De hengst Krokus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

De hengst Krokus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:10

Wij hebben een paard gekocht waarvan de vader de hengst Krokus (Ekstein x Nimmerdor) is.
Ik kan helemaal niets vinden over deze hengst. Er zit KWPN papier bij het paard. Ze is 14 jaar.
Wie zegt deze naam iets??

Katja

Re: De hengst Krokus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:12

Dat zal waarschijnlijk een blauw papier zijn want Krokus is geen geodgekeurde hengst binnen het KWPN.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:17

Moet het er dan ook blauw uitzien, want dat is niet zo. Er zit een gewoon geplastificeerd KWPN papier bij. Het paard komt uit Belgie, heeft wel een chip maar nog geen paspoort?
Bij googlen kom ik er ook niet uit. Paard heeft veel wedstrijdervaring in samengesteld rijden maar dat zal wel in Belgie zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:21

Afhankelijk van wanneer het papier is afgegeven is de achtergrond blauwig of gewoon nog wit.
Heb je een scan van het papier?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:34

Ik ga het paard Zaterdag halen dus kan het dan pas inscannen. Ik vond ze zo goed gefokt: Ekstein, Nimmerdor, Lucky Boy en ze is uit een SF moeder. Paard kan heel veel dus ik hoopte wat meer erover te weten te komen. Van het weekend zal ik het scannen. Volgens mij was het gewoon geel met wapentjes en stond erop B register. Is dat wat je bedoelt?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:37

Register B is een blauw papier. Dat wil niet altijd zeggen dat het ook op een blauw papier gedrukt is want de wegen van het KWPN zijn wat dat betreft ondoorgrondelijk.
Je kunt op Bokt wel aardig wat topics vinden over register B, bijvoorbeeld hier: [F-AM] Register A en B KWPN

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:39

De hengst Krokus zal een eigen hengst geweest zijn en dan heb je inderdaad geen vol papier bij je merrie: b register.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:48

Thanks!!
Heel misschien dat we er een veulen uitfokken in de toekomst maar eerst gaat ze verder in de sport met m'n dochter!
Ik weet in ieder geval dat Krokus een niet erkende hengst is geweest.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:52

Ekstein gaf hele fijne paarden: tja de Niki-stam is top!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 15:13

Ik begrijp dat u meer van deze lijn afweet? Ik weet alles van Am.Appaloosa's maar het KWPN is wat minder bekend bij ons. De vader van dit paard is Ekstein x Nimmerdor en de moeder is een SF van de hengst Quelqu'un. Het is een paard met een heel sterk achterbeen en een mooie draf en schijnt erg goed te springen. Dat konden we daar niet uitproberen. Ze is dus vnl springen gefokt en meet 1.70. Ik vond het direct een mooi paard.
Afbeelding