wie heeft er ook een V alba r?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

wie heeft er ook een V alba r?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 00:07

nog meer bokkers met een nakomeling van de hengst V alba r?
ik heb een jaarling merrie van de hengst,een mega eigenwijs mormel....maar wel leuk natuurlijk.
ze is aan het verschimmelen,nadat ze als vos met 4 hoge witte benen en een zeer brede uitlopende bles is geboren.
er is al eerder een topic geweest over nakomelingen van alba...daar waren er niet zo veel,
dus probeer ik het nog maar een keer,want wie weet zijn er wel nieuwe albatjes bijgekomen..
of onderweg!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:52

Ja, wij hebben er één. Een hengst van bijna 1 jaar oud, goed aan de maat. Super bewegen. Echt een mooi dier om te zien. Lief en makkelijk in de omgang. Een echte knuffel maar wel met pit. Komt uit een eigen gefokte merrie van Totoche du Banney uit onze Athlet Z Lepanto Farnese merrie. Op de video pagina van onze site staat ook een filmpje.

Ook verwachten we eind mei van dit jaar nog een veulen van Alba. Info hierover staat onder de hengstenkeuze van onze site www.mansolein.com

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 12:27

hey mansolein!
ik wist dat je een alba veulen had,volgens mij had jij het vorige alba topic aangemaakt.
ik zal zo even op de site kijken! leuk!
mijn alba is ook goed aan de maat,en aardig breed...
had jij ook niet een nu 2 jarige uit die casco merrie uit bentelo?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:36

knooopje schreef:
hey mansolein!
ik wist dat je een alba veulen had,volgens mij had jij het vorige alba topic aangemaakt.
ik zal zo even op de site kijken! leuk!
mijn alba is ook goed aan de maat,en aardig breed...
had jij ook niet een nu 2 jarige uit die casco merrie uit bentelo?

Hallo,

Ja dat klopt Delios bedoel je zeker de Favoritas xx x Casco Linaro.

Ik ben erg benieuwd naar onze tweede alba, dit jaar, voor de eerste hebben we aardig wat animo gehad maar we willen hem niet verkopen.

knooopje

Re: wie heeft er ook een V alba r?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 15:14

ja klopt delios,de casco merrie is nu onder het zadel makkenlijk en braaf paard,de linaro merrie gaat dit jaar weer bij de hengst.
mijn alba is ook niet te koop!
ik heb haar zelf gefokt en hou haar lekker voor mezelf!
hebben jullie dezefde merrie weer bij alba gedaan of nu bij een andere merrie.
vind de alba die jullie hebben een heel leuk beesje,op het filmpje lijkt hij echt mega groot,ene heerlijk bewegen!
die van mij is een dik propje maar ook met een mooie ruime draf eronder,ze heeft een handig galop,wisselt makkenlijk en springt mooi door het lichaam met het kontje er altijd uit.
wanneer word jullie 2 de alba verwacht?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:26

knooopje schreef:
ja klopt delios,de casco merrie is nu onder het zadel makkenlijk en braaf paard,de linaro merrie gaat dit jaar weer bij de hengst.
mijn alba is ook niet te koop!
ik heb haar zelf gefokt en hou haar lekker voor mezelf!
hebben jullie dezefde merrie weer bij alba gedaan of nu bij een andere merrie.
vind de alba die jullie hebben een heel leuk beesje,op het filmpje lijkt hij echt mega groot,ene heerlijk bewegen!
die van mij is een dik propje maar ook met een mooie ruime draf eronder,ze heeft een handig galop,wisselt makkenlijk en springt mooi door het lichaam met het kontje er altijd uit.
wanneer word jullie 2 de alba verwacht?

Ja, klopt. Wat leuk om te horen dat zijn moeder nu onder het zadel is. Ze staat dus nog bij jullie op stal?

De tweede merrie die we met alba hebben is een andere, dit is een aligator de fontaine jalisco b merrie. Het eerste veulen van alba was uit de totoche du banney athlet z lepanto merrie.

Ja die van ons is ook flink aan de maat net als zijn moeder trouwens. Het was ook een vroeg veulen, van eind maart vandaar dat hij op het filmpje al wat groter is.
Het tweede alba veulen komt laat, pas eind mei. We hebben de merrie twee dagen voor alba werd teruggetrokken uit de dekdienst nog drachtig van hem gekregen, gelukkig maar! Dus echt één van de laatste!

Heb je foto's van jou alba veulen/jaarling?

Hihahopla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:48

Ik ook!!
Heb hem vorig jaar gekocht op de veiling van roelof!
Het is Alba x joost x Abgar

Echt geweldig leuk paardje, komt uit dezelfde moeder als namelus!

x B-)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:58

Hey ik heb dit topic helemaal gemist! Vorig jaar was er ook zo'n topic, met volgens mij precies dezelfde mensen :D Aanschouw mijn 1 jarige Alba:

Afbeelding
(foto is niet vanuit een mooie hoek genomen, ze ziet er zo wat overbouwd uit :+ )

Filmpje van toen ze 1 dag was:
http://www.youtube.com/watch?v=9sL_Lz9SI_A

Filmpje van in december:
http://www.youtube.com/watch?v=PsIjZWh2BwA

Ze staat nu op het land tot en met september ofzo, ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ik over 1,5 maand weer ga kijken ;)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie alba's, heeft er iemand foto's?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:08

Nog wat oudere fotos:

Afbeelding
Dat lichte veulen is ook van alba, dat is echt een reus ;)

Onduidelijke foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:13

Mansolein schreef:
Ja, wij hebben er één. Een hengst van bijna 1 jaar oud, goed aan de maat. Super bewegen. Echt een mooi dier om te zien. Lief en makkelijk in de omgang. Een echte knuffel maar wel met pit. Komt uit een eigen gefokte merrie van Totoche du Banney uit onze Athlet Z Lepanto Farnese merrie. Op de video pagina van onze site staat ook een filmpje.

Ook verwachten we eind mei van dit jaar nog een veulen van Alba. Info hierover staat onder de hengstenkeuze van onze site http://www.mansolein.com

Die van jou is lief en makkelijk? Dan zal het niet aan de vader liggen dat mijn veulen af en toe zo'n portret is :D Ze is wel lief en ze kan ook wel makkelijk zijn (met trailerladen bijv.) maar als ze iets niet wil, gaat ze recht overeind :D Toen ze bijv gechipt moest worden hoorde ik dat ze met 3 mensen vastgehouden moest worden omdat ze steeds ging steigeren ;) Het andere albaveulen is zo weer helemaal niet. Het zal wel aan de moeder liggen :D