Warkant van't Gestelhof

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandravm

Warkant van't Gestelhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:31

Ik ben op zoek naar mensen met nog paarden van Warkant Van't Gestelhof.

Zelf heb ik een jaarling hengst van Warkant uit een Forever (Voltaire) x Saturn moeder.

Hij is zeer goed gelukt, qua grote en vooral qua beweging. Het is een mooie jaarling.

Het probleem of geen probleem, is eigenlijk zijn karakter. Hij is zeer éénkennig. Heeft hij wel wat mee van zijn moeder.

Nu gingen we hem twee weken geleden casteren, maar de dierenarts kon niet in de buurt van hem komen. Hij haalt gericht uit. Bij mij is hij heel goed handelbaar, maar gezien mijn zwangerschap ben ik niet zo happig om tussen hem en de dierenarts te komen. Op advies van de dierenarts staat hij nu bij iemand die ervaring heeft met gedragsproblemen. (voor zover je dit eigenlijk een gedragsprobleem kunt noemen). En dit dan vooral met het oog op de castratie. Ik kan geen hengst houden. Wij hebben verder alleen maar merries.

Hij staat er nu 2 weken en naar die man luistert hij ook. Hij weet wat kan en wat niet kan bij hem (net zoals hij deed bij mij). Bij iemand anders, doet hij terug wat hij wilt. Dus ook bij de dierenarts.

Nu de eerste uitleg dat ik dan krijg is van "Niet moeilijk, het is een Ferro". Weet je, op den duur begint je dat wel tegen te steken.

Daarom had ik graag wat meer geweten over de karakters van jullie Warkant paarden.

Dakario

Re: Warkant van't Gestelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:17

ik heb een warkant staan. Warkant x Romeo. heel aanhankelijk paard. soms ook vaak met eigen wil maar doet wel alles voor zijn ruiter.
bij onze dierenarts is hij wel braaf. tot zover ik weet hé. hij was al ruin voordat we hem kochten.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:20

Bedankt voor je reactie. Mooi paardje hebje.

Is hij ook redelijk groot?

Dat eigen willetje kan ik nog met leven.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:44

Sandravm schreef:
Bedankt voor je reactie. Mooi paardje hebje.

Is hij ook redelijk groot?

Dat eigen willetje kan ik nog met leven.

nogal groot ja. te groot voor mij maar goed voor mijn broer. Elton is 178 cm groot. en mijn broer is 190 cm. dus het past perfect!

en heeft zalige gangen. Rijden is altijd met plezier! ook zeer goed springen. Eigenlijk is hij springpaard. maarja Warkant is veelzijdig hengst hé.

heb je geen foto van uw paard?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 12:16

Mijn paardje is nog een beetje jonger:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In indicatie van de grote. De andere is zijn moeder. Zij is 1,63m.

Gangen heeft hij zeker. Hij loopt precies op kussentjes.

Hoe oud is jullie paardje?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:53

Sandravm schreef:
Mijn paardje is nog een beetje jonger:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In indicatie van de grote. De andere is zijn moeder. Zij is 1,63m.

Gangen heeft hij zeker. Hij loopt precies op kussentjes.

Hoe oud is jullie paardje?

Amai die lijkt wel op die van mij. hij heeft ook een smalle witte onregelmatige bles.

Hij wordt nu 6 jaar.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:07

Dakario schreef:
ik heb een warkant staan. Warkant x Romeo. heel aanhankelijk paard. soms ook vaak met eigen wil maar doet wel alles voor zijn ruiter.
bij onze dierenarts is hij wel braaf. tot zover ik weet hé. hij was al ruin voordat we hem kochten.

Zou je me kunnen zeggen wie de moeder juist is?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:41

Loolapelooza schreef:
Dakario schreef:

Zou je me kunnen zeggen wie de moeder juist is?

moeder van elton noemt ofelia

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:29

ik heb een Warkant-merrie staan, 5 jaar.
Ze kan af en toe wel eens een eigen willetje hebben, maar blijft doorgaans uiteindelijk wel luisteren.
Ze is een beetje eenkennig, ik kan er meer mee doen dan iemand anders, maar niet om te zeggen dat iemand anders er problemen mee zou hebben.

Ik vind het wel een beetje spijtig dat ze niet echt fantastische gangen heeft, al zal dat waarschijnlijk een beetje van moederskant komen ...

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 08:43

Skibberdeen: Heb je soms een foto van haar?
Hebben jullie haar ook zelf gefokt?

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:20

Fototje hier opzij is er een van haar van voor haar 3 jaar, mss een beetje klein. Dat doet me denken dat het hoog tijd wordt dat ik er nog eens een paar recente maak ...

We hebben haar niet zelf gefokt, juist voor haar 3jaar gekocht. Had alleen maar op de wei gelopen, en viel direct mee.
Voor mezelf is ze een beetje aan de kleine kant gebleven, ben zelf +1m 80 en ze is zelf maar een 1m 66 ...

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:52

Skibberdeen: Das echt een kleintje van Warkant. Ik zou het daar direct voor doen, want hier zal het ongedraaid zijn. Ik 1m63 en paard zeker 1m70.

Ik kom eigenlijk ook van in de buurt van Antwerpen, nl. Brasschaat.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:58

Ik sta op het punt om een zoon van warkant te kopen. heb al over hem gelezen en opgezocht maar ik blijf uit verschillende hoeken horen dat warkant geen springpaard is. (Ondanks dat hij wel 1m50 gelopen heeft als 7-jarige) Men zegt dat hij vooral dressuurgerricht is, ik zoek een paard voor SGW, waardat hij volgens het internet ook goed op scoorde.

Wat zijn jullie bevindingen op springvlak met jullie Warkant nakomelingen?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 06:45

Warkant gecombineerd met een springgefokte merrie, geeft een heel veelzijdig paard.

Warkant zijn moeder zelf is ook springgefokt. Turbo van het Gestelhof is zijn halfbroer. Dezelfde moeder, andere vader en die springt er zeker niet naast.

Mijn jaarling zijn moeder is springgefokt. En ik heb hem ooit over de omheining van een meter zien springen als veulen en dit zonder enig probleem.

Een dressuurhengst wordt vaak gecombineerd met een springmerrie, omdat deze merries normaal een goed achterbeengebruik hebben. (over het algemeen)

Wat is zijn afstamming?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:12

Mallodie schreef:
Ik sta op het punt om een zoon van warkant te kopen. heb al over hem gelezen en opgezocht maar ik blijf uit verschillende hoeken horen dat warkant geen springpaard is. (Ondanks dat hij wel 1m50 gelopen heeft als 7-jarige) Men zegt dat hij vooral dressuurgerricht is, ik zoek een paard voor SGW, waardat hij volgens het internet ook goed op scoorde.

Wat zijn jullie bevindingen op springvlak met jullie Warkant nakomelingen?

Mijn broers paard is een Warkant en hij is springruiter. in training heeft hij 150 cm gesprongen met hem. en die kan dat wel! ook een topper in dressuur maar we doen dat alleen in vrije tijd :) we zijn voornamelijk springgericht.

hier foto:
Afbeelding
Afbeelding

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:37

Met mijn Warkant-merrie ben ik enkele weken aan het springen, dus ik kan nog niet echt een oordeel vellen over vermogen en techniek, maar tot nu toe doet ze het toch goed.

Langs moederskant is zij wel springgefokt, VM Toulon en VMM Lys de darmen.
Moederskant is zeker even belangrijk als de vader ...

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:08

Vrijspringen doet hij erg goed! Hij is nog maar 3jaar dus onder de man springt hij dus nog niet meer dan een kruisje. De verdere afstammelingen weet ik morgen pas... De man vergeet telkens, tot mij grote ergernis, de papieren.

Wel fijn dat jullie warkant-nakomelingen wel netjes springen! Houd jullie op de hoogte van de eventuele aankoop :D

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:21

Mallodie schreef:
Vrijspringen doet hij erg goed! Hij is nog maar 3jaar dus onder de man springt hij dus nog niet meer dan een kruisje. De verdere afstammelingen weet ik morgen pas... De man vergeet telkens, tot mij grote ergernis, de papieren.

Wel fijn dat jullie warkant-nakomelingen wel netjes springen! Houd jullie op de hoogte van de eventuele aankoop :D

ik heb in je profiel gespiekt voor warkant nakomeling te zien maar ik zie alleen maar rode prenten met mijn album op. heeft u er geen foto's van uw paard?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:18

Raar dat de afbeeldingen weg zijn? Goed dat je me erop wijst want ik wist het niet!

Maar ook al zouden mijn afbeeldingen werken, dit zou mijn eerste warkant-nakomeling zijn dus je zou er geen andere paarden vinden...
Gisteren heb ik een paard gekocht van de hengst Sandrohall, deze is op zijn beurt een zoon van de wereldberoemde 'Sandro hit' . Blijkt dat mijn zwarte ruin niets te maken heeft met Warkant ... :) Foto's volgen in een topic binnekort.

xEllennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:34

Mijn merrie is van Warkant :)
Ze is lief met mensen en nieuwsgierig, maar is heel asociaal tegen andere paarden.
Ze is nog maar 6 jaar en ik kan er al alleen mee op buitenrit!
Bij de hoefsmid is ze braaf behalve als hij haar rechtervoorbeen wil doen, is echt heel raar, ze stampt dan of wilt draaien, of ze duwt. Alleen maar bij die been?

Groetjes

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:15

Ik heb hier ook een Warkant staan!

Hij is heel makkelijk te omschrijven. Heel goed paard, fantastische gangen, mooi paard maar een ooooo zo'n speciaal karakter! Heel eenzinnig en vaak ook associaal richting andere paarden en mensen toe.

Eens je hem voor je hebt gewonnen heb je wel een fantastisch paard! :D

Even enkele foto'tjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 08:51

Wat een plaatje! Ik hoop van harte dat de mijn ook zo mag opgroeien. Wat een kanjer.

Dat éénkennige karakter heeft de onze ook. Het is een paard voor 1 baas en dan komt het wel goed. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen, vermits hij nog maar 1,5 is. Hij lijkt wel heel erg op de jouwe van aftekening.

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:20

Die aftekeningen vind je vrij vaak terug bij die Warkants heb ik al gezien.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:54

Ik heb een bijna 4jarige Warkant x Chronos merrie .
Heel aanhankelijk paard en super werkwillig.. en groot.
Ook behoorlijk eenkennig.. Ze wordt vanaf het begin af aan door dezelfde hoefsmid bekapt, en laatst wilde zijn assistent haar doen.. Nou mooi niet, ze ging gewoon zitten... :P

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:28

Mooi beestje Warkant!