heb jij een paard/pony van DUTCHBOY (v.LUCKY BOY)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kollee3

heb jij een paard/pony van DUTCHBOY (v.LUCKY BOY)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:14

Hallo,
Ik heb een vraag( ik weet niet zeker of het in het goede topic staat hoor).
Ik heb In december een pony gekocht Ziolieta ze is paard gefokt het is een dutchboy X Zeoliet.
ze schrik heel erg snel en is super bang hebben jullie dit ook ?
Of heeft ze dit echt zelf ontwikkeld?

Hoor het graag.

Nicole288

Re: heb jij een paard/pony van DUTCHBOY (v.LUCKY BOY)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:56

F-AM -> FB

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:08

Mijn kruising is van lucky boy, maar zij heeft nergens last van.
Haar vader scheen ook een makkelijk paard te zijn

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:51

Hoi, ikzelf heb dan geen dutchboy, maar heb een tijdje er 1tje bij gereden. Hij was niet echt schrikachtig, maar áls ie ging dan lette hij nergens meer op. Was niet voorzichtig met zichzelf en waren meerdere malen door geluk wel veilig thuis gekomen. Ikzelf denk dat het toch echt te maken heeft met de ruiter en de opvoeding hoe een paard reageerd, maar uit veiligheids overwegingen ben ik daarna nooit meer met hem naar buiten gegaan, ookal ben ik niet snel op de kast te krijgen. Mijn instructrice heeft ook een dutchboy gereden en achteraf hoorde ik dat zij precies hetzelfde had. Máár, ik ken er ook 3 die, als ze eenmaal lopen, ook écht wat laten zien en de instelling van de paarden die dutchboy nazaten zijn is fijn om mee te werken over het algemeen.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 11:36

Ik rij zelf 5 pony's.
De rest loopt allemaal super!
Dit was eergisteren gebeurt : Ze schrok ergens van ze spoot er letterlijk vandoor dat was de 1e keer dat ze dat deed ik was er wel op voorbereid gelukkig maar Ze kan zich echt rondmaken als ze dat hoofd naar beneden doet ik had het bijna uitgezeten toen opeens ze stil ging staan ik had alleen nog maar een touw waar ik me aan vast kon houden allebij mijn beugels waren al uit dus echt leuk was het niet :omaar toen ik viel bleef ze echt gewoon staan en je zag der denken wat doe ik nou. Eergisteren: wilde ze me er weer vanaf gooien ze ging echt super hard racen door de bak gelukkig was ik op tijd met die kop omhoog trekken anders had ik echt een probleem gehad want dat was der 2 dagen daarvoor gelukt. Daarna er echt zo hard aangezet niet normaal gisteren aan de longeerlijn echt even naar voren moeten schoppen want als zij naar voren wil wil ik weer meer dat ze respect voor mij krijgt zeg maar. Toen hield ze op en was het echt zoon mooi beestje iedereen was aan het kwijlen haha.
We halen er nu iemand bij die accupentuur doet.
Dus misschien haald dat de spanning een beetje weg.

Maar bedankt voor de reacties :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:57

de opa van mijn paardje is lucky boy.
mijn paard schrikt niet snel, maar stelt zich wel snel aan..
dus fietsers die langs de bak komen, niet eng hoor, maar de 3de fietser die dan
langs komt is oppeens wel eng, pff:P

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:57

Ik heb een Painted Black x Dutchboy, zalig dier dat nergens naar omkijkt...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:54

Djedda hier op bokt heeft een pony van Dutchman (Dutch Boy)

stal_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:14

Oud topic, ik weet het....
Onze dochter startte dit topic
Leek mij (vader) echter leuk, leerzaam (beiden niet onbelangrijk op dit forum) en correct om het verdere verloop van deze pony te melden.

Inderdaad in aanvang (was 5 jaar toen we haar kochten) een "moeilijk" karakter en een pony die al het nodige had mee gemaakt (zullen we het maar noemen.....). Bij bijv. alleen al het zien van een longeerzweep, vloog ze in het begin echt bijna door de wanden heen. Een goede verstaander kan dan het verleden van de pony wel enigszins inschatten.

Met heel veel rust, respect, eerlijkheid en enorm veel engelen geduld, hebben we dat "moeilijke" karakter voor ons weten te winnen. De pony was daarbij het vertrouwen in de mensheid totaal kwijt.
Nu we het vertrouwen weer hebben weten te winnen, is het een meer dan fantastische sportpony geworden!!! Het zgn "moeilijke" karakter gaat nu vóór ons werken. Dat heeft overigens wel bijna een jaar geduurd, met echt wel ups en downs en momenten waarop we dachten, pffff...... gaat dat wel goedkomen....
Nu loopt ze L2 dressuur, L SGW (o.a. Barchem en in de prijzen) en Z springen (o.a. Wierden). Hebben ze samen (dochter en pony) binnen een jaar bereikt vanaf helemaal groen.

Er zijn ongetwijfeld vele Bokt-ers op dit moment ook bezig met paarden/pony's waarvan ze zullen denken....pffff....gaat dat wel goedkomen???
Ik hoop dat dit een stimulans is om toch door te gaan en niet te snel naar de (te) harde methode te grijpen. Het volhouden loont, in ons geval loont het zelfs ver boven onze stoutste verwachting!