nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:18

Oh dat is ook een mooie afstamming! Cross je daar ook mee? Lekker veel bloed kan ik me voorstellen.

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:54

Ja dat klinkt inderdaad goed roven x karandasj, die zou moeten kunnen crossen!
Past goed met een volbloed, de albaran x karandasj van de hengstenkeuring van dit jaar is ook zoooo gaaf!
Die is door naar de test dus daar horen we vast nog wat van.
Er wordt nog wel een enkele karandasj geboren, er is nog wel wat diepvries beschikbaar dacht ik my_precious, dus misschien komt en directe nakomeling er voor jou ook nog wel :)

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:24

Ik zou er zo weer voor kiezen :j

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:05

ik cross er niet mee, had hem als springpaard gekocht maar helaas heeft hij op 2,5 jarige leeftijd zijn been gebroken en werd afgeschreven.
inmiddels is hij 8 jaar en leeft nog steeds, we hebben hem nu al dressuurpaard omgedoopt en hij is nu Z dressuur afgericht, wordt binnenkort in het L2 dressuur gestart.
moet wel zeggen dat mijn ruin toch wel 1.40m vrij kon springen, het is zo zonde van het been echt iedereen zegt dat omdat hij zo goed kan lopen en graag werkt en nog eens fijn te rijden is.
mijn ruin is 76% volbloed als ik het goed uit mijn hoofd weet.

hij heeft een heel fijn meewerkend karakter en super cool in zijn hoofd, zet altijd zijn beste beentje voor en werkt erg graag voor je, bokt of stijgert ook echt nooit.
het is zo'n lieverd.

ik had begrepen dat er geen diepvries sperma meer was van karandasj, maar dus toch wel?
mijn ruin is een vos, maar zou graag een zwarte of donderbruine karandasj willen..

dit is ook puur om het karakter omdat ik vind dat alle nakomelingen van karandasj of roven super coole paarden zijn en erg fijn om te rijden.

als iemand toevallig nog een karandasj te koop weet vanaf 1.70m

mijn ruin is trouwens 1.74m

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:28

Ik heb er een twee jarige van (zwart :D ), merrie was in 1 keer drachtig met diepvries, en er wordt ook nog steeds met hem geadverteerd (maar ik kan het mis hebben..)

Dat is een groot paard, zonde van dat been zeg! Wel fijn dat hij het in de dressuur nog wel goed doet. Ik zou het risico met springen dan ook niet nemen.
Als ik een Karandasj te koop weet staan zal ik het zeker in dit topic melden.

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:27

ja leuk! wij hebben namelijk nog een zelfgefokte, totaal voor de sport afgekeurde merrie (Gribaldi x Rohdiamant, helaas kreeg ze voor haar derde zenuwbeschadiging aan bost en schouder, waardoor ze stokkreupel is als je haar belast) ergens in de wei lopen. die hebben we ooit aan iemand geschonken, met optie op een veulen. ik zou er dolgraag wat springbloed tegenaan gooien... of kan dat qua bloedlijnen niet?

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:36

Natuurlijk telt die ook mee! Er zit Karandasj in hè haha.

Dank je wel! Dat is inderdaad heel raar. Achteraf dacht ik al met inrijden dat ze wat kort liep in de galop, maar in draf was er niets te merken. Maar ik was zo in de zenuwen dat ik daar verder niet over na dacht. Toen ik eraf ging, ging ze meteen met achterbeen in 'slaapstand' staan. En toen ik thuis was was haar achterbeen heel dik geworden. Meteen met koud water gekoeld natuurlijk en wat verkoelende gel erop. Twee dagen wat gemankt maar dag 3 liep ze weer als vanouds haha. Het is toch ook wel een bikkel hè!

Wie heeft er in dit topic nog meer een merrie trouwens? Ik ben benieuwd hoe bij jullie de hengstigheid is.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:56

MizzMontana schreef:
Ik heb er een twee jarige van (zwart :D ), merrie was in 1 keer drachtig met diepvries, en er wordt ook nog steeds met hem geadverteerd (maar ik kan het mis hebben..)

Dat is een groot paard, zonde van dat been zeg! Wel fijn dat hij het in de dressuur nog wel goed doet. Ik zou het risico met springen dan ook niet nemen.
Als ik een Karandasj te koop weet staan zal ik het zeker in dit topic melden.



ik ga eens even zoeken op internet of ik wat kan vinden over fokpoducten of nakomelingen die er evt te koop staan, krijg toch weer kriebels haha.

hij is idd groot zijn moeder was 1.68m en vader volgens de dalhoeve toen die tijd maar 1.67m.
ik ben een keer geweest toen roven nog op stal stond daar en vond hem toch echt heel groot.

de moeder van mijn ruin is tolanda ook een springpaard erg mooi donkerbruin en 4 witte benen.
helaas heeft de fokker haar 2 jaar geleden verkocht, anders had ik haar zeker over willen nemen.

als je iets weet mag je me pbén, graag zelfs.

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:31

Ik zie wel meer grote Karandasjen op wedstrijd lopen hoor. En zou top zijn als je de moeder terug kan vinden!

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:19

nou de eerste foto's, binnenkort maar is een filmpje maken, ben zelf ook wel benieuwd haha.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:28

haha en oja, zij moet nog een beetje mooier worden. ze kwam hier binnen met een ruige vacht, korte staart, een knup aan manen en een buikje maar ze word met de dag mooier (:

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:57

mooie foto's hoor! vooral qua blik op de foto linksboven, heeft hij wel wat weg van B. :D

Afbeelding

hoe gaat het nu met 'm?

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:41

Yvet wat een leukerd heb je, een zo'n mooi vriendelijk oog er in.
Ik zie de gelijkenis inderdaad wel met B.
Vandaag sprak ik de trainster van mijn oude Karandasj en het gaat heel goed met haar, altijd leuk om te horen!

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:34

haha ze is ook zo lief als wat.
ik kan haar zo ergens neer zetten en ze blijft staan, roep ik een keer kom dan komt ze lief achter je aan gerent. heel koel in haar hoofd (: ja leuk om te zien, je ziet wel een paar gelijkenis!

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:50

Ziet er inderdaad uit als een heel lief en leuk paard yvet!

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:20

fijn dat je er zo'n goeie klik mee hebt, helemaal top :)

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:36

Gisteren mijn derde B wedstrijd gehad! Dus ik denk dat deel ik weer even hier!
Van te voren was Mien erg gestresst.. Ze heeft alles onder gemest en geplast bij ons op stal. Knotjes kreeg ik bijna niet in. Of het nou met die harde wind te maken heeft of met iets anders.. Ik zal er niet achter komen denk ik. Ik moest er ook te voet heen, dus daar zag ik tegen op. Ze was erg vervelend op de heenweg en iemand moest haar aan de hand meenemen. Toen op het terrein was ze ook schrikkerig en had ik weinig tijd om nog wat te draven en galopperen.

Nou toen de ring in.. Mijn eerste proef ging op zich beter dan ik had verwacht. Ik sprong alleen een keer galop aan i.p.v. dat ik ging stappen. Had het door de wind niet zo goed gehoord. Wel was ze een beetje kijkerig. De tweede proef ging naar mijn gevoel veel minder. Ik moest er veel aan rijden en er liep tijdens de proef iemand met een camera langs de zijkant en een fel oranje flapperende jas. Net toen ik moest gaan halsstrekken natuurlijk haha. Het tweede deel van de volte ging gelukkig wel goed.

Toen ging ik de punten ophalen en ik verwachtte er niets van. Met geluk 1 winstpunt. Had ik voor de eerste proef 201 punten!!! En voor de tweede 186. Met drie winstpunten naar huis dus. En twee keer een tweede prijs!! Ik heb ook nog foto's, dus ik zal vandaag of morgen een topic openen.

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:26

heel leuk Liek! waarschijnlijk waren alle paarden gewoon gestresst. ik ben er dit weekend ook afgezeild met een springwedstrijd hoor, ik geef de wind de schuld :D. lekker genieten van je mooie resultaten! en kom maar op met die foto's!

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:00

Nette punten hoor Liek!
Plaats maar hier een linkje als een een foto topic opent, ik ben wel nieuwsgierig.
MB, wat een toestand ook met die wind he!? Geen zeer gedaan, behalve misschien je ego?
Ik heb een parcours in de sneeuw gereden zaterdag, niet echt heel grappig, maar had maar 1 balk in de tweede fase, best netjes dus.

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:26


MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 00:05

ik had gelukkig een airbag aan, die heeft de grootste klap opgevangen. wel jammer, want de BB ging ook op prijzen (stijlpunten) en daar waren we 2e (van de 30). hoe dan ook, tot aan de val zag het er nog smooth uit, ook in de B ;)

(dit is hindernis 2, hierna schrok hij en ging het mis)
Afbeelding

@MizzMontana: mijn ego kan ook wel een stootje hebben hoor, dus dat maakte me ook niet zoveel uit :D. heb erna nog erg veel grappen op stal over gemaakt (ik kop ze graag zelf in ;))
Laatst bijgewerkt door MissBay op 03-04-13 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 00:18

Leuk topic, heb zelf nog gereden met Karandasj vorig jaar :) Morgen even een fototje posten :D

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:41

Met een Karandasj bedoel je? Karandasj is in 2008 overleden. ;)

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:23

Mijn idee... nou ja, zal vast een jonge Karandasj zijn geweest :)

MB, Je paard laat daar weer een hele mooie sprong zien zeg.
Gelukkig kun je tegen een stootje want alle begin gaat met vallen en opstaan. Eigenlijk gaan jullie in korte tijd al goed, blijf daar maar aan denken.
Oja, na het begin komt er ook nog steeds vallen en opstaan kan ik je melden :Y) maar gelukkig wel steeds minder.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:37

Hihi, MizzM ze blijven razendsnel hè..