nakomelingen van Fonia (Wolfgang x Spartaan)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

nakomelingen van Fonia (Wolfgang x Spartaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 22:53

Ik zou graag willen weten waar de kinderen en kleinkinderen van onze merrie zijn gebleven en wat ze doen. We hebben Fonia als 5-jarige gekocht en ze had al 2 veulens gehad voordat ze bij ons kwam. Fonia komt uit de -onia stam. Haar moeder is Vonia D, daar de moeder van is Lonia, Ulonia enz. Inmiddels is Fonia 23 jaar en gepensioneerd. Aan moeders zijde is het een afstammeling van Spartaan (Sinaeda, uit de Gambo-lijn) en aan vaders zijde Wolfgang (Farn). Fonia zelf is een zweetvosmerrie met 4 witte benen (achter gelaarsd) en een grote bles. Ze is vrij klassiek gebouwd (daar hou ik zelf wel van).

Ik weet dat ze een veulen heeft gehad van La Dalco en een veulen van Goodwill. Ook moet er sowieso dochter zijn die Comtessa heet en een kleindkind Promise. Fonia is gefokt in de omgeving van Utrecht dus wellicht dat haar nakomelingen ook in die omgeving wonen. Bij ons heeft ze 2 veulens gehad, Vernados en Wainonia. Vernados is verkocht naar Duitsland en Wainonia is in ons bezit. Mocht iemand een paard hebben uit deze lijn, dan hoor ik dat graag, ben erg benieuwd!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:24

Kun je zo opvragen bij het KWPN.

Muronia

Re: nakomelingen van Fonia (Wolfgang x Spartaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:04

...dat is me uiteraard wel bekend, maar ik probeer hier mensen te vinden die wellicht familie van mijn paard hebben, zodat ik misschien eens een fotootje of wat contact met die mensen kan hebben