verwanten van Frisa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anitamf

verwanten van Frisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:52

hoi allemaal!
er is niet veel over bekend, maar mijn verzorgpaard heet Frisa.
ze heeft een zoon die Oliseh heet, de vader van Oliseh heet Vainqeur.
Dan heeft ze nog een zoon die Bo heet, Bo is verkocht naar de achterhoek, de vader van Bo is Bodyguard.
Frisa is ongeveer 15 jaar, en staat op dit moment in Lieren. ( gemeente Apeldoorn )
maar hier staat ze nog maar vanaf oktober ongeveer.
Frisa is een merrie, ze is half fries, en half engels volbloed. ook heeft ze nog iets van Trakehner in zich zitten.
Haar niveau is L.

ik zou graag in contact komen met haar ( of een van haar ) ouders, maar ook opa en oma, broers, zussen, of nakomelingen ( want die schijnt ze veel te hebben! ).
alvast bedankt!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:26

Wat is de afstamming/pedigree van Frisa?
Welke Vainqueur? Welke Bodyguard? Er zijn verschillende dekhengsten met die namen die wat jaartel de vaders zouden kunnen zijn?
Waren Oliseh en/of Bo in een stamboek geregistreert? Zijn dit hun volledige namen (geen achtervoegsels)?

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:51

Dit zijn allemaal GEEN geregistreerde paarden, zijn allemaal hun volledige namen, en is eigen fok ;) Ik ken deze paarden al zo'n 10 jaar.. Ik weet verder niet waar alle kinders van Fries heen zijn, en ik denk dat het merendeel van haar familieleden allemaal bij haar op stal staan, afgezien van Bo, dit was overigens een merrie ;) De moeder van Frisa was Sunny, een Engels volbloed, een vos. Zij leeft niet meer, al een aantal jaar niet meer. Heel veel meer kan je niet over haar verdere verwanten vertellen, dan dat je zelf al weet.

Mahlisya

Re: verwanten van Frisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:39

Volgens mij heeft een van de mensen op onze stal een zoon van Bodyguard, maar ik weet het niet zeker. Dat is trouwens een merrie genaamd Gouda.