De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:06

Mijn Unaniem merrie was zover ik weet vrij makkelijk met beleren, ze is nu sinds juni in handen en wij hebben haar half juli gekocht. En tot nu toe gaat alles prima, het is natuurlijk een jong paard die nu een beetje een eigen mening begint te krijgen, maar zolang je consequent bent blijft ze heel fijn in de omgang en onder het zadel :j

Gister met longeren ging mevrouw trouwens behoorlijk uit d'r dak, maar het beest kan iig wel lopen :Y)

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 22:20

Marijkjuh schreef:
Mijn Unaniem merrie was zover ik weet vrij makkelijk met beleren, ze is nu sinds juni in handen en wij hebben haar half juli gekocht. En tot nu toe gaat alles prima, het is natuurlijk een jong paard die nu een beetje een eigen mening begint te krijgen, maar zolang je consequent bent blijft ze heel fijn in de omgang en onder het zadel :j

Gister met longeren ging mevrouw trouwens behoorlijk uit d'r dak, maar het beest kan iig wel lopen :Y)


Zadelmak maken was bij onze Unaniem merrie eigenlijk een makkie en het verder doortrainen ook !! Ze werkt in alles super mee en het is een heel fijn paard. Leert snel. Vandaag ben ik heerlijk met haar gaan buitenrijden... We hebben genoten samen ! :D :D

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:12

Ook ik heb een nakomeling van Unaniem.

Geweldig dier! Heerlijk in omgang en super mak!

Djulez is nu 2,5 jaar en gaan in maart met haar aan de gang. Ben heel benieuwd!
Wel groeien ze over het algemeen flink door;) Djulez is nu 2,5 jaar en is nu 1.68.
Zal snel een foto plaatsen.

Djulez heeft bij Monique(andamoon) in de opfok gestaan. Gezellig met dr half zus en later met dr nichtje. Hele fam bij elkaar.

Mijn schoonzusje heeft ook een Unaniem ruin. Heerlijk om te rijden en super mak.
Nu 4 jaar en rijden er al mee of ie al jaren onder het zadel zit!

Dus voor zover ik hoor geeft Unaniem hele fijne nakomelingen.

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:41

Goed te horen dat Unaniem fijne rijpaarden geeft. Ik zal het doorgeven aan de huidige eigenaresse. Het karakter van de jaarling is ook heel goed. Ik denk na alles wat ze al heeft meegemaakt, zou ze zomaar het vertrouwen in de mens kunnen kwijtraken maar dat heeft ze zeker niet.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:22

Ebony_94 schreef:
Ook ik heb een nakomeling van Unaniem.

Geweldig dier! Heerlijk in omgang en super mak!

Djulez is nu 2,5 jaar en gaan in maart met haar aan de gang. Ben heel benieuwd!
Wel groeien ze over het algemeen flink door;) Djulez is nu 2,5 jaar en is nu 1.68.
Zal snel een foto plaatsen.

Djulez heeft bij Monique(andamoon) in de opfok gestaan. Gezellig met dr half zus en later met dr nichtje. Hele fam bij elkaar.

Mijn schoonzusje heeft ook een Unaniem ruin. Heerlijk om te rijden en super mak.
Nu 4 jaar en rijden er al mee of ie al jaren onder het zadel zit!

Dus voor zover ik hoor geeft Unaniem hele fijne nakomelingen.


Hallo Sabine (Ebony_94) Je hebt inderdaad een hele leuke en grote nakomeling van Unaniem. In maart 2011 ga je dus met haar aan de gang, doe je het zelf?
Veel succes en houd ons maar op de hoogte. Wel foto's spammen van je paardje, zodat we kunnen zien hoe ze er nu uitziet....... ;)

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:20

Ook wij hebben een Unaniem staan. Komt uit een Amethist merrie. Hij is nu 2,5 en beginnen in Mei volgend jaar rustig met beleren. Tis een baasje dus helaas vroeg gecastreerd (hadden gehoopt dat ie in de kudde wat in zou dimmen maar hij was de baas..). Nu is het een schat van een paard, nog wat lompig met zijn hoofd maar verder absoluut geen kwaad bloed.

Fijne bewegingen, ik hoop er een fijn eventingpaard van te kunnen maken, springen doet hij best, draven en galopperen ook :)

rosse
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-06-09
Woonplaats: vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:37

Fijn om te lezen. Ik heb immers een merrie drachtig van Unaniem.
Die merrie heeft een hoog volbloedgehalte.
Weet iemand hoe Unaniem het doet gecombineerd met veel volbloed ?

safierlover

Berichten: 146
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:21

Hallo allemaal,

Ik heb ook een hele leuke unaniem !!
Het is een ruin van ongeveer 1,68 hoog en 3 jaar oud.

Ik zal vanmiddag even wat fotos erop zetten.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:53

@ Rosse: onze merrie heeft ook vrij veel volbloed in haar lijn zitten. Drummer (de unaniem) is erg koel in de kop, maar daarnaast staat hij zijn mannetje ook wel.Karakter is fijn en zo te merken makkelijker dan de polansky uit dezelfde moeder.

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:46

Van het weekend foto's gemaakt van de jaarling van Unaniem (mv Bernstein mmv Man in the Moon xx)):

Afbeelding

Afbeelding

Merrie zit ook veel volbloed in en geeft dit ook door. Ook dus aan de nakomeling van Unaniem.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:20

Wat een ontzettend leuk paard Kitbits! :j

Afgelopen weekend ben ik met Badette voor het eerst naar de club geweest en ze deed het boven verwachting, alsof mevrouw een ervaren wedstrijdpaard is :D

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 17:37

Inderdaad een heel erg leuk paard Kitbits.. !!!! Die eerste foto ...... wat een geweldig mooi hoofd zeg :~ :~

Super Marijkjuh dat Badette met het voor het eerst naar de club gaan zo goed deed.
De karakters van de meeste Unaniems die ik ken zijn super. Zo te lezen hier in het topic ook !! Zelfs als je een merrie die nogal wat volbloed voert hebt en dan Unaniem als vader hebt.....
Onze Unaniem merrie heeft nu ook een paard keer een oefenparcoursje gesprongen en liep vanaf de eerste keer dat ze mee is gegaan tussen de andere paarden, alsof ze nooit anders had gedaan. Keek nergens van op en werd ook niet druk door alles wat er om haar heen gebeurde. Een super karakter vind ik !!! Als ik kijk naar haar halfbroer van Kigali (uit dezelfde moeder - Arsmtrong x Formateur -) dan is onze Unaniem merrie vele malen koeler en minder snel onder de indruk dan de Kigali ruin.....
IK heb nu een week of twee niets kunnen doen met onze Bruni, want schijnbaar had ze zich met springen een beetje oversprongen en had last van haar spieren. Ze is zooo mega voorzichtig met springen en wil het hout niet aanraken, dat ze alles doet om ook van de balken af te blijven. Dat betekent dus wel dat ze zo af en toe behoorlijk wappers maakt en dus zichzelf ook wel eens overspringt..... Maar goed beter voorzichtig en de balken boven laten dan dat ze alles meeneemt. Ik heb haar vandaag weer een beetje opgepakt en wat dressuurmatig gereden : veel stap, even gedraafd en verder niet veel meer... Ze liep eigenlijk best wel weer goed. Ik doe het alleen wel rustig aan en kijk het liever wat langer rustig aan dan dat ik te snel weer begin met haar.....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:30

Mijn 2 1/2 jarige Unaniem uit een Ids (Damiro) moeder officiële naam Docari, maar wij noemen haar Doortje
Hier als jaarling

Afbeelding

En een foto van een maandje terug door Sjoert gemaakt
Afbeelding

Doortje kan geweldig sjouwen, maar springt ook nogal eens de wei uit over een draad van 1.30, ze heeft een super lief aanhankelijk karakter

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 00:18

sarabande schreef:
Mijn 2 1/2 jarige Unaniem uit een Ids (Damiro) moeder officiële naam Docari, maar wij noemen haar Doortje
Hier als jaarling

En een foto van een maandje terug door Sjoert gemaakt
Afbeelding

Doortje kan geweldig sjouwen, maar springt ook nogal eens de wei uit over een draad van 1.30, ze heeft een super lief aanhankelijk karakter


Wat een plaatje sarabande +:)+ en dat uit de wei springen klinkt wel bekend. Onze Unaniem merrie kan ook heerlijk sjouwen. Ze draaft ook echt van de grond af en heeft veel zelfhouding. Ze doet het dressuurmatig dus ook heel goed... en wordt nu langzaamaan op het springen voorbereid en is mega voorzichtig en blijft het liefst van het hout af zoals dat heet. Ze heeft heel veel vermogen en een super instelling en dito karakter.....
Zoals jij Doortje beschrijft beloofd zij ook veel voor de toekomst en wat het karakter betreft mag je wel stellen dat de meeste Unaniem nakomelingen wel een super lief en fijn karakter hebben.

rosse
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-06-09
Woonplaats: vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:38

Dat zien er allemaal erg mooie paarden uit.
Zoals hoger reeds vermeld heb ik ook een merrie drachtig van Unaniem.
Ik woon echter in Belgie en hier is unaniem echt wel onbekend. Ikzelf heb hem voor het eerst aan het werk gezien op een internationale wedstrijd in Antwerpen en was onder de indruk van zijn springkwaliteiten en zijn "schijnbare" rust in het parcours.
Zijn er al nakomelingen in de sport ? en hoe doen zij het ?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:06

Leuk al die Unaniempjes... :P

Hier ook een Unaniem.

Een inmiddels 3,5 jarige voorlopig Keur merrie uit een keur preferente moeder van Hugo x Jasper ( uit de Cieni stam )
Wij hebben haar als veulen gekocht ( inmiddels de moeder ook in ons bezit :o )
Comtes is een ontzettend nuchtere merrie , op de trailer , aan de longe , in de hand en morgen ga ik bij de eerste EPTM beoordeling in Sleen kijken
of zij ook onder het zadel mak is... :P

Comtes
Afbeelding
Afbeelding

moeder Mieni , waar ze wel heel veel op lijkt.
Afbeelding

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 20:27

Mooie merrie Beber !!!! :~ en al voorlopig keur.... +:)+ Is Comtes bij de EPTM beoordeling in Sleen ?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:36

andamoon schreef:
Mooie merrie Beber !!!! :~ en al voorlopig keur.... +:)+ Is Comtes bij de EPTM beoordeling in Sleen ?


ja, de 7 weekse .

filmpje van 1e beoordeling afgelopen donderdag

http://www.youtube.com/watch?v=7-n9eYmPEkk

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 11:31

xjenniifer94 : Prachtige merrie !!! Ben maar blij met zo'n mooi en goed bijrijdpaard.... :D

Geweldig dat vele merrie's van Unaniem het ook goed doen op de keuringen. Het was de bedoeling dat onze Unaniem merrie op de IBOP springen zou lopen, maar nu heeft ze zich waarschijnlijk verstapt en wil ik het rustig aan doen met haar en de IBOP is maar tot februari... Ik kan haar natuurlijk altijd voorbrengen op de keuring het komende jaar....... Ik kijk wel wat we gaan doen.

VALINSKY

Berichten: 267
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: MAARSSEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:25

rosse schreef:
Fijn om te lezen. Ik heb immers een merrie drachtig van Unaniem.
Die merrie heeft een hoog volbloedgehalte.
Weet iemand hoe Unaniem het doet gecombineerd met veel volbloed ?


Die van ons komt ook uit een volbloedmerrie (87% volbloed stravinksy x sultan x marinier ) heeft
moeder echt verbeterd, is ook wel een echt bloedpaardje 61% maar superfijn karakter.

Afbeelding
Afbeelding

ze is nu ruim 3 jaar en ze gaat a.s. weekend naar lauw van vliet om zadelmak te maken, ben beniewd :D

wat voor afstamming is jouw merrie ?

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 09:36

VALINSKY schreef:
rosse schreef:
Fijn om te lezen. Ik heb immers een merrie drachtig van Unaniem.
Die merrie heeft een hoog volbloedgehalte.
Weet iemand hoe Unaniem het doet gecombineerd met veel volbloed ?


Die van ons komt ook uit een volbloedmerrie (87% volbloed stravinksy x sultan x marinier ) heeft
moeder echt verbeterd, is ook wel een echt bloedpaardje 61% maar superfijn karakter.

Afbeelding
Afbeelding

ze is nu ruim 3 jaar en ze gaat a.s. weekend naar lauw van vliet om zadelmak te maken, ben beniewd :D

wat voor afstamming is jouw merrie ?


VALINSKY wat een goed gelukte combi met Unaniem en jullie volbloedmerrie !!!! :~ Prachtige merrie, ze gaat dus naar lauw om zadelmak gemaakt te worden.... Laat maar weten hoe dat gaat verlopen ! De meeste die een jonge Unaniem hebben, die ik spreek maar ook hier in het topic kun je dat lezen, hebben met het zadelmak maken weinig problemen en ze leren snel en makkelijk. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel maar over het algemeen zijn Unaniem nakomelingen heel erg braaf... :D

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:19

Mijn 2 1/2 jarige is net op de foto's geweest en die voldoen aan de normen voor prok, dus ik ben daar blij mee

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:39

sarabande schreef:
Mijn 2 1/2 jarige is net op de foto's geweest en die voldoen aan de normen voor prok, dus ik ben daar blij mee


Gefeliciteerd Saar helemaal TOP !! Wij moeten die van ons, die al wat ouder is nog op de foto zetten. Nu moeten er binnenkort toch foto's gemaakt worden van de andere 2 jarige, dus dan kan de Unaniem van (volgend jaar 5) ook mooi meegenomen worden. Ik weet alleen niet of dat het slim is om vóór de keuring of IBOP te prokken.... Of heb je dat ook gedaan nu ? Ga je met die van jou naar de keuring? Misschien kunnen we nog wat leren van elkaar. Ik ben een echt sportmens en weet het nodige van de IBOP e.d. maar van keuringen nog niet zo heel veel.....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:54

Je kan ten alle tijde prokken, maar voor de IBOP is wel handig, als ze dan goed is kan dat predicaat meteen meegenomen worden op het stamboekpapier

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:59

sarabande schreef:
Je kan ten alle tijde prokken, maar voor de IBOP is wel handig, als ze dan goed is kan dat predicaat meteen meegenomen worden op het stamboekpapier


Bedankt voor de tip ! Is het zo dat je al bericht hebt van het KWPN dat ze PROK is of heb je van de DA die de foto's gemaakt heeft te horen gekregen dat ze aan de normen voldoet. Dan moet het KWPN de foto's nog beoordlen toch?
Dat zullen we dan zeker meenemen in ons besluit om te prokken en deel te nemen aan de IBOP.