Gelderse nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Gelderse nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:51

Hoi Allemaal
Was een beetje aan het rondneuzen op bokt, en zag dat er niet echt veel over de nakomelingen van het Gelders paard ging. Dus bij deze, wie oh wie hebben er allemaal Gelderse nakomelingen? Welke hengst? Wat doe je er mee? Ik hoor graag van andere mensen wat ze van deze gewéééééééldige paarden vinden. Ik zou vast beginnen wat we hier op stal hebben staan:
30-jarige merrie van Monarch
27-jarige merrie van Satelliet
22-jarige merrie van Satelliet
8-jarige merrie van Parcival
8-jarige merrie van Zichem
3-jarige merrie van Vitens
2-jarige hengst van Sirius
1-jarige hengst van Vitens
Hebben met veel verschillende hengsten gefokt binnen de Gelderse fokkerij.

Wilawander

Re: Gelderse nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:49

16 jarige Zep x bazuin en haar 2 jarige van Don laurie II (geen gelders meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:59

Heb er momenteel 3 en de 4e is op komst, ze staan in mijn profiel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:15

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:16

Ja klopt probeer zoveel mogelijk met competitie mee te doen. Didam is half uurtje rijden, en Hengelo maar kwartiertje. Doe met de 8-jarige Parcival mee. De Zichem is op het moment hoogdrachtig, en de 22-jarige Satelliet is in juni uitgeteld van Vitens.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:05

Dat is aardig wat Gelders bloed. En ja, de meesten zitten in het Gelderse topic! In de openingspost kan je de afstammingen ook bekijken geloof ik!

Wij hebben een Nando en een Cinovo. De eerste loopt voor de kar en de tweede onder het zadel. Ook is het nog de bedoeling dat ze een tweespannetje worden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 00:30

Hebben jullie trouwens de nieuwe IDS gezien? Elegant maar 400 euro dit jaar. Vorig jaar meer toch?

Heb pas een hengstadvies van de inspecteur van het Gelderse paard gehad, jullie kennen haar wel ;)

Moet nog even bellen voor tekst en uitleg, maar dit is het:

Wendy (Nando): Vitens of Sirius, om wat meer lengte erin te brengen.
Belinda (Cinovo): Elegant, Vitens of Alexandro P.

Vorig jaar hebben we juist Wendy bij Elegant gehad, maar die pakte niet. Ik wil wel heel graag een Elegant kind fokken, nu het nog kan. Hij is zo leuk! Op 1 of andere manier hadden we besloten dat Elegant niets voor Belinda was, maar waarom weet ik echt niet meer.

Het dekadvies voor Wendy is trouwens exact hetzelfde als Janne 1,5 jaar geleden al gaf, en dat advies heb ik daarna ook nog een keer van Hans Krudde gehad. Toen hebben we haar toch bij Elegant gedaan, als het te klassiek werd gaf dat ons niets omdat het eerste veulen wel zou blijven. Op een info avond werden we zowat voor gek verklaard dat we zo'n klassieke als Wendy bij Elegant deden, maar zo super klassiek fokt hij toch ook weer niet (klassiek in de zin van ouderwets, want herkenbaar Gelders mag het zeker zijn!)

Voor Belinda hebben we ook al een paar x dit advies gehad: Koss.

Ik weet het ook niet meer. Qua bloed kunnen we iig alle kanten op, als het maar niet te tuigtypisch is. Weet ook nog niet wat en wie Dick wil dekken dit jaar, denk dat hij zowieso nog wel een dekking bij Donkelaar kan halen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:59

Ik heb een 3 jarige ruin van Koss x Goudsmid die van de zomer onder het zadel gaat. Wat ik er mee ga doen? Waar ze voor gefokt zijn, lekker veelzijdig gebruiken. Maar primair wil ik er dressuur mee rijden, af en toe een sprongetje en een buitenritje.

Brigitte

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:16

Ik heb een bijna vierjarige van Elegant x Koss. ben bezig haar in te rijden en wil net als damian23 lekker veelzijdig met haar bezig gaan. Van alles wat, het liefst ook ooit nog eens het tuig in. Maar daar zal ze toch eerst wat relaxter voor moeten worden...

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:28

Ik heb ook en Koss x Zichem. Hij is nu een klein jaartje onder het zadel en doet het super goed. Mijn dochter springt er mee en ik dressuur B+4.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:29

Leuk paard maar wel een beroerde foto

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:55

Ik rijd voor G. Hofs (Westendorp :) ) een gelderse Sirius X Ubis merrie. Die vorige week trouwens voor de 4e keer op rij een merrieveulen heeft gekregen van Vitens.

Bij ons thuis staat een Ulster X Duc de Normandie die dragend (zeer hoog dragend) is van ook Vitens. En de dochter van de Ulster X Duc de Normandie, Baronette is een Elegant.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:17

t40 schreef:
Ik heb ook en Koss x Zichem. Hij is nu een klein jaartje onder het zadel en doet het super goed. Mijn dochter springt er mee en ik dressuur B+4.

Afbeelding

Leuk dier, maar je zadel ligt ver over het schouderblad en hij loopt wat te rond.
Volgens mij wordt hij nog leuker als je daarmee aan de gang gaat...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:33

Er zitten volgens mij heel wat Gelderse liefhebbers op Bokt hoor. Zie het topic waar janne naar verwijst.

Ik heb een Elegant x Zep x Commandant x Zie profiel.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:35

Ik heb een 7 jarige Ahoy x Farao staan.
Afbeelding

iris_okke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:57

Ik ken een man met 3 gelderse nakomelingen, het zijn echt goede sport paarden zeg, zijn oudste van 4, of 5 die kan super goed springen maar ook super goed dressuren.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:47

Ik heb een gelderse merrie gehad sandra x Uriant helaas 3 jaar geleden overleden op 22 jarige leeftijd. (koliek)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:52

een 9 jarige gelderse zwarte merrie van Elegant springen en dressuur
een 6 jarige ruin ook van elegant (ook zelfde moeder) is nu zadelmak en zijn beide te koop