Nakomelingen Washington DC

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Nakomelingen Washington DC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 15:37

Hallo, mijn merrie (Del pierro P&B - Don renoir) wordt vanavond :-) gedekt door Washington DC.
Ik ben naar de hengst wezen kijken en de eigenaar verzekerde me dat hij een braaf paard is met brave nakomelingen. Ik ben met het beest bezig geweest en hij had wel
hengstenmanieren, maar wel braaf.
Nu is de DA (ga geen namen noemen) gisteren geweest en hij zei "ik ken afstammelingen van deze hengst en die zijn totaal niet braaf! en echte beren van paarden"
Nu dat beren van paarden vindt ik niet erg, ik zie graag een groot breed paard, maar dat niet braaf... :-(

Nu weet ik ook wel, dat 5 of 6 nakomelingen niet veel zeggen (hij heeft er al superveel) en je moet ook de opvoeding en de moederskant in de gaten houden, maar toch e!
De merrie heeft als opa heartbreaker, dus ik wou een rustiger karakter doorfokken. Ze is wel braaf zelf in omgang, maar toch een echte heartbreaker onder het zadel :-)

Nu is mijn vraag heeft er iemand een washington dc afstammeling, of kent iemand er een? En wat voor paarden zijn dat? En als ze moeilijk zijn, wat is dan moeilijk? Kuren hebben, gevoelig zijn, weinig manieren... of compleet geschift?
Een iets moeilijker paard is niet zo erg, ik rij al 20j paard en heb goede en professionele begeleiding, maar ik wil geen geflipte zot in men stal! :-)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:29

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:13

Ik ken 1 Washington, een 4jarige, écht een makkelijke!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 08:10

Ja, ik heb me echt wel georiënteerd hoor, ben naar 5 of 7 hengsten gaan kijken en veel opzoekwerk gedaan naar bloedlijnen, prestaties, echt gezocht naar wat er kon verbeterd worden aan de merrie, ...
ben echt niet over 1 nacht ijs gegaan!
En ik kwam steeds terug uit bij washington. En heb met wim ook goede gesprekken gehad en vertrouw hem.
Hij noemt de washingtons ' vranke bakkesen' of beter gezegd paarden die naar je toe komen, geen bang hebben en veel lef hebben!
Dus een goede opvoeding is wel vereist, .... maar das geen probleem, heb al lang paarden en ben omringd door mensen die hun vak heel goed verstaan!
Dus ik heb er goede hoop in, zo snel geven we niet op!
Maar het is altijd even schrikken als je zoiets hoort, maar na gerelativeert te hebben en gisteren nog eens met wim te hebben gepraat, ben ik er zeker van
dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

Nicole288

Re: Nakomelingen Washington DC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:15

F-AM -> FB

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:08

Mijn merrie is een aantal jaren gelden gedekt door Eurocommerce Washington. Is dat dezelfde hengst of is er nog een Washington? Mijn merrie heeft toen een merrieveulen gekregen van deze Washington, een leuke maar pittig ding. Nu 5 jaar, is 1.68 hoog, kan lekker springen maar is nog wel voorzichtig. Met inrijden was ze best heet en lastig, maar het is goed gekomen. Nu is het een heel leuk paard. O ja, ik heb toen de merrie gekocht en het veulen is bij de eigenaar/fokker gebleven. Hij heeft een ruiter die haar uitbrengt. Ze staat in de buurt dus ik zie haar nog weleens.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:24

Nee, het is Washington DC (van Espri) Geen eurocommerce.
Maar toch bedankt voor de reactie! ;)