Wie heeft nog meer een Veneur veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cavalia

Wie heeft nog meer een Veneur veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:40

hoi,

mijn merrie (inmiddels 3 jaar) afstammeling van Veneur (IndoctroxNotaris)

wie heeft nog meer een veulen van Veneur? ben zeer benieuw. mijn paardje heeft precies hetzelfde hoofd als veneur <3
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-08-10 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:41

Afbeelding
:o

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:48

Tijdens de afstammelingenkeuring verleden jaar toonde Veneur sterke, overwegend donkerbruine veulens,
die draafden met veel ruimte en een goed ondertredend achterbeen. De galop werd met veel ruimte
en afdruk getoond.

Veneur springt met veel afdruk en goed met de schoft omhoog. Het voorbeen wordt goed gevouwen en
de achterhand goed geopend. Veneur behaalde een 8 voor de afdruk, een 8,5 voor de techniek en een
7,5 voor het vermogen. Ook bleek in het verrichtingsonderzoek dat Veneur een eerlijke en betrouwbare
hengst is, met een goede instelling en veel bereidheid tot werken en die zich goed laat bewerken. Veneur
presteerde zeer goed in de afgelopen hengstencompetitie als vervolg op zijn indrukwekkende optreden
in de VION cup. Anne-Marie Bouwman laat de kwaliteiten van de hengst prima tot zijn recht komen, met
meerdere foutloze parcoursen als gevolg. Opvallend zijn de wil van de hengst om er over te komen en de
fraaie techniek die hij laat zien. Vader Indoctro heeft tientallen nakomelingen in de WBFSH ranking list
jumping en is internationaal een gewaardeerde fokhengst. Moeder Fyra C is een dochter van Notaris, die
met kinderen en kleinkinderen nog steeds in de WBFSH ranking vertegenwoordigd is. Fyra C bracht van
Epilot een keurmerrie, die ZZ springen is.
Naar verwachting zal Veneur de stokmaat op peil kunnen houden en het exterieur en de springaanleg
kunnen verbeteren. Veneur is een krachtige hengst, die zijn kansen in de fokkerij ruimschoots verdient.
Afbeelding

Berenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:11

Wij hebben een veulentje van Veneur van Februari dit jaar. Tot nu toe lijkt die alleen heel erg op haar moeder, maar niet echt op Veneur zelf... Een kennis van ons had laatst een drie jarige Veneur op stal en die zei dat hij qua karakter wel heel fijn was. ;)

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:56

Hoi,
Ik weet dat dit een oud topic is maar zou het toch graag terug tot leven willen roepen.
Zelf heb ik een 2,5jarige veneur x elcaro. (25/02/2010) Momenteel nog hengst maar wordt in het najaar gecastreerd.
Qua bouw/uiterlijk ben ik er zeer tevreden van.
Echter is hij wel aan de kleine kant. Hoe groot zijn die van jullie?
Zijn ze nog lang door gegroeid? Waren ze gemakkelijk tijdens het zadelmak maken ed?