Nakomelingen van Arezzo VDL?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

Nakomelingen van Arezzo VDL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 13:28

Zijn die er al?
Of wie verwacht er dit jaar een nakomeling van Arezzo? Waarom heb je voor hem gekozen en met wat voor merrie?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 02:15

Wij verwachten een nakomeling in de eerste week van April.

Wij hebben voor hem gekozen vanwege zijn geweldige moederlijn, beetje commercieel met de hengsten Chin Chin & Heartbreaker. Daarnaast is onze merrie wat bloederig, zodat zij dat punt van Arezzo wat kan verbeteren. En hij is betaaldbaar :+

In nakomelingenonderz. is gebleken dat de merries over wat bloed moeten beschikken en niet op de voorhand gebouwd moeten zijn.

A.s. jaar zullen we een voor wat meer bewezen hengst gaan.

Edit: Overigens viel Arezzo mij al eerder op bij een hengstenshow om zijn nuchterige en toch o zo voorzichtige manier van springen.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 12:10

Dat is inderdaad ook de indruk die ik van hem heb en waardoor ik hem op het oog heb voor onze merrie. Onze merrie beschikt ook over behoorlijk wat bloed en dat mag wel iets verminderd worden. Uiteraard is dat theorie, maar dan ga je er geen bloederige hengst op zetten ;)

Heb je toevallig een standfoto van jullie merrie?

Voor ons wordt het trouwens een veulen wat we willen gaan houden. Ik vind alles wat achter Arezzo zit behoorlijk bevestigd; dat is voor mij voldoende.
Via welke hengstenhouder hebben jullie gedekt als ik vragen mag? En wat was het dekgeld?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:55

Jose22 schreef:
Dat is inderdaad ook de indruk die ik van hem heb en waardoor ik hem op het oog heb voor onze merrie. Onze merrie beschikt ook over behoorlijk wat bloed en dat mag wel iets verminderd worden. Uiteraard is dat theorie, maar dan ga je er geen bloederige hengst op zetten ;)

Heb je toevallig een standfoto van jullie merrie?

Voor ons wordt het trouwens een veulen wat we willen gaan houden. Ik vind alles wat achter Arezzo zit behoorlijk bevestigd; dat is voor mij voldoende.
Via welke hengstenhouder hebben jullie gedekt als ik vragen mag? En wat was het dekgeld?

Wij hebben haar gedekt via Jespers, het was toen € 900 excl.

Hier paar foto's van 2 weken geleden ofzo;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijinn

Re: Nakomelingen van Arezzo VDL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 11:12

Mooie merrie! Ze lijkt zo op het eerste gezicht qua bouw wel een beetje op die van ons.
€ 900,- dekgeld is wel te doen. Jespers heeft hem niet meer op de site staan zo te zien, dus even verder zoeken.

Ik ben benieuwd naar het veulen :j

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:31

Hij staat denk bij Brinkman nog wel op de site.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:36

Via Google vind ik 'm daar nog wel, maar geen dekgeld? Of ze moeten het inmiddels veranderd hebben.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:54

Ik zou gewoon eventjes een mailtje sturen. Bij mij reageerde ze vorig jaar best snel.