gezocht: nakomelingen van Arielle (Andiamo x Surumu)

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lique10

gezocht: nakomelingen van Arielle (Andiamo x Surumu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 11:59

Ik ben op zoek naar nakomelingen van de moeder van mijn merrie, moeder is Arielle (hannoveraans) vader: Andiamo (Absatz x Furioso II) moeder: First Game xx (Surumu xx X El Fuhrer xx). TB-19
link paardenfokken http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=36007
voor de moederlijn. Tevens ben ik op zoek naar de nakomelingen van Arielles halfzus Alabama (Alabaster x Surumu) en info over de de andere paarden in de moederlijn is ook zeer welkom! probeer de moederlijn van mijn merrie Way of Life uit te zoeken. De meesten uit de moederlijn staan in duitsland voor zover ik ze heb kunnen terugvinden, maar wie weet is er nog info op bokt! hoor het graag

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:33

First Game xx heeft een volzuster van 1984 die First Melody xx heet die zelf op de baan heeft gelopen en minstens 2 nakomelingen heeft/had die ook op de baan hebben gelopen.
"First game xx produced the dressage horse Amicelli (by Alabaster). First Game's sire is the famous German TB Surumu xx, a legendary race horse sire whose offspring are among the best race horses in the world (e.g. Acatenango xx, Mondrian xx, Platini xx). Especially as a dam sire, Surumu xx has achieved a lot. His influence can also be felt in the German warmblood breeds. Besides the mentioned Acatenango xx, his sons Bandoliero xx (State Stud Warendorf), Ocamonte xx (State Stud Zweibrücken), Rivero xx and Tempeltanz xx (son Ostermond xx is a stallion at the State Stud Schwaiganger) have had significant impact. " (bron: /www.fontana-syndikat.de)

Over Surumu xx is veel te vinden .... o.a. gewonnen wedrennen:
"1. Gr.1. Deutsches Derby, Gr.2. Union-Rennen
2. Gr.1. Aral-Pokal
Multiple champion sire and champion broodmare sire in Germany. Sire of German Derby-winners Acatenango, Mondrian, Temporal and Italian Derby-winner Osorio"

Totaal gewonnen bedrag: € 192.507

"The chestnut stallion Surumu xx was not only a derby winner but was also proclaimed the champion sire of the years 1985.1986.1989 and 1992. In addition to that, he was the champion sire of two-year olds in 1987 and 1991, champion stallion of broodmares in 1991, 1994 as well as 1996 and 1997. Surumu xx was officially proclaimed a champion genetic transmitter in 1992. He presented four renowned derby winners: Acatenago xx, Platini xx, Mondrian xx and Temporal xx. Surumu can thus be regarded as a siring legend in his own lifetime. (bron: "Holsteiner Stämme" by Claus Schridde)

Fulda ... heeft Fulda en is geboren in Peru ! en is zo niet genaamd ... zij heeft daar 10 wedstrijden gelopen en 6 gewonnen
Pasarela ... geboren in Argentina ... heeft 32 wedstrijden gelopen en 14 gewonnen
Pitonessa ... geboren in Argentina ... heeft ook 32 wedstrijden gelopen en 18 gewonnen
Wat racing thoroughbred betreft ... een hoogwaardig familie.

Arielle:
- Florenco van Fleurop : 171cm, geboren: 19/3/2001, duitsland, regnr: 31 66990 01 GER , fokker:
Lenter Heinz, Meppen, Saksa
- Gina van Grozzo Z. : 161cm, geboren: 22/3/2002, duitsland, regnr: H. 31 96265 02 GER, fokker: Calendars Heinz , Meppen, Germany

Alabama:
Eerste bezicht.2010:
584 CORYPHÉE LM 528003000706169, REG. A, DP, 28 MEI 2007,
(D) ZWARTBRUIN
V. SIR DONNERHALL, v. SANDRO HIT
M. ALABAMA
v. ALABASTER M. FIRST GAME XX
mv. SURUMU XX -- EL FUHRER XX
FOK./GER.: L. KOERTS, COEVORDERWG 27 /30, 7737 PE STEGEREN

- Desiree LM: http://www.sell-veulenveiling.nl/paarde ... php?id=179

lique10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-10 19:32

Peterina, dank je voor de info! sommige info had ik al gevonden maar sommige ook niet, van de volbloed grootmoeder Fulda en grootmoeders niet bijvoorbeeld, leuk, ben veel aan het zoeken op internet en zo af en toe vind ik weer wat. Heb nu ook van de Hannoveraans geregistreerde merries uit de lijn de stamboekopnames/merrie testen (zuchtbuchauszuge) van het hannoveraans stamboek gehad. De merrie lijn is heel wat groter! vul het in op www.paardenfokken.nl
bron; fontana syndicat gaat over een nakomeling van mijn merrie trouwens.
waar had je de info over de volbloeden de starts en dergelijke gevonden? op www.pedigreequery.com toevallig, moet daar voor betalen nl om meer in te kunnen zien, maar dan is het de moeite nl.
de Nakomelingen van Alabama KWPN geregistreerd zijn bij mij bekend heb contact met de dhr Koerts, alleen degene die Hannoveraans geregistreerd zijn niet helaas! ik zoek verder!
dank je voor je antwoord,super!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:30

Op pedigreeenquiry bij de naam van het paard vindt je boven een regel met allerlei informatie, hiervoor moet je niet betalen alleen weten het te 'vertalen' ;)
Een verder bron van informatie is de Forum ... ras-echte thoroughbred kenners met een zeer grote kennis van de racing-lines.

lique10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-10 13:41

okee aha, ga ik nog eens kijken ernaar, wist het dan niet te vertalen....! Okee forum is ook een goede tip! ga ik eens een berichtje plaatsen....! dank je voor de info..

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:37

lique10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-10 10:16

hoi Benbrink, dank je! hoe weet jij de fokker van first Game? Ga kijken of ik zo meer info nog kan vinden! kan nergens info over haar vinden voordat ze bij het Hann.stamboek is ingedragen dan! Heinz Lenter heeft met haar gefokt.
De Alabama die jij bedoelt is een andere merrie, de Alabama waar ik nakomelingen van zoek, is Alabaster x Surumu...
weet je meer info over de Merrielijn, de volbloedlijn ?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie