Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar nooit om je specifiek eraf te bokken, als het gebeurde was het als een soort ontlading en stond vervolgens te kijken wat er nou gebeurd was...en dan was het over.maureen schreef:Ik had er één uit geloof ik de eerste jaargang van Koriander (een "O"tje)maar die heb ik helaas moeten laten inslapen ivm schouderblessure. Ook kleine ruin gebleven rond de 1.56 en idd super springen! Ook leuk in het dressuren, goudeerlijk karakter(grote knuffelkont) maar ook een boef en kon erg snel en wel heftig reageren bij schrik/teveel energie en kon dan echt enorm hoog bokken, nog nooit eerder meegemaaktMaar nooit om je specifiek eraf te bokken, als het gebeurde was het als een soort ontlading en stond vervolgens te kijken wat er nou gebeurd was...en dan was het over.
Moeder was uit Lauterbach van Landgraaf en ook niet zo groot.
sanurie schreef:maureen schreef:Ik had er één uit geloof ik de eerste jaargang van Koriander (een "O"tje)maar die heb ik helaas moeten laten inslapen ivm schouderblessure. Ook kleine ruin gebleven rond de 1.56 en idd super springen! Ook leuk in het dressuren, goudeerlijk karakter(grote knuffelkont) maar ook een boef en kon erg snel en wel heftig reageren bij schrik/teveel energie en kon dan echt enorm hoog bokken, nog nooit eerder meegemaaktMaar nooit om je specifiek eraf te bokken, als het gebeurde was het als een soort ontlading en stond vervolgens te kijken wat er nou gebeurd was...en dan was het over.
Moeder was uit Lauterbach van Landgraaf en ook niet zo groot.
Vervelend dat je hem heb moeten in laten slapen. Die van mij kan ook super dressuren, is wel wat lastig in de aanleuning. Ook heeft die van mij een goedeerlijk karakter en houd super van aandacht, een echte knuffelkont dus. Hij is ook erg goed in touwtje losmaken en zit overal graag aan(jassen, ritsen, enzv.)
Deze kan ook soms wat heftig reageren, nog nooit gebokt onder het rijden gelukkig maar soms wel wat los aan de voorkant maar je kan het niet echt steigeren noemen. Maar soms is hij weer super braaf en dan denk je dat er een bom kan omtplofen. Ik kan onder hem door lopen, boven op hem staan en hij is super braaf met longeren en grondwerk.
plukken aan je touwtje, kraag of rits van je jas, knoop losmaken hi hi (maar doet zijn moeder trouwens ook) De aanleuning was juist erg makkelijk bij hem, het ietsje hoger oprichten vond hij wél lastig. De ontploffende bom, dat gevoel, helemaal Ol en daarnaast idd zó braaf en eerlijk, eronder door etc, maar ik moest wel altijd even inschatten hoe het humeur vd dag was. Er waren echt dagen bij dat ik hem maar lekker met freestyle of longe aan het werk zette en er niet op ging (werkte super) en andere dagen kon je er bij wijze van een kind opzetten.

maureen schreef:O nee, springen deed hij alles, eerder te groot...Twee meiden met Z paarden en de andere internationale (pony) ervaring hebben hem voor mij een paar keer uitgebracht in B en L (oefen)parcoursen toen hij nog goed was. Maar moederskant zat dat er ook in, mams Z paarden geworden ondanks haar kleine formaat (1.56,5) en oma in Duitsland S niveau. Maar ikzelf ben daar niet goed genoeg in, vind het best leuk maar niet het grote werk
Leuke foto's trouwens allemaal

Hij had eerst ook wel eens de neiging om te vroeg, te breed, te springen, niet zuinig met z'n krachten, maar alles ruim eroverheen. Heel lenig ook.