Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:57

Wel erg gezellig.
Jammer genoeg heeft die van ons de manen van zijn moeder. Wat betekent: Bijna geen manen ;(
Kan je op de foto aan zijn voorpluk (spriet) wel zien. Stelt niet zo heel veel voor...

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:59

Das wel balen idd... maar ach als dat alles is?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:08

Gelukkig wel ;)
En het misstaat hem niet. Hij heeft best een sprekend koppie. Zijn hoofd wordt er niet lomp van gelukkig.

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:06

Bedankt voor de link en de uitleg hihi.

Gefeliciteerd met het resultaat op de keuring!! En die Schimmel vind ik trouwens ook heel leuk. Tot nu toe heb ik allemaal leuke nakomelingen gezien. Maar was die schimmel vroeger dan te klein? In de opfok?

Caramba heb ik ook een mest en bloedonderzoek van laten doen en bleek dat hij een megazware bloedwormbesmetting heeft. Hij is nu al 2 keer ontwormd met Equest en volgende week doe ik weer een mestonderzoek om te kijken of ze weg zijn.
Hij had ook nog inwendige problemen, maar die zijn nu als het goed is wel zo een beetje over.

Caramba is trouwens ook net een hond, die volgt je echt overal!! En rent dus achter mij, ballen, touwtjes over de grond en het golfkarretje (als ik het land uit moet mesten) aan.

Ook heeft bij echt een inieminie voorplukje, maar daar ben ik minder blij mee haha. Maar ook hij krijgt er gelukkig geen lomp hoofd van.

Zo ziet hij er nu trouwens uit in het land haha:

Afbeelding

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:08

Jeetje wat erg zeg. Heb je um niet goed genoeg ontwormd? Of gewoon te vaak hetzelfde gebruikt? Waarom is ie ook niet nog eens ontwormd met Ivomec? Hopelijk knapt ie snel op en is het volgende mestonderzoek wel goed.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:11

diehdieh schreef:
Gefeliciteerd met het resultaat op de keuring!! En die Schimmel vind ik trouwens ook heel leuk. Tot nu toe heb ik allemaal leuke nakomelingen gezien. Maar was die schimmel vroeger dan te klein? In de opfok?


De schimmel heeft als jaarling een dip gehad. Had een of ander virus waardoor hij een achterstand had op zijn leeftijdsgenoten. We waren bang dat hij daardoor kleiner zou blijven, maar gelukkig is hij netjes aan de maat. Helemaal niet klein.


Wel heftig een bloedwormbesmetting idd. Hopelijk gaat het snel beter. Is alleen ontwormen met Equest wel voldoende?

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:19

Ik moest hem op advies van de dierenarts ontwormen met Equest, die heeft ook het mest en bloed afgenomen. Vanaf 150 eitjes in de mest spreken ze van een zware besmetting en moet je dus gelijk ontwormen. Bij Caramba zijn er 750 gevonden!!!

Ik weet niet hoe hij aan zoveel wormen komt. De stal waar ik sta heeft een bepaald wormenbeleid en hij heeft via de stal op 9 april een wormenkuur gekregen. Ik vond hem toch slecht in zijn vacht, rare geur, gevoelig op zijn huid etc dus toen heb ik hem in mei laten onderzoeken. daaruit kwam dat zijn lever, blaas, darmen en nier niet helemaal goed werkten. Bovendien kwam daaruit dat hij last van zijn rug en bekken had.
Toen heb ik daarvoor medicijnen gekregen en zag ik hem echt enorm opknappen. Toch ook nog een mest en bloedonderzoek laten doen en daaruit bleek dat zijn inwendige problemen zo goed als over zijn. Maar dat hij dus wel een zware wormbesmetting heeft.

Hij krijgt nu ook een poeder over zijn voer om de parasieten verder tegen te gaan en om de schade die ze hebben aangericht te herstellen geloof ik.

Vraag is nu dus hoe lang hij het al heeft? Maarja daar kan ik dus niet achter komen. Want die bloedwormen zorgen namelijk ook voor een groeiachterstand en Caramba is gewoon wel erg klein gezien zijn afstamming. Hij is inmiddels wel 1 cm gegroeid trouwens. Heb hem in juni voor het laatst gemeten en toen was hij 160cm.

Alleen rottig dat ze bij de verkoop zeiden dat ze hem net hadden opgemeten voor een vorige kijker en dat hij 162cm was. Toen ik hem 4 maanden later door 2 verschillende mensen liet opmeten (in zijn ziekige periode) was hij 159cm. Ze hebben dus gewoon gelogen over de stokmaat!! Maar goed hij is na die tijd in ieder geval 1 cm gegroeid. Het is niet veel, maar wel iets haha.

hebben jullie nog andere tips om hem hiermee te ondersteunen dan?
Alle tips zijn namelijk welkom!!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 08:02

Jeetje wat heftig zeg. Zo'n besmetting heb je ook nog niet zo 1,2,3 weg en daarnaast hebben ze heel lang tijd nodig om te herstellen. Waarsch groeit ie daarna wel weer :j

En dat ie met zijn ziekte ineens zo klein was kan natuurlijk heel goed. Kijk naar jezelf als je je niet goed voelt. Dan duik je ook wat in mekaar. Bij een paard is dat hetzelfde.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:23

Zo idd heftig!
Goed dat je er achter gekomen bent. Nu hopen dat hij snel helemaal opknapt, maar dat zal tijd nodig hebben.

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:07

Het is idd erg spannend wat de uitslag van het volgende mestonderzoek zal zijn. ik hoop zo dat die beesten dan een keer weg zijn!
Ik geef hem sowieso nog tot zijn 4de wat meer rust, dus nog niet rijden.. Denk dat hij dat wel kan gebruiken. Bovendien is hij zo leuk in de omgang dat ik me kostelijk met hem vermaak ook al rij ik niet op hem haha.

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:12

Weet een van jullie hoe het kan dat er volgens de dierenarts uitkwam met het mestonderzoek dat hij een zware besmetting heeft en uit het bloedonderzoek eigenlijk niks kwam? Hij had volgens de dierenarts verschillende waardes net iets te hoog, maar dat moet niet erg zijn zegt hij.

Maar het rare is dat ik dus geen 1 bloedworm heb kunnen vinden in zijn mest. Denk je dat die beesten resistent zijn voor equest ofzo? Ik doe a.s. maandag weer een mestonderzoek, ben zo benieuwd wat daaruit komt!

Wil die beesten gewoon zo snel mogelijk uit zijn lichaam hebben :(

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:13

diehdieh als je hem vaak hebt ontwormt tegen bloedworm heb je een grote kans dat ze resistent zijn ja... Balen zeg...

Ons van goghje loopt nu met een peesblessure... Baal er ontzettend van, dit was niet te voorkomen helaas... Hij is door/over de draad gedaan, hoe weten we niet.. Kan tijdens het rollen gebeurt zijn. 2 strekpezen rechts achter zijn helemaal door... Zijn bot is ook een beetje beschadigt maar niet zo erg gelukkig! Als het goed is is het na 3 maanden over, eerst 6 weken oxrust. Hierna blijft het als het goed herstelt gewoon goed, en is het geen zwakke plek gelukkig! Maar het karakter wat hij heeft laten zien voor, tijdens en na de operatie was zo geweldig! Hij was zo lief, trappen zit er absoluut niet in. Ook is hij heel nuchter! Wat een toppaard, ik hoop zo dat hij helemaal 100% eruit komt...

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:26

Wat jammer van die peesblessure zeg. ;( Hopelijk komt het helemaal goed.

Mijn Van Goghje doet het super, ik longeer haar en ga met haar buiten wandelen.
Ze is erg braaf en al zo goed als verkeersmak, alleen grote trekkers en vrachtwagens heeft ze nog niet zoveel ervaring mee. Haar karakter is echt top en relaxed terwijl ze geen slome duikelaar is.
Zijn de meeste Van Goghjes zo?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:51

Onze in ieder geval wel :j

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:14

zo is de onze ook, die heeft een gigantisch groot hart. Mijn planning was om in de vakantie rustig te beginnen met longeren, wandelen ed maar helaas gaat dat niet door..

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 00:07

Ja mijn paardje heeft ook zo een karakter. Is in principe best wel een heel koel paard, zeker gezien zijn leeftijd. Maar heeft wel echt een karaktertje, maar daar ben ik alleen maar heel blij mee.

ik heb mijn paardje 2 keer Equest gegeven met 2 weken daartussen op advies van de dierenarts. Maar de stal waar hij vandaan komt geeft altijd Equest geloof ik. Morgen bel ik met de dierenarts, dan hou ik jullie wel op de hoogte.

Wat erg van die peesblessure, hopelijk houdt hij er idd niks aan over. Sterkte in ieder geval met je paardje!!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:15

Jeetje Marloes wat k Lote zeg. Hij moest dus wel geopereerd worden?
Peesblessures zijn k lote. Onze Sheraton (waar het Van Gogh veulen uit is gekomen) had 2 jaar geleden zichzelf op de pees getrapt. Moest ook een maand boxrust, hebben we mooi niet gedaan. :n vind dat zo paardonvriendelijk.

@ diehdieh: verder gaat het beter met je paardje? Heb je alweer een mestonderzoek laten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:19

rowo schreef:
Jeetje Marloes wat k Lote zeg. Hij moest dus wel geopereerd worden?
Peesblessures zijn k lote. Onze Sheraton (waar het Van Gogh veulen uit is gekomen) had 2 jaar geleden zichzelf op de pees getrapt. Moest ook een maand boxrust, hebben we mooi niet gedaan. :n vind dat zo paardonvriendelijk.

@ diehdieh: verder gaat het beter met je paardje? Heb je alweer een mestonderzoek laten doen?

Boxrust is zeker paardonvriendelijk, ik weet iig wel dat ik nooooooit op een stal gaat staan zonder wei of waar ze maar 1 uurtje per dag buiten komen... Helaas moet het bij hem wel, hij gaat anders overkoot staan en dan zijn de weken weggegooit.. Ik had hem liever een paar maanden op de wei gegooit, maar als de pees helemaal kapot is gaat dat niet.. En gezien hij een flinke wond heeft moet er ook verband omheen ed. Ik zal volgende keer wel een foto proberen te maken als de DA het verband om komt wisselen

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:23

Hij mag dus 6 weken lang helemaal niet uit zijn stal?
Hopelijk geneest alles in 1x goed, anders is het allemaal voor niets geweest.
Wat voor draad hadden jullie dan dat de pees helemaal kapot was? Of zat ie er echt vast in? Wat heeft jou van Gogh een super lief koppie :D

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:27

6 weken ja, hij mag alleen even uit de stal met mesten helaas :Y) Ik hoop het ook!
We hebben een normale stroomdraad, wij konden ook al niet snappen dat hij zich daar aan had gesneden. Het kan ook een prikpaaltje zijn geweest, maar die waren allemaal nog gewoon heel en stonden nog in de grond dus dat lijkt ons zo onlogisch... Maar ach, het is gebeurt. niets aan te doen helaas!

Dankjewel! Hij is ook lief hoor haha, echt een geweldig ding. Lijkt tot nu toe heel veel op Vinet en die heeft ook een heel leuk karakter!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:29

Hopen dat mijn Van Goghje ook zo lief wordt. Hij is een onwijze knuffelkont en gek op aandacht, maar een boef. Maarja wat wil je met een veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:35

rowo schreef:
Hopen dat mijn Van Goghje ook zo lief wordt. Hij is een onwijze knuffelkont en gek op aandacht, maar een boef. Maarja wat wil je met een veulen.

haha zo is de onze ook, heel nuchter ook (voor het eerst op vreemd terrein, met zoveel vreemde paarden, en hij deed alleen maar knorren. verder was hij nergens bang van! Ook liep hij de 3e keer dat hij een trailer op moest er zo in en af!). Hij is ook altijd heel blij, ik heb hem nog nooit onvriendelijk tegen andere paarden of tegen mensen zien doen. Alleen hapt hij in de touwen, maar dat is wat hengstengedrag :+

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:38

Dat touwen happen doet Frits heel erg. Verder is ie ook nergens bang voor een heel geinteresseerd in de andere 2 bij ons op stal.
Vanmiddag ging ik ff bij de wei kijken en dan kom ie al hinnikend aangegaloppeerd. Echt super lief!

Maar nu eerst afwachten hoe die is als 3 jarige hengst :D

Anoniem

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:40

komt vanzelf wel goed joh, hoort een beetje bij de "gevaarlijke hengst" zijn :+
Leuke (roep)naam trouwens, Frits haha! Zo wouden wij ons veulen ook gaan noemen als roepnaam dan. Het is Fred(die) geworden :+

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:43

We zullen zien... als die naar huis komt als 3 jarige moeten toch de ballen eraf :+

Eigenlijk moet het Fritz met een Z zijn, gezien zijn echte naam op stamboek.