nakomelingen Hors la loi II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina32

nakomelingen Hors la loi II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 15:29

ik zag de naam hors la loi toch wel regelmatig voorbij komen en
aangezien de topics oud zijn en ik niet meer kan reageren start
ik maar eens een nieuw topic over de nakomelingen van deze hengst.
wat ik heel veel zie bij deze nakomelingen zijn de grappige bles.
de karakters zijn nogal heel uiteenlopend.
mijn paard is een nakomeling van hors la loi II maar heeft niks van
het karakter van zijn vader, hij is heel lief en speels, villeneuve is wel
echt een vrouwenpaard maar kinderen en kleine pony's vind hij ook helemaal
geweldig, ik kan hem met ieder paard in de wei zetten hij vind iedereen leuk.
rijtechnisch is hij in de dressuur nogal lui ik moet hem veel met de benen
rijden maar gaan we een sprongetje wagen dan is hij helemaal in zijn nopjes,
bij zijn vorige baasjes heeft hij tot nu toe 1,50 gesprongen en hij heeft er echt
plezier in, zodra we naar buiten gaan dan komt het echte paard in hem naar
boven en wil hij het liefst uren crossen.
wat villeneuve ook niet van zijn vader weg heeft is zijn hoogte want hij is namelijk
1.83m hoog.
ik zou graag wel eens wat broertjes of zusjes van hem zien.

Afbeelding

Afbeelding

marina32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:54

helemaal niemand!!! :n

Nicole288

Re: nakomelingen Hors la loi II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:01

Mijn buurman heeft een Hors la Loi merrie gefokt, een vosmerrie met idd ook een apart blesje :) Ze kan super springen, scoorde 85 85 80 voor vrijspringen op de keuring en moet onder het zadel ook bijzonder springen (heb haar nog niet aan het werk gezien). Ze heeft eerst 3 veulens gekregen en zou nu de sport in gaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:29

Hey!

Ik rij een merrie van Hors la Loi. En zij lijkt ook totaal niet op haar vader.
Ze heeft veel meer weg van haar opa Hamlet (vader v moeder)

Ze is ontzettend werkwillig, eerlijk, leergierig, vriendelijk, nieuwsgierig en mensgericht. Een geweldig dier.

Ondertussen heeft ze meerdere veulens gehad, welke haar karakter echt meekrijgen.

In mijn profiel staan heel veel foto's en ook links naar foto topics.

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:17

Het is wel niet de jongste topic meer maar ik wilde even melden dat ik ook in het bezit ben van een Hors la Loi II nakomeling. Velvet's Pie is z'n naam en komt uit een Mon Coeur x Quito du Baussy merrie.
Heb hem zelf gefokt. Dressuur vind ie minder en als je hem echt doorvraagt kan hij wel eens gaan draken.
Je moet hem dan wel inz'n waarde laten en er niet tegen gaan vechten dan lost het z'n eigen wel weer op. Springen doet hij redelijk goed maar ik heb een geweldig eventing paard aan hem. Crossen vind hij dan ook helemaal top. In omgang is het ook een heel fijn paard.

Ashley5760

Re: nakomelingen Hors la loi II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:37

Ik heb een tijdje een horse la loi gereden (volgens mij rijd of reed schoentje op bokt haar op wedstrijd).
Kunnen goed springen maar dat karakter wil ik echt niet op stal :+ naar mate ze meer werte werd het wel wat beter maar blijven aparte ;).

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:47

Ik heb geen directe Hors la Loi II maar mijn hengst is een Eurocommerce Washington x Hors la Loi II.
Ook ik merk niets van het karakter van opa. Hij is juist ongelooflijk betrouwbaar en rustig en totaal geen hengst in de omgang.
Maar dat hoor ik wel meer over nakomelingen van Hors la Loi II, de meeste hebben het karakter niet overgenomen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:51

Het karakter viel best mee hoor van Hor la loi. Grotendeels zo gemaakt, grotendeels veel hengst.
Er is altijd heel erg overdreven als het om hem gaat.
Nakomelingen zijn vaak ontzettend getalenteerd en gevoelig. En dat is voor het gros van de amateuristische ruiter te veel om te handelen.

uk2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:03

Het is al wel een ouder topic maar ik wilde even melden dat ik ook in het bezit ben van een Hors la Loi II nakomeling.
Ukkepuk is een hors la loi II x holland heb hem zelf zadelmak gemaakt en daarna als 4 jarige gekocht van de stal waar ik toen werkte zijn in het b springen en b dressuur gestart heeft uiteindelijk Z gesprongen en loopt nu nog ZZ-Zwaar en is lichte tour startgerechtigd (in 9 proeven). Is soms wel een boefje je moet hem ook wel in z'n waarde laten maar doet in de ring vrijwel altijd goed zijn best.