Iemand nog afstammelingen van Padarco?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ioneke

Iemand nog afstammelingen van Padarco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:14

Ik heb een merrie met als vader Padarco.
Nu vraag ik mij echter af of er nog mensen zijn die een Padarcoafstammeling hebben, want ik heb nog nergens een gevonden.
Over Padarco zelf vind ik ook weinig informatie en foto's misschien dat ik daardoor ook zo weinig afstammelingen vind...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ;)

Dakario

Re: Iemand nog afstammelingen van Padarco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:55

bedoel je niet Parco met als vader Darco?

Ioneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:57

Nee hoor, ik bedoel wel degelijk Padarco. Misschien ook wel gekend als Padarco van't hertsveld of Dobel's Padarco...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:21

Ik ken de fokker van Padarco (woont hier in mijn buurt) en ik denk, maar ben niet zeker, een andere merrie van hem die volgens mij een volle zus was van Padarco.
Als ik het goed gevolgd heb, is hij via een grote handelaar hier uit de buurt naar het buitenland verkocht geweest.
In de Bit van deze maand staat een artikel over een eventingamazone en zij berijdt een dochter van Padarco.
De merrie, waarvan ik denk dat het de volle zus is, was een vos met veel wit en had een heel erg moeilijk karakter. Iemand die ik ken mocht haar rijden, maar je kon er zelfs niet bijkomen in de wei, ze stormde achteruit om je te kunnen trappen.