is omdat hij het niet snapt, hij is totaal niet kwaadaardig.
En je merkt gelijk wanneer zijn kwartje op is haha.
het is verder zon lief en aanhangelijk paard

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 12:36

Ik begrijp het Silly1972, als je mooi rustig aan doet gaat dat helemaal goedkomen !!

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:13

Hee weer wat leven in dit topic. Leuk, goed te horen dat het goed gaat met de Unaniempjes. Zijn volgens mij wel laatbloeiers. De mijne is verkocht, maar staat nog dichtbij dus ik zie haar nog wel eens. Ze moet ook dit jaar 3 worden.

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:06

Ik heb nog nooit gehoord van een bult dat te maken kan hebben met de staartbeen en/of de groei.
Ik zou er toch even goed op letten.
Kan me voorstellen dat het niet iets is waar je voor getekend hebt.

Zou die bult zeker in de gaten houden !
Onze unaniem kwam met een bult terug van een africhtingsstal, we hadden van bodegraven het advies gekregen het paard een poosje op de wei te zetten en dan te kijken hoe zij zich zou houden met rijden, scheef of niet .....
We zijn in december teruggegaan naar bodegraven omdat onze unaniem steeds vaker in verzet kwam met rijden, bleek dat er een scheur zat in de ruggenwervel en twee wervels verkleefd ( kissing spine ) waarschijnlijk toch gevallen in het verleden.
We hebben helaas afscheid moeten nemen van onze unaniem, we zijn er nog steeds stuk van, was zo'n fijn en mooi paard.
Ze was pas 4 jaar jong en we hadden haar zelf gefokt .....

Afbeelding

Ze lijken inderdaad op elkaar en zijn wel laatbloeiers, blijf topic nog even volgen .....

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:48

Mijn Unaniem is vandaag gekomen :D
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:50

ook al zo'n beauty

marillion
Berichten: 970
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:11

Mag ik me ook melden :)?

Ik heb sinds September vorig jaar een prachtige Unaniem merrie in training (hij is de mijn schoonvader :+)
Ze is inmiddels alweer 6, hebben haar zelf zadelmak gemaakt en doet het super.
Ook deze unaniem kan behoorlijk heet worden, of beter gezegd ze is gewoon ontzettend heet maar wel heel koel in de kop zeg maar.
Zal eens een foto zoeken :)