Tuschinski nakomelingen onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winferno

Tuschinski nakomelingen onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 14:56

Wie heeft er een Tuschinski nakomeling onder zadel ?
Hoe cool of rillig zijn ze ?

Sjoukie1305

Re: Tuschinski nakomelingen onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:26

Zoek via de zoekfunctie naar Tuschinski en dan kom je meerdere topics over hem en zijn nakomelingen tegen..

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 09:07

Heb ik al gedaan, maar gaat bijna allemaal over veulens ...
meeste zijn gepost in de eerste jaren van zijn goedkeuring

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:10

ik heb een Tuschinski x OOSeven merrie onder het zadel. Is nog erg groen, maar ontzettens gevoelig. Neemt mijn gevoelens feilloos over, zolang ik maar rustig blijf, is zij dat ook. Zodra ik iets van spanning of stress laat merken, raakt ze in paniek en is er heel moeilijk aan te rijden. Het is een paard die je karakter waanzinnig spiegelt, en die erg fijn kan lopen. Ook is ze erg soepeltjes, draait moeiteloos om haar as heen. Kortom, een wereldpaard waar je van kan leren!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:58

[HK] Grootte nakomelingen Tuschinski, in dit forum staan echt allemaal verhalen over Tusjes onder het zadel..

Die van mij gaat volgende week zaterdag weg om te beleren, kan dus onder het zadel nog niks vertellen..

Wel is zijn karakter super, erg cool in het hoofd. Gisteren voor het eerst gelongereerd en meteen met bitje in, meneer is 1 keer weggevlogen, maar verder pakte hij het super op. Hij is ongelofelijk ruim, stapt bijna een halve meter over in de stap, in de draf is hij erg krachtig en loopt al met veel balans. het ziet er tot nu toe enorm veelbelovend uit, dat hoor ik trouwens van de meeste Tuschinski's!!

Zelf doet hij het nu ook echt super onder Tommie Visser, zijn kwaliteiten komen nu echt tot zijn recht. Gisteren hadden ze in Almelo in het ZZ-licht een 5e en een gedeelde 3e plaats, terwijl Tommie hem nog niet zo lang onder het zadel heeft. Dat belooft wat voor de toekomst!

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:20

Heel erg bedankt, dit forum had ik niet gevonden. Het heeft me al heel wat wijzer gemaakt !

kvanlieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:39

Hallo,

Ik heb ook een Tuschinksi. Hij is 5 jaar en loopt L1. Het is een super braaf en lief paard. Hij loopt altijd heel erg mak mee aan het touw de wei in. Zodra ik op stap om te gaan rijden wordt het een ander paard en is hij erg fris en moet ik hem meteen aan het werk zetten. Wanneer ik hem niet bezig houdt gaat ervandoor. Ik heb er dan ook al een aantal keren naast gelegen. Ik ben ben nu flink aan het trainen waardoor hij braver wordt. Al blijft hij altijd super alert en moet ik zelf ook goed opletten. Maar zoals ik al zei, wanneer ik hem aan het werk houdt gaat het erg goed. Hij loopt dan op dit moment ook erg goed en hij geeft aan het hem allemaal erg makkelijk afgaat. Wel is hij super groot geworden. Hij meet op dit moment 1.71.
Ik zou het leuk vinden om van anderen meer verhalen te horen over zijn/haar Tuschinski. Tot nu toe lees ik best wel herkenbare dingen. Graag wil ik ook wat foto's zien. Van mijn paard zet ik ook wat foto's bij mijn profiel.

Groetjes Katrien

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:02

Ik zal ook maar is wat over mijn Tuschinski vertellen. Ik heb een 5 jarige keur merrie van tuschinski. Een superfijne paard, Goed lopen, fijne kop er op. Kan wel is verschieten maar blijft wel aan het lopen. De mijne is juist op een vreemdterrein nog makkelijker te rijden. Ook mijn tus is groot. Denk rond de 1.72m. De bedoeling is om over een maand M1 te starten. Ze heeft vannacht haar eerste veulentje gehad. Een donkerbruine merrie veulen van Negro.

ThaliaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:23

Hey
Ik heb eens een vraagje.
De Tuschinsky paarden hoe zijn ze onder het zadel? Kijkerig, braaf,...?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:43

Top, mits ze in je straatje vallen :+. Ik kan aardig overweg met die van mij, vind het een wereldpaard. Maar ze heeft wel karakter, en tot nu toe heb ik van alle Tuschinski's hetzelfde gehoord.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:49

Oh die van mij is zo fantastisch <3 Als ze voor je wil gaan, dan is het zo'n super braaf werkwillig paard! Wil ze een dagje niet, dan kan ik het vergeten :+
Maar over het algemeen een super braaf paard, kan zich soms druk maken over niks maar haar goede karakter overheerst toch wel