Nakomelingen van Silverstar (Corland x Grannus x Nimmerdor)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Nakomelingen van Silverstar (Corland x Grannus x Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:17

Ik ben erg benieuwd wie hier nakomelingen van de hengst Silverstar heeft en hoe die zijn in de omgang en onder het zadel etc.

Op internet is er niet heel veel over hem terug te vinden. Behalve onderstaande informatie via: http://www.rickjansen.com/silverstar.php

Silverstar
Corland x Grannus x Nimmerdor, 1999, Schimmel. 1.69 m , KWPN

Een superspringende, zeer luxe en zeldzaam goed gefokte hengst uit een stam van indrukwekkende prestatiepaarden.Corland, Grannus, Nimmerdor, Joost, Abgar xx en Stefan - Sinaeda tekenen voor het vaderschap.
Silverstar

Zeer bijzonder zijn echter de opeenvolgende merries op het papier.
De Stefan-merrie Ilinda (keur, pref, prest, sport) was zelf Z-springen. Zij bracht drie Z-springende en twee internationaalspringende nakomelingen.
Ook de keur, pref, prest, sportmerrie Tilinda (v.Abgar) heeft Z-gesprongen. Zij bracht in combinatie met Ramiro een ZZ-paard en met Joost de Grand Prix-hengsten Gideon (onder Peter Geerink) en Attent ZB (onder Piet Raymakers).
De Joost-merrie Colinda (ster, als 3-jarige 5e op UTV) bracht maar één veulen waarna ze overleed.
Dit product, de als 3-jarige UTV kampioensmerrie Golinda (keur, prest, sport) bracht eerst 4 nakomelingen alvorens ze in de sport werd uitgebracht. Ze won een jaar later het Nat. UTV- kampioenschap ZZ-springen voor merries. Hierna is de merrie door Eric v/d Vleuten gereden t/m de internationale sport. Haar eerste 3 nakomelingen bezorgde haar het sportpredikaat, waaronder Kolinda (keur, sport).
De moeder van Silverstar, die ZZ sprong en in het parcours opviel door haar vermogen, inzet en reflexen. Verschillende zijtakken van deze stam brachten meerdere (inter)nationale springpaarden. Silverstar wordt op het moment in het Z-springen uitgebracht door Hermann Josef Klopper. Silverstar heeft in de hengstencompetitie 2005/2006 goed gepresteerd, hij behaalde een 2de plaats in Hengelo en een 5de plaats in Goes en eindigde hoog in het eindklassement.
Op de KWPN veulenkeuring 2004 in Luttenberg behaalden 5 nakomelingen van Silverstar een 1e premie.

Zeldzaam gefokt voor gegarandeerd succes!

Wildflower

Re: Nakomelingen van Silverstar (Corland x Grannus x Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:02

Niemand een Silverstar?

Door2411

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:58

Bij ons op stal loopt een 4 of 5 jarige silverstar! Mooi beestje om te zien maar was erg schrikkerig bij het zadelmak maken. Heeft vorige week een super mooi veulen gekregen en is nu erg makkelijk in de omgang. Er wordt op het moment niet mee gereden omdat er geen passende ruiter voor is. Hoezo de vraag?

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 15:32

Bedankt voor de reactie. Mijn zus is serieus bezig met de evt aanschaf van een 4 (bijna 5 jarige) Silverstar merrie en omdat er niet veel bekend is over zijn afstammelingen probeerde ik via deze weg nog wat info te krijgen.

De merrie waar ze naar aan het kijken is heeft namelijk regelmatig de neiging om, schijnbaar zonder reden, haar voorbeen hoog op te tillen. We kregen te horen dat het een "Zilverstar tik" is. De huidige eigenaar had dat weer vaan een fokker gehoord. Dus ik was daar oa wel benieuwd naar en sowieso is het leuk om een paardje qau karakter in een bloedlijn te kunnen plaatsen.
Ze heeft trouwens aan moederskant Nimmerdor als opa.

Door2411

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:52

Ik ken de eigenaar van de hengst persoonlijk maar heb geen idee of dit een bekende tik is van Silverstar. Ik weet wel dat er in de nakeuring te weinig nakomelingen zijn voorgesteld en dat daarom Silverstar niet meer mocht dekken, hoe dit nu is weet ik eerlijk gezegt niet. Ik heb zowel Silverstar zelf als onze schimmel zien lopen maar volgens mij hebben deze alle 2 geen tik om het voorbeen hoog op te tillen. Misschien kan je contact opnemen met Rick Jansen? Hij heeft de hengst in zijn bezit en volgens mij ook zelf gefokt! Hij zal je vast meer kunnen vertellen over zijn hengst!

Succes er in ieder geval mee! Onze merrie is erg braaf en als ik meer lef had gehad was ik zeker met d'r gaan rijden!

Chizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:11

Ik loop zelf op stal bij Rick jansen (pensionstalling voor mijn pony). Ik ken Rick Jansen persoonlijk.
Rick heeft Silverstar nog gewoon op zijn stal staan.
Silverstar is een topbrave hengst. Hij heeft zelf die tik helemaal niet.
Rick heeft hem nog steeds als dekhengst staan. Silverstar heeft altijd nog gedekt ;)! En heeft nooit te weinig nakomelingen gehad.
Silverstar loopt ook weer op concour met de stalruiter Annika Noteboom op z'n rug, over een paar weken gaat hij weer het Z in.
Rick Jansen heeft inderdaad de hengst zelf gefokt. Als je meer info e.d wil, kun je mij altijd een berichtje sturen ;) !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:03

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:27

Wij hebben ook een hengst van Silverstar op stal. Erg fijn en daarnaast mooi paard met veel vermogen.
Loopt nu Z-springen en M-eventing.