Wie kent de hengst Ridgewood Ben en hoe zijn zijn nakomeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovingSonja

Wie kent de hengst Ridgewood Ben en hoe zijn zijn nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:10

Hallo beste Bokkers!

Helaas heb ik in maart 2010 afscheid moeten nemen van mijn allerliefste pony, ze was al 13 jaar in mijn bezit.
na lang overdenken heb ik besloten dat er weer een paard ging komen dus ik ging op zoek.

Nu liep ik tegen een paardje aan: een 5-jarige ruin van 1.63m.
Hij is in Ierland gefokt en later gekocht door een springruiter uit NL (die zelf op internationaal niveau rijdt)
Echter bleef het paardje te klein.
Hij is dus, voor een heel schappelijke prijs naar een handelaar gegaan waar ik hem op mijn beurt zaterdag op ga halen.

Mijn nieuwe paardje heeft als vader de hengst Ridgewood Ben (waar hij als 2 druppels water op qua uiterlijk) Moeders vader is Toulon.
Over dit paard kan ik veel informatie vinden maar van zijn vader kan ik weinig vinden, Ik weet dat zijn naam Ridgewood Ben is, een Engelse of Ierse volbloed denk ik hij is geboren in 1991 en heeft races gelopen, ik heb 2 foto´s van de hengst kunnen vinden.

wie kan mij meer vertellen over deze hengst en vooral ook over het karakter van zijn nakomelingen

Het paardje dat ik zaterdag op ga halen is een nu 5 jarige ruin, nog niet lang onder het zadel, super lief en mensgericht maar onder het zadel wel een pittig ding.
Graag zou ik ervaringen uitwisselen met mensen die nakomelingen van deze hengst in het bezit hebben.

Groetjes, Floor

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:12

Dit kan je beter zetten bij opsporing verzocht denk ik, dan heb je meer reacties!

Leo

Re: Wie kent de hengst Ridgewood Ben en hoe zijn zijn nakomeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:23

PP --> FB

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:10

Zelf heb ik Ridgewood Ben alleen zien racen op TV, maar wel heb ik zijn vader gezien op de baan en zijn grootvader op de stoeterij.
Ridgewood Ben stond ter dekking op de Irish National Stud in Ierland, evenals zijn vader Indian Ridge en zijn grootvader Ahonoora. Hij heeft altijd in de schaduw gestaan van zijn zusje Ridgewood Pearl.

pedigree: http://www.pedigreequery.com/ridgewood+ben

http://www.irish-national-stud.ie/

Je kunt ze mailen om info, succes met je paard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:13