Nakomelingen van Nimmerdor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Royal45

Nakomelingen van Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:57

Ik ben erg benieuwd wie hier nakomelingen van de hengst Nimmerdor heeft en hoe die zijn in de omgang en onder het zadel etc.

Op internet is wel wat over hem te vinden (http://members.multimania.nl/marleentjevb/newpage1.html), maar ik ben toch benieuwd naar jullie verhalen.

(Zie ook de andere topic over de hengst Silverstar: [FB] Nakomelingen van Silverstar (Corland x Grannus x Nimmerdor))

Hier wat stukjes van de site over zijn karakter:
Een Nederlands gefokte hengst met het typisch Nederlandse recept van een goed sportpaard, gestoken in een aantrekkelijk model. Voorzien van
een sport-karakter. Want die heldere, zelfbewuste, wat brutale en bijna uitdagende oogopslag zou heel typerend worden voor
Nimmerdor en vele van zijn kinderen.

Omdat hij, vooral in het begin, weleens verzet pleegde kreeg hij voor karakter en trainingsgedrag slechts een 7. Het rapport
vermeldt dat de hengst een goed karakter heeft maar soms verzet toont. Later blijkt ook in de sport dat de hengst een goed
karakter heeft en doet hij zonder problemen wat van hem gevraagd wordt. Hij verlangt wel een ruiter die hem duidelijk maakt
wie de baas is en hij probeert na enige tijd steeds weer de grenzen te verleggen en de rollen te wisselen. Maar wanneer hij
erop gewezen wordt hoe de verhoudingen liggen, accepteert hij dit en is bereid zich voor zijn baas in te zetten. Paarden met
zulke karakters komen, mits ze op de juiste manier behandeld worden, dikwijls tot grote prestaties. Ze hebben moed, inzet
en werklust. Ze zijn, ondanks zo nu en dan een protest, bereid zich in te spannen.

De karakters van de Nimmerdors zijn altijd onberispelijk. Ze vragen om een consequente, duidelijke, doortastende aanpak
die zeker niet te zachtzinnig mag zijn. Een terechtwijzing is bij tijd en wijle op zijn plaats. Ze verdragen dat ook zonder
te erg beledigd te worden. Hun wat brutaal en uitdagend karakter, dat de grenzen binnen de verhouding dikwijls verkent, vraagt
erom dat zo nu en dan de hiërarchie of rangorde opnieuw wordt vastgesteld. Maar net als bij de vader willen ze dan ook werken
en zich inspannen, zodat grote prestaties neergezet kunnen worden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:34

heb een nimmerdor gereden..
best moeilijk onder het zadel, pittig. je moet echt streng met je hand zijn.

tulpje80

Re: Nakomelingen van Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:02

Ik rijd ook een nimmerdor. een sterk karakter. Kan erg moeilijk zijn, maar als je hem aan het lopen hebt, dan loopt hij de sterren van de hemel.