Nakomelingen van Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CMP

Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:32

Wie heeft er een nakomeling van Jazz?
En hoe is zijn/haar karakter?

Ik heb een 4 jarige Jazz X Kennedy.
Sommige mensen verklaarden mij voor gek, omdat ze vast een moeilijk karakter zou hebben.

Nou is mijn Jazz gelukkig één met een gouden karakter en ze kan nog eens fijn bewegen ook!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:45

CMP schreef:
Wie heeft er een nakomeling van Jazz?
En hoe is zijn/haar karakter?

Ik heb een 4 jarige Jazz X Kennedy.
Sommige mensen verklaarden mij voor gek, omdat ze vast een moeilijk karakter zou hebben.

Nou is mijn Jazz gelukkig één met een gouden karakter en ze kan nog eens fijn bewegen ook!

Ik verklaar je niet voor gek.
Ok sommige Jazz kinderen zijn niet makkelijk maar dat licht ook aan de moederlijn en hoe je ermee om gaat.
Ik heb een Jazz x amor merrie gereden een erg aparte merrie, geen paard voor alle ruiters. Maar kon goed met haar opschieten. Was als 3 en 4 jarige een erg moeilijk paard. Maar nu met 7 jaar goed te rijden zelfs in het bos en over straat. (moet wel altijd met hoofdstel naar de wei gebracht worden)

2010 ga ik 3 afstammelingen van Jazz inrijden. Deze zijn elke dag in de hand en zijn braaf van karakter.

CMP

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 13:04

Klopt helemaal dat het ook aan de moederlijn ligt. En dat van hoe je ermee om gaat ben ik helemaal met je eens. Denk sowieso dat dat voor alle paarden geldt.
Ik hoop dat je veel plezier in het nieuwe jaar beleefd aan je 3 Jazzies.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:53

Zelf heb ik een jazz x havidoff x aktion, veel mensen schrikken van deze afstammeling. Ze is echter zeer lief en braaf opgevoed, wel is ze erg eenkennig en houd er niet van als een wild vreemde haar benen ineens op pakt of haar mee probeerd te nemen.
Ze is nu bijna 2 jaar over de 1.66 zwart met 1 wit voetje.

Verder is ze kwa karakter braaf, afwachtend, eenkennig, snel leers, diva, snel beledigd door vreemden, iets spooky maar geen renner!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:58

Even een stipje. Ik heb een Tango (Jazz) x Cabochon.
Ze heeft veel van Jazz, vooral in haar karakter.
Een super dier, ben echt heel gek op haar! Ze past heel goed bij mij. Ze is wel heel sensibel, maar super lief en werkwillig. En heel erg eerlijk.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:22

Ik heb een tijdje een Jazz x Calvados gereden, Jonge merrie maar super karakter ging echt voor je door het vuur, het zijn inderedaad niet altijd makkelijke paardje maar super trouw

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:58

Leuk! Herken wel het één en ander. Zowel qua uiterlijk als qua karakter.
Mijn merrie is pikzwart, zonder aftekeningen.
Ze is ook sensibel, maar bijzonder eerlijk en ze leert enorm snel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:09

heb je fotos ben nu wel erg nieuwsgierig!

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:12

Wij hebben uit onze Clavecimbel-merrie 2 Jazzveulens gefokt: een merrie die nu inmiddels Prix St. George start, en een hengstje, dat in de opfok staat.
Beide hebben een gouden karakter.
Verder hebben we nog een Jazzhengst uit onze Houston-merrie. Deze hengst is nu (bijna)2 jaar, en aanvankelijk leek hij een erg achterdochtig en angstig dier te worden, maar hij is nu al veel gemakkelijker in de omgang.
Paarden hebben veel baat bij een goede intergratie in de mensenwereld, en we beginnen daar al jong mee.
Wel op een ongedwongen manier, rustig en met mate, maar toch.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:15

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 18:15

Hopelijk lukt het qua foto. Ben echt een kneus met dat soort dingen.

Afbeelding
Dit is mijn Jazzie. Dit was de 3e wedstrijd in de B. Ga haar in januari uitbrengen in de L1.
Alles op z'n tijd met deze zwarte baby. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:03

mooi dier zeg! Heb je ook standfotos ik heb fotos in mn profiel ik kan ze niet plaatsen met mn mobiel

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:42

Dankje :D Ik heb een prachtige standfoto van haar. Die is alleen qua piksels te weinig om hier te kunnen plaatsen. Deze foto staat wel op mijn hyves.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:11

Volgens mij is hier al een topic over :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:03

Lilliputter schreef:
Volgens mij is hier al een topic over :)

Het topic waar hierboven naar gelinkt wordt is meer dan een jaar oud, daar mag niet meer in gepost worden.
Dit topic mag dus open blijven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:14

ja zijn meer topic maar daar word al minimaal 4 maand niet meer gereageerd!

Kan niet wachten om te zien hoe onze baby onder het zadel zal zijn en hoe groot ze dan is ze is nu al net zo groot als mijn 3 jarige

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 16:40

Excuus van dit nieuwe topic. Ben een beetje nieuw op bokt haha en had al wat rondgekeken over jazz-nakomelingen maar kon toen niets vinden. Beter zoeken dus volgende keer ;)
vagolijntje: mijn Jazzie is nu ongeveer 1.73. Begin van dit jaar was ze nog 1.69, dus mevrouw is hard gegroeid...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:24

Ze is mooi ik denk dat baby richting 1.80 gaat of groter!
Ze is nu zo kort in dr bewegingen doordat ze weer zo aan t groeien is en ze is nu al 1.66 dus dat wordt n joekel. We willen met haar naar de keuring als 3 jarige dus hopelijk doet zse het over een jaar erg goed.

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 20:53

Ik hoop dat mijn baby niet groter wordt. Vind 1.73 een prima hoogte. Nog meer mensen met een Jazz?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:30

Wij hebben een Jazz x Chronos merrie op stal. Een typische Jazz qua karakter, maar verder wel een hele gave merrie :j Op dit moment dragend van Amazing star en ze wordt aankomend jaar gedekt door Florencio.

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:42

Leuk lillliputter. Hopelijk kun je wachten op een mooi gezond veulen! Wat zijn de typische jazz dingetjes die jouw merrie vertoont dan? Misschien herken ik daar iets van bij mijn merrie...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:43

Eigenlijk de bouw en het karakter :) Ze is heel vlug, soms wat schieterig en ril. Dit hoor ik over meerdere Jazzen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:47

Heb een Jazz x Belisar x Stuyvesant xx

Heel fijn paard, wel met een uitgebreide gebruiksaanwijzing, maar die ken ik. Mijn dochter van 9 zit er ook wel eens op. Reed ze met de ponyclubles mee toen haar eigen pony kreupel was.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:01

Lilliputter: Hoor inderdaad ook vaak dat Jazzen schieterig en rillerig zijn. Heeft de mijne geen last van. Mevrouw is juist erg stoer en relaxt. Mijn merrie heeft ook meer de Ferro-bouw (volgens mij komt ze ook van moeders kant aan dat relaxte karakter), hoewel ze wel weer beweegt als Jazz. Heb je een foto van jouw paard?
Setteli: Super dat je dochter op jouw Jazz zit. Bij mij is het andersom. De bedoeling is dat mijn moeder af en toe een keer op onze Jazz gaat. We zullen het beleven... ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:16

Ik zal de foto's eens opzoeken! Die hou je morgen van me tegoed. Kennedy geeft anders ook niet altijd makkelijke karakters, maar dat geldt natuurlijk niet automatisch voor elke nakomeling!